اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستمزد هنگفت مجریان صدا و سیما


بلیت هواپیما و سوغات آن شهر نیز ضمیمه این مبلغ است. برخی از مجریان علاوه بر مدیر برنامه كه چانه زنی‌های لازم را انجام می‌دهد، وكیل هم دارند و این قرارداد توسط وی تنظیم می‌گردد. بعضی مجریان صدا و سیما در رقابت با فوتبالیست‌ها و بازیگران سینما، برای اجرای مراسم و جشن‌ها دستمزدهای كلان می‌گیرند.


نرخ این دستمزدها تا 10 میلیون تومان هم می‌رسد.

براساس این گزارش هماهنگی برخی از این آقایان و خانم‌ها، با مبالغ نجومی همراه است بویژه در برنامه‌هایی كه قرار است با مشاركت نهادهای دولتی برگزار شود.

نكته جالب‌تر اینكه در بسیاری از این برنامه‌ها، قرار است مجریان درباره "نیكوكاری، كمك به همنوع، صدقه، ایثار و گذشت و..." سخنرانی كنند و مجلس را گرم كنند!

مبلغ دستمزد، باید چند روز قبل از برنامه به شماره حسابی كه در اختیار میزبان و برگزار كننده برنامه قرار می‌گیرد، واریز شود و معمولاً قراردادی نیز تنظیم می‌گردد كه اسكان در هتل چند ستاره مركز استان با پذیرایی عالی (اگر برنامه در شهرستان باشد) نیز جزو مفاد قرارداد خواهد بود.

بلیت هواپیما و سوغات آن شهر نیز ضمیمه این مبلغ است. برخی از مجریان علاوه بر مدیر برنامه كه چانه زنی‌های لازم را انجام می‌دهد، وكیل هم دارند و این قرارداد توسط وی تنظیم می‌گردد و كوچك‌ترین تعلل در پرداخت به موقع وجه یا كم و كاست در پذیرایی، این حق را به آقای مجری می‌دهد كه برنامه را نیمه كاره رها كرده و به تهران باز گردد!

منبع: عصرایران



ویدیو مرتبط :
مجریان برتر صدا و سیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفکیک جنسیتی مجریان و مهمانان صدا و سیما، بالاخره اجرایی شد +تصویر



تفکیک جنسیتی مجریان و مهمانان صدا و سیما، بالاخره اجرایی شد +تصویر

آیا هیچ مجری مردی تاکنون در سیما حرمت یک مهمان زن را زیر سئوال برده؟ آیا اصولا «حفظ حرمت‌ها» با «رعایت مساله محرم و نامحرم میان مجریان و میهمانان» در کارهای نمایشی برابر است؟

تذکرات درباره نوع برخورد مجریان و مهمانان زن و مرد در برنامه‌های زنده تلویزیونی، موجب شد تا از آخرین ماه‌های سال 91، شایعه «ابلاغ قانون تفکیک جنسیتی در برنامه‌های تلویزیونی» قوت بگیرد و سپس طرح این قانون رسانه‌ای شد.

در ادامه، در برخی برنامه‌ها ردپایی از این تفکیک دیده شد تا برنامه «سین مثل سریال» نوروز 92 که به عینه می‌توان تفکیک مجریان و بازیگران زن و مرد را دید چنانکه مجری مرد با مهمان مرد این برنامه صحبت می‌کند و مجری زن با مهمان زن. 

 

 مجریان و مهمانان صدا و سیما

در این که قواعد تلویزیون می‌تواند در کشور ما بومی باشد، شکی نیست اما آیا کسی هست که نسبت به شخصیت و باورهای اخلاقی و عرفی مجریان و هنرمندان فعال در عرصه‌های مختلف هنری و رسانه‌ای شک داشته باشد؟

آیا هیچ مجری مردی تاکنون در سیما حرمت یک مهمان زن را زیر سئوال برده؟ آیا اصولا «حفظ حرمت‌ها» با «رعایت مساله محرم و نامحرم میان مجریان و میهمانان» در کارهای نمایشی برابر است؟

و آیا این دست تفکیک‌ها که بیشتر به بدعت می‌ماند (آن هم بعد از سالها که از پیروزی انقلاب اسلامی زمان می‌گذرد) از منطق جامعه‌شناسانه و روانشناسانه درستی بهره می‌گیرند؟ 

البته به نظر می‌رسد این طرح در مرحله آزمایشی خود باشد اما به واقع باید گفت اگر قرار باشد اینگونه تصمیم‌گیری در سایر کارهای نمایشی نیز در نظر گرفته شود، دیگر نمی‌توان به باورپذیری سریال‌ها و سایر برنامه‌هایی که قرار است برشی از جامعه باشند، امیدوار بود./کافه سینما