اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستورالعمل برگزاری دوره‌های آمادگی فراگیر پیام‌نور



 

 

دستورالعمل برگزاری دوره‌های آمادگی فراگیر پیام‌نور

 

شرایط و دستورالعمل برگزاری دوره‌های آمادگی فراگیر پیام نور و زمان آغاز این دوره‌ها در موسسات مجاز آموزش عالی آزاد اعلام شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام دفتر آموزش‌های آزاد، غیردولتی و غیر انتفاعی وزارت علوم، تشکیل کلاس‌های دوره‌های آمادگی فراگیر پیام نور در 86 موسسه آموزش عالی آزاد، 25مرکز جهاد دانشگاهی، پنج واحد بسیج دانشجویی و یک واحد رزمندگان اسلام، براساس منابع و محتوی اعلام شده دانشگاه پیام نور در دفترچه سازمان سنجش آموزش کشور از شنبه 11 دی ماه بلامانع است.

موسسات مجاز نباید از آرم دانشگاه پیام نور استفاده كنند

براساس دستور العمل اجرایی دوره‌های آمادگی فراگیر پیام نور، موسسات آموزش عالی برگزار کننده دوره‌های فراگیر پیام نور نباید از نام، علایم و آرم دانشگاه پیام نور در تبلیغات استفاده کنند و در خصوص تضمین قبولی نیز تبلیغات نداشته باشند، همچنین کلاسها باید در مکان مورد تایید وزارت علوم تشکیل شود و موافقت‌نامه وزارت نیز برای رویت مراجعان در موسسه نصب شود.

همچنین، موسسات برگزارکننده دوره‌های آمادگی فراگیر پیام نور باید منابع و محتوی دوره‌های دانشپذیری دانشگاه پیام نور را که در در دفترچه راهنمای مربوطه توسط دانشگاه پیام نور اعلام شده است را رعایت کنند.

اولویت تدریس در این موسسات باید با اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور باشد

بر اساس ابلاغیه این بخشنامه به موسسات برگزار کننده دوره‌های آمادگی فراگیر پیام نور، اولویت تدریس در این موسسات باید با اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور و افرادی که در این دانشگاه سابقه تدریس داشته‌اند باشد، همچنین مدرسان این دوره‌ها برای تدریس در دوره کارشناسی باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد و برای تدریس در دوره کارشناسی ارشد باید حداقل مدرک دکترا داشته باشند و رشته تحصیلی مدرس نیز براساس جدول اعلام شده دانشگاه پیام نور با دروس که تدریس می کند مرتبط باشد.

براساس این بخشنامه، به ازای هرساعت تدریس در دوره های آمادگی فراگیر پیام نور برای گروه علوم انسانی در مقطع کارشناسی دو هزار تومان و مقطع کارشناسی ارشد سه هزار تومان، برای گروه علوم پایه در مقطع کارشناسی دو هزار و 250 تومان و در مقطع کارشناسی ارشد 3 هزار و 250 تومان است، همچنین شهریه تدریس برای گروه علوم فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی دو هزار 500 تومان و مقطع کارشناسی ارشد 3 هزار و 500 تومان است.

همچنین، تعداد ساعات تدریس برای دروس عمومی اندیشه اسلامی و فارسی عمومی 16 ساعت، زبان عمومی 32 ساعت و برای دروس تخصصی نیز در هر واحد درسی 17ساعت است.

اسامی موسسات مجاز دوره‌های آمادگی آزمون فراگیر پیام نور در تهران

براساس این گزارش در شهر تهران موسسات آموزش عالی آزاد فناوران حکیم، هادی، نهاوند، مدیریت و فناوری امیرکبیر، گسترش مدیریت تهران، سروش دانایی، مهرپویان، دانشیار، نوآوران، کارآمد، نیک اندیش، سریرا، ندا، هرمزان، فرزانگان دادآفرین، توسعه پایدار شرق، اندیشه نوین پژوهش، کیش مهر، گفتگو، راه آینده، بهروش، بهار، فرهنگ متین، شایگان، اندیشه ورزان فناوری علوم، کاوشگران فردای روشن، ماهان، مدرسان شریف، پورسینا، نوآوران عصر دانش، دانشسار، عصر دین و دانش، خردمند، تدبیر، فن پرداز، جهاندیده، ابن یمین، بامداد دانش، اکسین، عدل، علوم نوین پارسیان، حکمت علوی، متانت، مبین، فرهنگ و اندیشه ایرانیان، آرمان، چتر دانش، فرهنگ تفاهم، البرز، رژنگ، نگاره و خلاقیت مجاز به برگزاری دوره‌های آمادگی فراگیر پیام نور است.

اسامی موسسات مجاز دوره‌های آمادگی آزمون فراگیر پیام نور در شهرستان‌ها

همچنین اسامی موسسات آموزش عالی آزاد بزرگمهر دانا، دانش گستر، مدیریت و فناوری، نوید پارس جنوب، فن آموز، رهروان دانش نوین، فاخر، ماد، فاضل و نیایش در شیراز؛ قابوسیه در گرگان؛ فناور در کرمانشاه؛ نوبنیاد در سیرجان؛ دانشمند، گام اندیشه، خلاقان جوان، اندیشه سازان، مهندسان، آدینه، فناوران توس، آسیا، جهان علم و پژوهش، خوارزمی خراسان، اندیشه سازان، مشکات و امین در مشهد؛ عطارد در همدان؛ برهان، صدر، دانش پژوهان و نوین صدرا اسپادانا در اصفهان؛ نسل فردا در شهر رضا؛ مهرنیکان در رشت؛ مهرگان در تبریز؛ پندار در اسلام شهر و چاووش در کرج از سوی دفتر آموزش‌های آزاد، غیر دولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم به عنوان فهرست نهایی مجاز به برگزاری دوره‌های آمادگی فراگیر پیام نور اعلام شده است .

