اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دسترسی 350 هزار کاربر به اینترنت قطع شد


ویروس DNS Changer باعث شد حداکثر 350 هزار کاربر نتوانند به شبکه جهانی وصل شوند.

خبرگزاری مهر: ویروس DNS Changer باعث شد حداکثر 350 هزار کاربر نتوانند به شبکه جهانی وصل شوند.

این ویروس که اولین بار در سال 2007 فعال شده بود، با تغییر کامل تنظیمات مربوط به سیستم‌های نام‌گذاری فضاها و وب‌سایت‌های اینترنتی (DNS)، دسترسی به صفحات اینترنتی را به صفحه‌ها و سرورهای آلوده و حاوی بدافزار هدایت می‌کند.

 بنابراین کاربران آلوده به این ویروس به طور خودکار به سرورهایی هدایت می‌شوند که کاملاً تحت کنترل هکرها و مجرمان اینترنتی قرار دارند.


FBI وب سایتی طراحی کرده که کاربران با مراجعه به آن می‌توانند متوجه شوند آیا کامیپوترشان به این ویروس آلوده شده یا نه.

پیش بینی می‌شود کسانی که در طراحی و فعال سازی این ویروس دخالت داشته‌اند از این کلاهبرداری و خرابکاری اینترنتی حدود 9 میلیون پوند سود اقتصادی برده باشند.

جیم لانگوین نمایند دموکرات و از موسسان انجمن امنیت سایبری کنگره آمریکا در گفتگو با تلگراف افزود: کاربران کامپیوتر باید مراقب اطلاعات خود باشند و با اِعمال تدابیر لازم از آلوده شدن سیستم‌های خود جلوگیری کنند. به هر حال هرچه وابستگی دنیای امروز و اینترنت بیشتر می‌شود احتمال بروز حوادثی از این دست افزایش می‌یابد.

به گزارش مسئولان FBI  تا روز چهارشنبه حدود 45600 نفر در آمریکا به این ویروس دچار شدند. رقم کلی کسانی که با این ویروس مخرب موجه شده‌اند در سراسر دنیا به دویست و پنجاه هزار نفر می‌رسد که خوشبختانه این رقم رو به کاهش است.       


ویدیو مرتبط :
قطع دسترسی نرم افزار به اینترنت با ESET Smart Security

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطع دسترسی به اینترنت جهانی از شهریور



قطع دسترسی به اینترنت جهانی از شهریور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هم‌اندیشی و راهبردی طرح ملی خرید اعتباری (میزان) در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما، در خصوص شبکه اینترنت ملی گفته است: "طبق برنامه ریزی زمان‌بندی شده چارچوب کلی این شبکه تعیین شده است و طراحی مفهومی آن نیز به پایان رسیده است.”

رضا تقی پور ادامه داد: اجرای جزئی این شبکه نیز در شهریور ماه سال گذشته صورت گرفت همچنین در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌های دولتی برای برقراری ارتباط بین دفاتر خود از اینترنت ملی استفاده می‌کنند و همچنین برخی از مدارس نیز از اینترنت ملی استفاده می‌کنند.

 

وی افزود: تاکنون به کاربران خانگی اینترنت ملی ارائه نمی‌شد و شاید به این دلیل برای مردم ملموس نبوده است اما از ابتدای شهریور امسال اینترنت ملی جایگزین شبکه اینترنت جهانی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: هم‌اکنون متقاضیان اینترنت ملی (اینترانت کشوری) می‌توانند برای اخذ این سرویس به مخابرات‌ استانی مراجعه نمایند.

 

وزیر ارتباطات در ادامه تأکید کرد: از شهریور سال جاری نیز شرکت‌های ارائه دهند سرویس‌های اینترنت تنها می‌توانند اینترنت ملی یا همان اینترانت کشوری را ارائه دهند.

به گفته وی این شبکه طبق پیش بینی‌ها ظرف دو یا سه سال آینده به شکل مطلوب خواهد رسید. تقی پور افزود: با اجرای این شبکه اینترنت و سرویس‌های متنوع اینترنتی ارزان قیمت در اختیار مردم قرار می‌گیرد. همچنین مباحثی چون امنیت و حفظ اطلاعات در درون کشور نیز با اجرای اینترنت ملی تحقق می‌یابد. وی پایدار کردن شبکه اینترنت ملی و استفاده از اطلاعات ذخیره شده در آینده را از دیگر مزیت‌های آن دانست./انتخاب