اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستورالعمل جدید دستگاه های امنیتی اسرائیل به کشتی هایشان



تنگه باب المندب برای ناوگان دریایی اسرائیل مهم ترین گذرگاه هنگام ورود به دریای سرخ و مهم ترین معبر کشتی هایی است که از خاور دور قصد عزیمت به "ایلات" بندر جنوبی اسرائیل را دارند.

رویدادهای اخیر یمن، مقامات تل آویو را نگران کشتی هایی کرده است که از طریق باب المندب به اسرائیل تردد می کنند.

به گزارش عصر ایران، باب المندب تنگه ای است که دریای سرخ را به آب های آزاد متصل می کند و هر روز ده ها کشتی از طریق آن به سوی کانال سوئز و نقاط دیگر دنیا رهسپار می شوند. بندر ایلات اسرائیل در شمال دریای سرخ قرار دارد و کشتی های آن، ناگزیر هستند از باب المندب عبور کنند.
 
روزنامه "یدیعوت آحارونوت" در گزارشی به نگرانی دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل از تحولات یمن پرداخت و  نوشت: به همین دلیل دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل به شرکت های کشتیرانی خود ابلاغ کردند که هنگام عبور از باب المندب تدابیر لازم امنیتی را اتخاذ کنند زیرا به باور آنها ممکن است گروه های مسلح  طرفدار ایران، از خاک یمن به سوی کشتی های بازرگانی عازم اسرائیل موشک پرتاب کنند.
 
به نوشته این روزنامه، هم اکنون بیم آن می رود که ایران بر بخش های گسترده ای از یمن تسلط  یابد و موجب بسته شدن باب المندب و حمله موشکی به کشتی های  اسرائیل شود که از کنار سواحل یمن عبور می کنند.

اخبار,اخبارناوگان دریایی اسرائیل
 
دستورالعمل جدید دستگاه های امنیتی اسرائیل به کشتی هایشان: مواظب موشک های ایران در


تنگه باب المندب برای ناوگان دریایی اسرائیل مهم ترین گذرگاه هنگام ورود به دریای سرخ و مهم ترین معبر کشتی هایی است که از خاور دور قصد عزیمت به "ایلات" بندر جنوبی اسرائیل و کانال سوئز را دارند.

"یدیعوت آحارونوت" در این گزارش می افزاید: هشدار داده شده از سوی دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل به کشتی ها بدین معناست که این کشتی ها باید از راه ها و مسیرهایی استفاده کنند که تا جای ممکن از سواحلی یمن فاصله داشته باشد.

در ماه های اخیر ، حوثی ها که روابط خوبی با جمهوری اسلامی دارند، توانسته اند با تسلط بر صنعا ، پایتخت یمن، کنترل اوضاع در بخش های مهمی از این کشور را در دست گیرند. 

 

 اخبارسیاست  خارجی  -  عصر ایران 


ویدیو مرتبط :
حمله ماموران امنیتی اسرائیل به یک بیمارستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگرانی اسرائیل از اعزام کشتی های جنگی ایران به مدیترانه: خطرناک است



 

 

 

نگرانی اسرائیل از اعزام کشتی های جنگی ایران به مدیترانه: خطرناک است

 

در پی اعلام این که ایران قصد دارد کشتی جنگی به مدیترانه بفرستد ، اسرائیل نسبت به این امر با نگرانی واکنش نشان داد.

به نقل از پایگاه خبری" لبنان الآن "، اسرائیل ورود ناوهای ایرانی به دریای مدیترانه را اقدام تحریک آمیز خطرناک توصیف کرد.

اسرائیل در واکنش به گزارش های رسانه ای درباره احتمال ورود دو کشتی جنگی ایرانی به دریای مدیترانه از طریق کانال سوئز، آن را اقدامی تحریک آمیز و خطرناک علیه اسرائیل دانست.

رادیو اسرائیل به نقل از مقامات بخش امنیتی این رژیم اعلام کرد: اسرائیل به شدت ورود این دو ناو ایرانی به دریای مدیترانه را پیگیری می کند. همانگونه که ایران حضور کشتی های نظامی اسرائیلی در خلیج فارس را نمی پذیرد ، تل آویو نیز به طور کامل استقرار کشتی های نظامی ایرانی در دریای مدیترانه را نمی پذیرد.

یکی از مقامات اسرائیلی نیز گفت: حضور نیروی دریایی در دریای مدیترانه دارای هیچ توجیه نیست. هم اکنون در اسرائیل این بحث مطرح است که وضعیت فعلی تغییر یابد. اسرائیل چگونگی تعامل با این اتفاق را می داند.

این مقام امنیتی اسرائیل همچنین مدعی شد قصد تهران برای اعزام کشتی های جنگی به دریای مدیترانه، جزئی از برنامه ایران برای نهادینه کردن نفوذ و جای پای خود در کشورهای منطقه است. وی ادامه داد: ایرانی ها تلاش می کنند تا پیامی را برای کشورهای غربی ارسال کنند اینکه آنها وجود ناوگان های دریایی بیگانه در خلیج فارس را نمی پذیرند.

قرار است ناوگروه دریایی ایران پس از عبور از تنگه باب المندب، دریای سرخ و کانال سوئز وارد دریای مدیترانه شود تا در یکی از بنادر ساحلی سوریه در دریای مدیترانه مستقر شوند.

اسرائیل، لبنان، مصر و سوریه کشورهای ساحلی در شرق دریای مدیترانه هستند.

امیر دریادار غلامرضا خادم بی‌غم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در اوایل بهمن ماه جاری گفته بود ناوگروهی از این نیرو، در آینده ای نزدیک به دریای مدیترانه خواهد رفت.

نیروی دریایی ایران پیش از این نیز ناوگروه هایی را به خارج از منطقه خلیج فارس و دریای عمان اعزام کرده بود...../تحلیل:عصرایران