اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور احضار دوباره مرتضوی صادر شد



سعید مرتضوی,احضار مرتضوی به دادگاه

دستور احضار دوباره مرتضوی صادر شد

هنوز فرصت اعتراض دادستان سابق تهران از بابت حکم صادر شده شعبه 76 دادگاه کیفری استان به اتمام نرسیده که خبر می‌رسد وی می‌بایست به زودی بار دیگر راهی دادگاه شود.

به گزارش «تابناک»، سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و متهم ردیف نخست پرونده کهریزک که به تازگی از باب اتهاماتی همچون بازداشت غیرقانونی، معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع و قتل محاکمه شده و به حکم قابل تجدید خواهی، محکوم شده است، طی روزهای آینده بار دیگر به دادسرا احضار خواهد شد تا پرونده وی از باب اتهام معاونت در قتل به جریان بیافتد.

یک مقام آگاه با تایید این خبر به «تابناک» گفت: پیش از ظهر امروز دستور احضار سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران از باب قسمتی از پرونده کهریزک که هنوز مفتوح است -اتهام «معاونت در قتل» وارد شده توسط اولیای دم یکی از جان باختگان این بازداشتگاه غیرقانونی- صادر شده و به نظر می‌رسد طی روزهای آینده این احضار صورت گیرد.

وی افزود: صدور این دستور با هماهنگی با دادستان بوده ولی احتمالا زمان احضار متهم به بعد از برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب موکول خواهد شد و روند به این گونه خواهد بود که با تفهیم اتهام به وی، قرار قانونی لازم برای وی صادر خواهد شد تا در ادامه، پرونده به یکی از شعبات دادگاه های کیفری استان ارجاع شده و روند محاکمه وی با تعیین زمان، پیگیری شود.

این در حالی است که به تازگی و با حکم قابل تجدید شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، سعید مرتضوی از اتهام معاونت در قتل در رابطه با شکایت خانواده مرحوم محمد کامرانی تبرئه شده است که البته این حکم با اعتراض این شاکیان مواجه شده است.

گفتنی است که علی‌اکبر حیدری فر، دادیار سابق و متهم ردیف دوم پرونده کهریزک هم به رغم محاکمه شدن در شعبه 76 کیفری، هنوز با اتهاماتی جدی در رابطه با جنایت کهریزک مواجه است که احتمال قرار گرفتن وی در جایگاه متهمان در مجاورت مرتضوی را پر رنگ خواهد کرد./تابناک

 

 


ویدیو مرتبط :
اوباما دستور توقف موقت تحریمهای ایران را صادر کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سومین جلسه دادگاه کهریزک/ حیدری فر: دستور بازداشت ها را من صادر کردم، مرتضوی بی گناه است!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سومین جلسه دادگاه کهریزک/ حیدری فر: دستور بازداشت ها را من صادر کردم، مرتضوی بی گناه است

دقایقی قبل با ورود سعید مرتضوی و شاکیان سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پروند متهمان کهریزک آغاز شد.

به گزارش مهر ، ساعت 9.30 دقیقه صبح دوشنبه سعید مرتضوی همراه با تیم حفاظتی و تحت تدابیر شدید امنیتی از درب پشتی دادگاه کیفری استان تهران وارد دادگاه شد.

علی اکبر حیدری فر هم همزمان با ورود مرتضوی وارد شد ولی پیش از ورود به دادگاه در جمع خبرنگاران قسمتی از متن دفاعیه خود را در پاسخ به مهر اعلام کرد و گفت: سعید مرتضوی دستور بازداشت و اعزام متهمان به کهریزک را صادر  نکرده و همه کاره من بودم.

حیدری فر قبل در پاسخ به اینکه آیا شما هم ادعای مرتضوی مبنی بر اینکه وی مرخصی بوده را تایید می کنید، گفت: بله ولی من مرخصی نبودم و از ابتدا تا انتهای حوادث حضور داشتم.

وی رسیدگی پرونده در دادگاه را رضایت بخش عنوان کرد و افزود: در مورد صلاحیت دادگاه اظهار نظر نمی کنم.

حیدری فر در پاسخ به اینکه چند صفحه دفاعیه آماده کردید و چه کسی دستور بازداشت و اعزام به کهریزک را صادر کرده است، گفت: دفاعیه من 30 صفحه است و اعلام می کنم که به عنوان دادیار داستانی تهران در سال 88 دستور بازداشت و اعزام به کهریزک را صادر کرده ام و این دستورات ارتباطی با سعید مرتضوی نداشته و من شخصا انجام داده ام.

بر اساس این گزاش هم اکنون خبرنگاران رسانه ها انتظار می کشند تا بعد از پایان دادگاه نتیجه را از شاکیان و متهمان جویا شوند.

در حالی که با حکم قاضی پرونده، دادگاه غیر علنی برگزار می شود ولی روز گذشته متن دفاعیه سعید مرتضوی از سوی خبرگزاری ایرنا و ایسنا منتشر شد./مهر

 

 

اخبار داغ در 24 ساعت گذشته