اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دسته گل تازه شهرداری



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار سیاسی  - دسته گل تازه شهرداری/
رقم چک شهرداری به بابک زنجانی چقدر بود؟

پس از انتشار خبر تفاهم‌نامه ۲۰ هزار میلیاردی شهرداری تهران و قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه، بدون اطلاع شورای شهر، این روز‌ها خبر چک ضمانت ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به بابک زنجانی، به گوش می رسد.

پس از انتشار خبر تفاهم‌نامه ۲۰ هزار میلیاردی شهرداری تهران و قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه، بدون اطلاع شورای شهر، این روز‌ها خبر چک ضمانت ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به بابک زنجانی، به گوش می‌رسد. دسته گل تازه شهرداری تهران در حالی رسانه‌ای شد که رحمت الله حافظی عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که دادن چک ضمانت شهرداری به بابک زنجانی، اختلال زیادی در روند کار پیمانکار پروژهٔ کهریزک ایجاد کرده است. از سوی دیگر، این چک‌ها از سوی شهرداری پیش از دستگیری زنجانی، به عنوان ضمانت به او داده شده بود، جزو اموال زنجانی محاسبه شده و اکنون شهرداری تهران موظف است تا آن‌ها را وصول کند.

چه خبر؟
در شهرداری تهران چه خبر است؟ این سوالی است که شاید تنها شهردار تهران قادر به پاسخگویی آن باشد. شهرداری که نتوانست خود را به پاستور برساند و پس از انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم به دفتر سابق خود در بهشت بازگشت، این روز‌ها با قرار داد‌ها و فعالیت‌های نامتعارف خود، صدای اعتراض بسیاری از اعضای شورای شهر و حتی برخی نمایندگان مجلس را بلند کرده است.

به گزارش سلام نو از قراردادهای محرمانه 20 میلیاردی شهرداری، گرفته که قرار است در همین ایام تعطیل توسط شورای شهر بررسی شود تا چک ضمانت ۵۰ میلیاردی، روزهای پر خبری را در شهرداری ساخته است. قالیباف که در آخرین دور از انتخابات ریاست جمهوری قصد تکیه بر صندلی پاستور را داشت این روز‌ها باید پاسخگوی پول‌ها و چک‌های مخفی شده از شورای شهر و رسانه‌ها باشد. با این همه اتفاق دیگر شاعبه هزینه تبلیغاتی انتخابات‌اش کمرنگ شده و به نظر می‌رسد سؤال‌های بزرگتری در ذهن مردم ایجاد شده است.

از تفکیک جنسیتی تا چک ۵۰ میلیاردی
 «غیرت دینی» این کلید واژه تازه شهردار تهران در طرح تفکیک جنسیتی در شهرداری است. قالیباف گفته بود که زنان نباید بیشترین ساعات روز را در کنار افراد نامحرم بگذرانند چراکه این موضوع به گفته شهردار تهران موجب آسیب دیدن بنیان خانواده می‌شود. شهرداری تهران که ایده جدیدش را با غیرت دینی و دستورات اسلام آمیخته است؛ حتما توجه دارد که استفاده از رانت‌های اقتصادی و قرارداد‌های میلیاردی، خلاف قوانین دینی است.

رویای بعدی قالیباف پس از پاستور
قالیباف با مطرح کردن ایده‌هایی همچون طرح تفکیک جنسیتی به نظر می‌رسد قصد بهره برداری‌های سیاسی هم دارد. چرا که پس از اعلام این طرح برخی از نمایندگان اصولگرای تندروی مجلس به حمایت از او پرداختند. در همین زمینه پیرموذن نماینده اردبیل در مجلس نهم از جمع آوری امضا برای حمایت از طرح تفکیک جنسیتی قالیباف توسط حمید رسایی عضو جبهه پایداری خبر داد. اما نکتهٔ قابل تامل حمایت اعضای جبههٔ پایداری در مجلس از قالیباف است که با این روند، بعید نیست که در آینده نه چندان دور شاهد پیوند یاران قالیباف و اعضای جبههٔ پایداری برای تصاحب کرسی‌های مجلس باشیم. اما اینکه قالیباف در این تجربه‌اش هم ناکام خواهد ماند یا خیر باید تا انتخابات آتی مجلس صبر کرد.

اخبار سیاسی - سلام نو

 


ویدیو مرتبط :
دسته گل شهرداری آستارا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارتون: دسته گل جدید شهرداری‌ ها!


در حاشیه افزایش حجم زباله ریزی شهرداری ها در جنگل های شمال! روزنامه شرق: در حاشیه افزایش حجم زباله ریزی شهرداری ها در جنگل های شمال!

کارتون: دسته گل جدید شهرداری‌ ها!