اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستورالعمل جدید برای پنج‌شنبه‌های مدارس



اخبار,اخبار اجتماعی ,تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس

 

اخبار اجتماعی - دستورالعمل جدید برای پنج‌شنبه‌های مدارس

وزیر آموزش و پرورش به منظور کیفیت بخشی روزهای پنج شنبه در مدارس برای سال تحصیلی جاری دستورالعملی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در این دستورالعمل آشنایی دانش آموزان با سبک زندگی اسلامی ایرانی، توجه به علایق، تفاوت های فردی و نیازهای واقعی دانش آموزان، ایجاد زمینه لازم جهت مصونیت فرهنگی، اخلاقی و تحصیلی دانش آموزان، شناسایی، پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه دانش آموزان، توسعه و تعمیق فعالیتهای هدفمند گروهی در مدارس ابتدایی، تقویت فعالیت های جذاب و با نشاط در مدارس با محوریت دانش‌آموزان، هدفمند سازی ارتباط مدارس با مراکز فرهنگی و هنری، ارتقای و افزایش سطح فعالیتهای مهارتی دانش‌آموزی و آموزش و غنی سازی اوقات فراغت حین تحصیل دانش آموزان به عنوان اهداف این طرح عنوان شده است.

براین اساس، اجرای این طرح در ۲۱۵۱ مدرسه ابتدایی دوره اول و دوم و با مخاطبین دختر و پسر در نظر گرفته شده است و تعداد حداقل ۱۰۰ دانش آموز، فراهم بودن زیر ساخت های لازم برای بازی بومی و محلی و فعالیت فرهنگی، هنری و ورزشی، اختصاص حداقل یک سالن چند منظوره از شرایط مدارس مجری این طرح تصریح شده است.

در این دستورالعمل آمده است؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونین پرورشی و فرهنگی، پشتیبانی و توسعه مدیریت، تربیت بدنی و سلامت ، معاون آموزش ابتدایی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر ارزیابی و عملکرد پاسخگویی به شکایات و رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان از اعضای کمیته هماهنگی در استان می‌باشند. گفتنی است؛ زمان بندی اجرای این طرح از نیمه دوم شهریورماه و به مدت یک سال تحصیلی در نظرگرفته شده است. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تعطیلی مدارس فردا شنبه 23 دی 96

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمام مدارس تهران سه شنبه دایر است


تمام مدارس تهران سه شنبه ٢۴ آذر دایر است. خبرگزاری فارس: تمام مدارس تهران سه شنبه ٢۴ آذر دایر است.