براساس اعلام دفتر آموزشهای آزاد ، غیر انتفاعی و غیر دولتی وزارت علوم ، موسسه آموزش عالی آزاد رزمندگان اسلام صرفاً در تهران به نشانی خیابان انقلاب خیابان دوازدهم فروردین خیابان شهید نظری شماره 138مجوز برگزاری دوره های آمادگی دانشگاه فراگیر پیام نور را اخذ نموده است.

براساس این اطلاعیه مراکز جهاد دانشگاهی استانهای آذربایجان شرقی – آذربایجان غربی – اردبیل- ایلام – البرز- چهارمحل بختیاری – خراسان جنوبی - خراسان شمالی – خوزستان – سیستان و بلوچستان – زنجان – قزوین – لرستان – مازندران - مرکزی – هرمزگان – گستان – سمنان – کرمان - گیلان – کردستان – کرمانشاه – کهکیلویه و بویر احمد – همدان و قم مجاز به برگزاری دوره های آمادگی فراگیر پیام نور هستند و واحدهای جهد دانشگاهی استانهای تهران ، فارس ، خراسان رضوی و اصفهان در فهرست مزبور قرار نمی گیرند.

همچنین واحدهای بسیج دانشجویی استانهای قزوین ، زنجان و گیلان فقط در مراکز این استانها و مرکز آموزشی و پزوهشی کوثر دانشگاه تهران ( بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ) و موسسه نوآوران تهران( وابسته به معاونت علمی پژوهشی سازمان بسیج دانشجویی تهران) مجوز برگزاری دوره های آمادگی فراگیر پیام نور را اخذ نموده اند.

بنا براعلام دفتر آموزشهای آزاد ، غیر انتفاعی و غیر دولتی این وزارتخانه ، فهرست مذکور مورد تایید دانشگاه پیام نور و دفتر آموزشهای آزاد ، غیر انتفاعی و غیر دولتی می باشد و موسسات خارج از این لیست اگر برای برگزاری این دوره ها اقدام به تبلیغات یا تشکیل کلاس نمایند متخلف محسوب شده و دفتر حقوقی وزارت علوم یا دفاتر نظارت استانی می توانند با هماهنگی دفتر آموزشهای آزاد ، غیر دولتی و غیر انتفاعی وزارت علوم نسبت به پیگیری پلمپ موسسه متخلف اقدام نمایند.

در بخشنامه دفتر آموزش‌های آزاد ، غیر انتفاعی و غیر دولتی وزارت تاکید شده است هرگونه تخلف نسبت به اجرای بندهای تعهدنامه امضا شده توسط موسسات، اقدام قانونی از جمله حذف آن دوره و دوره های بعدی را بدنبال خواهد داشت ...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 97

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیوه جدید پذیرش دانشجوی فراگیر پیام‌نور/ برگزاری یک آزمون برای پذیرش در دو دوره



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شیوه جدید پذیرش دانشجوی فراگیر پیام‌نور/ برگزاری یک آزمون برای پذیرش در دو دوره

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام‌نور با اشاره به شیوه جدید پذیرش دانشجوی فراگیر در این دانشگاه خبر از برگزاری یک آزمون برای پذیرش در دو دوره دانشگاه پیام‌نور داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، عبدالله معتمدی معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور امروز در نشستی خبری با بیان اینکه آزمون دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور در نیمه دوم آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: ثبت‌نام دور جدید آزمون فراگیر دانشگاه پیام‌نور از نیمه اول مهر ماه آغاز می‌شود و داوطلبان می‌توانند در سه مقطع کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد ثبت‌نام کنند.

به گفته وی در این دوره آزمون تفاوت‌هایی با دوره‌های قبلی وجود دارد، در این دوره از طریق آزمون فراگیر که در نیمه دوم آذر ماه برگزار می‌شود هم برای بهمن ماه و هم برای مهر ماه سال 92 دانشجو پذیرش می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در این دوره بر اساس ظرفیت است و دانشجویانی که تحصیل آن‌ها در 31 دی ماه سال 91 تمام شود و در آزمون فراگیر پذیرش شوند، می‌توانند از بهمن ماه به عنوان دانشجویان جدید فراگیر پذیرش شوند. دانشجویانی که درس آن‌ها تا 31 دی ماه سال 91 پایان نیابد نیز در مهر ماه سال 92 به عنوان دانشجوی فراگیر پذیرش می‌شوند.

به گفته معتمدی با توجه به تغییرات صورت پذیرفته دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی و همچنین دانشجویان شاغل در سال آخر نیز می‌توانند در آزمون فراگیر دانشگاه پیام‌نور شرکت کنند و پس از پایان درسشان و در صورت قبولی در مهر ماه سال 92 در این دانشگاه پذیرش شوند./فارس