اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستبرد 27 میلیونی نوه‌ها به حساب پدربزرگ




 اخبار حوادث  - دستبرد 27 میلیونی نوه‌ها به حساب پدربزرگ

رویای خواهر و برادری که اینترنتی به حساب بانکی پدربزرگشان نفوذ کرده و با برداشت 27 میلیون تومان قصد سفر به خارج از کشور را داشتند خیلی زود بر باد رفت.

به گزارش جام جم، هفته گذشته مرد نود ساله ای با حضور در پلیس فتای شهرستان پاکدشت و اعلام شکایتی گفت: کارت عابربانکم را به کسی نداده بودم، اما طی چند مرحله مبالغی از حسابم کم شده است. ابتدا گمان می کردم از کارتم برای خرید استفاده کرده ام بنابراین توجهی به ماجرا نکردم، اما زمانی که برای برداشت مبلغی پول به مقابل دستگاه خودپرداز رفتم، متوجه شدم موجودی حسابم خالی شده است با حضور در بانک و گزارش موضوع، کارمند آنجا پس از بررسی حسابم اعلام کرد مبلغ 27 میلیون تومان به طور اینترنتی از حسابم برداشت شده و بدرستی مشخص نیست پول ها به حساب چه کسی واریز شده است.

با تشکیل پرونده و با دستور قضایی تحقیقات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی آغاز شد تا این که دو روز پیش سرنخ هایی به دست آمد که نشان می داد پول های سرقتی به حساب یک دختر و پسر که با هم خواهر و برادر هستند، واریز شده است.

با شناسایی هویت این دو نفر، آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و دستگیر شدند. متهمان با انتقال به پلیس فتا گفتند نمی دانند چه کسی پول های شاکی را به حساب آنها واریز کرده است. به دنبال اظهارات متناقض متهمان، آنها در مواجهه حضوری با شاکی قرار گرفتند که مشخص شد متهمان نوه های شاکی هستند.

با فاش شدن آشنایی آنها با یکدیگر، خواهر و برادر بازداشت شده دوباره بازجویی شدند و این بار به سرقت از حساب پدر بزرگشان اعتراف کردند.

پسر جوان در اظهاراتش گفت: گمان می کردم پدربزرگم به دلیل کهولت سن حافظه خوبی ندارد و اگر پولی از حسابش برداشت شود، متوجه ماجرا نمی شود. موضوع را با خواهرم در میان گذاشتم که ابتدا قبول نمی کرد تا این که با اصرارهای من قول داد کمک کند. ابتدا با اطلاعاتی که از شماره حساب پدربزرگم داشتم، برای این حساب رمز اینترنتی گرفتم و چندبار مبالغ ناچیزی را از حساب او برداشت کردم که متوجه ماجرا نشد. همین موضوع باعث شد دست به برداشت های دیگری از حساب وی بزنم.

وی اضافه کرد: زمانی که در بررسی اینترنتی از حساب پدربزرگمان متوجه شدیم پول کلانی به حسابش واریز شده است، تصمیم گرفتیم این مبالغ را هم برداشت کنیم. در یک فرصت مناسب مبلغ بیست و هفت میلیون تومان را اینترنتی از حسابش برداشت کرده و آن را به حساب خود و خواهرم واریز کردم. قرار بودبا این پول یک خودرو بخریم و با بقیه آن سفری به خارج از کشور داشته باشیم، اما رویایی که در سر داشتیم با دستگیری مان بر باد رفت.

سرهنگ سلمان آدینه وند، فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت دراین باره به جام جم گفت: بااعتراف متهم، خواهرش نیز در بازجویی های پلیسی به همدستی با برادرش به سرقت ازحساب بانکی پدربزرگشان اعتراف کرد.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها در حالی ادامه دارد که پول های سرقتی کشف و به حساب مالباخته واریز شد.


 اخبارحوادث  - جام جم


ویدیو مرتبط :
پدربزرگ و نوه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستبرد میلیونی نوه ناخلف به حساب پدربزرگ



ماموران انتظامی شهرستان زابل،فردی را که با سوء استفاده از اطلاعات بانکی پدربزرگش، مبلغ 77 میلیون و 200 هزار ریال را به صورت غیر مجاز از حساب وی برداشت کرده بود،دستگیر کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ "محمدنوربخش" فرمانده انتظامی شهرستان زابل گفت: با توجه به دریافت شکایتی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان بررسی موضوع در دستور کار تیمی از كارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی فنی كارشناسان پلیس فتا از حساب شاكی پرونده مشخص شد مبلغ 77 میلیون و 200 هزار ریال به صورت غیر مجاز طی چند تراکنش از حساب وی برداشت شده است. 


نوربخش با اشاره به انجام اقدامات تخصصی کاراگاهان پلیس فتا،از شناسایی عامل برداشت غیر مجاز خبر داد و گفت: این فرد که نوه شاکی بوده پس از دستگیری توسط پلیس ،در تحقیقات فنی به این موضوع اشاره کرده که با توجه به اینکه رمز عابر بانک پدربزرگ وی در کنار کارت بانکی او بوده ،با برداشتن آن اقدام به برداشت غیر مجاز به مبلغ 77 میلیون و 200 هزار ریال کرده است.

 

 اخبارحوادث - باشگاه  خبر نگاران