اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستبرد مسلحانه پدربزرگ به بانک



پیرمرد مسلح با ورود به بانک ملی شعبه تجریش با تهدید کارکنان بانک 14 میلیون تومان سرقت کرد و گریخت.

به گزارش جام‌جم ، عصر روز شنبه کارمندان بانک ملی شعبه تجریش هنگامی‌که مشغول جمع کردن وسایل خود بودند تا به خانه بروند، با پیرمرد مسلحی روبه‌رو شدند. پیرمرد از کارکنان بانک خواست هرچه پول دارند به او تحویل دهند. سارق مسلح تهدید کرد اگر کسی در برابرش مقاومت کند، کشته می‌شود.

دزد مسلح سپس با سرقت 14میلیون تومان پول نقد از بانک خارج شد و گریخت. با فرار سارق، تیمی از ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران با حضور در محل سرقت، تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد در کنار شعبه بانک درمانگاهی وجود دارد که یکی از درهای آن داخل شعبه باز می‌شود.

همچنین با توجه به این که سرقت در ساعت غیراداری و تعطیلی بانک رخ داده بود، ماموران احتمال دادند سارق فردی آشنا به بانک است که از راه مخفی درمانگاه به شعبه باخبر بوده و می‌دانسته در چه ساعتی وارد شعبه شود.

یک منبع آگاه عصر دیروز در این باره به میزان گفت: سرنخ‌هایی از مرد سارق به دست آمده است و متهم بزودی دستگیر می‌شود.

در روزهای پایانی سال فعالیت دزدان مسلح در پایتخت افزایش یافته و در ماه جاری دزدان به سه بانک و یک طلافروشی دستبرد مسلحانه زده‌اند که سارق یکی از بانک‌ها در محل سرقت دستگیر شد، اما عاملان سه سرقت دیگر هنوز فراری هستند.

سرقت از طلافروشی
در نخستین سرقت، ساعت 5 و 10 دقیقه عصر یکشنبه 9 اسفند دومرد موتورسوار که مسلح به کلت کمری بودند، در برابر طلافروشی ساسان در ستارخان و تقاطع حبیب‌اللهی توقف کرده و در حالی که مرد 45ساله‌ای به نام محمد محبی در برابر مغازه‌اش ایستاده و پسرش در داخل طلافروشی بود، با شلیک گلوله‌ای مرد طلافروش را به قتل رسانده و داخل مغازه شدند. دزدان که کلاه کاسکت داشتند و چهره‌شان مشخص نبود با تهدید پسر جواهرفروش مقدار زیادی طلا و جواهر را سرقت و با خارج شدن از مغازه و تهدید مردم، با موتور فرار کردند.

سرقت ناکام از بانک
در حالی که تحقیقات برای دستگیری دزدان طلافروشی ادامه داشت، 18 اسفند دزد مسلحی وارد بانک پاسارگاد شعبه هاشمی شد و با تهدید، 200 میلیون تومان سرقت کرد. او قصد فرار از محل را داشت که با صدای آژیر بانک، اهالی محل متوجه سرقت شده و سارق مسلح را دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌ها به دزدیدن یک دستگاه موتورسیکلت برای اجرای نقشه سرقت اعتراف کرد.

دستبرد 30 میلیونی
دو روز بعد از این سرقت، دو مرد جوان که صورت خود را با ماسک پوشانده بودند وارد بانک کشاورزی شعبه تهرانسر شدند.

دو مرد که اسلحه کلت در دست داشتند، با تهدید از کارکنان بانک خواستند پول‌های نقد داخل شعبه را به آنها بدهند. با توجه به این که مشتریان در داخل بانک حضور داشتند و برای جلوگیری از تیراندازی سارقان مسلح، کارکنان بانک مقداری پول نقد به سارقان دادند که آنها با سرقت 30 میلیون تومان پول و چک پول با پای پیاده فرارکردند. با توجه به افزایش سرقت‌های مسلحانه در این ایام از بانک‌ها و طلافروشان، به نظر می‌رسد پلیس و صنف طلافروشان و بانک‌ها که سه ضلع مثلث درگیر در این سرقت در این زمینه هستند، باید اقدامات حفاظتی را در این مراکز افزایش دهند.


سرقت خودروی حمل پول
دزدان مسلح دیروز خودروی حمل پول را همراه یک میلیارد تومان سرقت کردند. سرنشینان این خودرو یک میلیارد تومان را از بانک مسکن تحویل گرفته و قرار بود به پیمانکار فاز 11 پردیس در شرق تهران بدهند که دزدان خودروی پول را سرقت کردند. ماموران پلیس پس از اطلاع از این سرقت، تحقیقات برای شناسایی دزدان و دستگیری آنها راآغاز کرده‌اند.


 اخبار  حوادث -  جام جم 


ویدیو مرتبط :
دستبرد به بانک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستبرد مسلحانه دزدان نقابدار به بانک



 

سرقت,سرقت مسلحانه

 

تیم ویژه ای از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی و دستگیری دزدان مسلح بانکی در شیراز آغاز کردند.

مهر:صبح روز دوشنبه کارمندان بانکی در شیراز تازه کار روزانه خود را آغاز کرده بودند که سه مرد مسلح با تهدید اسلحه وارد بانک شدند.

سارقان با تهدید کارکنان از آنها خواستند هرچه پول در صندوق است داخل ساک آنها بریزند. دزدان نقابدار سپس با سرقت دهها میلیون تومان پول و تراول چک سراغ رئیس بانک رفته و با تهدید سوئیچ خودروی او را گرفته و از محل گریختند.

با فرار سارقان موضوع به پلیس اطلاع داده شد و بلافاصله چند تیم از کارآگاهان مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی در محل حاضر شدند. در نخستین بررسی ها مشخص شد سارقان سه نفر بودند که با تهدید اسلحه کلاشینکف سرقت خود را مرتکب شده بودند. نحوه سرقت احتمال دست داشتن سارقان حرفه ای در این ماجرا را قوت بخشید .

در ادامه با توجه به اینکه دزدان با خودروی مدیر بانک از محل گریخته بودند مشخصات خودرو در اختیار گشت های پلیس قرار گرفت و پس از ساعتی خودرو که در خیابانی در نزدیکی محل سرقت رها شده بود کشف شد.

تیم جنایی پلیس آگاهی با تحقیقات از کارمندان بانک و اهالی به دنبال سرنخی از سارقان است تا انها را شناسایی و دستگیر کنند.

میزان پول سرقتی نیز از سوی کارشناسان در حال بررسی است.... /  mehrnews.com