اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستبرد مسلحانه دزد ناشی به بانک



 اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث روز

دزد ناشی برای پرداخت بدهی خود، نقشه سرقت مسلحانه از بانک را طراحی کرد اما پنج دقیقه بعد از سرقت 200 میلیون تومان دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم ، ساعت 13 و 5 دقیقه سه‌شنبه مدیر بانک پاسارگاد در خیابان هاشمی تهران با پلیس تماس گرفت و از دستبرد مسلحانه به بانک و دستگیری سارق توسط اهالی محل خبر داد .

ماموران با حضور در بانک مشاهده کردند دست و پای مردی با پارچه بسته شده و از وی دو قبضه کلت کمری کشف شده است. ماموران با تحقیق از مدیر بانک متوجه شدند پنج دقیقه پیش سارق مسلح در حالی که کلاه کاسکت به سر داشته وارد بانک شده و با تهدید افراد حاضر در آنجا 200 میلیون تومان موجودی صندوق بانک را دزدیده و گریخته بود که با هوشیاری مردم دستگیر شد .

روز گذشته متهم پس از بازجویی در شعبه اول بازپرسی دادسرای ویژه سرقت با دستور قاضی نصرتی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

متهم 30 ساله به نام امیر در حاشیه جلسه بازپرسی در گفت‌وگو با جام‌جم به تشریح نقشه خود پرداخت.

سابقه داری؟
تا حالا کلانتری هم نرفته‌ام. این اولین‌بار است که مرتکب جرمی می‌شوم.

چرا تصمیم به سرقت مسلحانه گرفتی؟
من در زمینه نصب کانال کولر فعالیت داشتم. کارم خوب بود تا این که دچار حادثه شدم و دیگر نمی‌توانستم مثل سابق کار کنم. برای تامین هزینه‌های درمانم مجبور شدم از دوست و آشنا پول قرض بگیرم. 40 میلیون تومان بدهکار بودم. با این حال برای هزینه درمان مادرم هم 19 میلیون تومان پول لازم داشتم.

چطور نقشه دزدی مسلحانه را طراحی کردی؟
من مشتری همین بانک خصوصی بودم و خانه‌ام نیز همان حوالی است. یک ماه قبل که برای برداشت پول از حسابم به بانک رفته بودم، متوجه شدم می‌توان از گاوصندوق بانک براحتی سرقت کرد و از همان زمان وسوسه سرقت سراغم آمد.

بعد چی شد؟
با تماشای فیلم صحنه سرقت در یک بخش خبری، شیوه سرقت و فرار را یاد گرفتم. موتورم را فروختم و دو قبضه کلت خریدم. اما برای اجرای نقشه نیاز به موتور داشتم. بنابراین از طریق سایت دیوار فروشنده موتورسیکلتی را فریب داده و او را به محل قرار کشاندم و موتورش را دزدیدم.

از روز سرقت بگو؟
چندروزی بانک را زیرنظرگرفتم تا این که متوجه شدم حدود ساعت 13 سربازی که نگهبان آنجاست، دقایقی محل را برای خوردن ناهار ترک می‌کند. بنابراین روز سرقت در همان ساعت وارد بانک شدم. مدیر بانک و بقیه افراد حاضر را که حدود ده نفر می‌شدند تهدید کرده و از صندوقدار خواستم ساک ورزشی و کیسه زباله را پر از پول کند. آنها مقاومتی نکردند و همراه پول‌ها از محل فرار کردم.

چطور دستگیری شدی؟
چند رهگذر با مشاهده من که مسلح بودم متوجه دستبرد به بانک شده و تعقیبم کردند. آنها ابتدا به من حمله کردند که بناچار موتورم را در خیابان رها کرده و با برداشتن ساک و نایلون پول‌ها فرار کردم. فرارم زیاد طول نکشید و دستگیرم کردند. فقط پنج دقیقه بعد از سرقت دستگیر شدم. در جریان سرقت فقط یک تیر شلیک کردم، آن هم به زمین برای ترساندن افرادی که تعقیبم می‌کردند. من ناشی بودم و به همین دلیل زود گرفتار شدم.

چرا قرص برنج همراه داشتی؟
برای این که اگر در اجرای سرقت ناکام ماندم و دستگیر شدم، با خوردن آن خودکشی کنم که ناکام ماندم و مردم فرصت این کار را به من ندادند.

چقدر سرقت کرده بودی؟
حدود 200 میلیون تومان. البته بعد از سرقت متوجه شدم.


 اخبار  حوادث  - جام جم 


ویدیو مرتبط :
دستبرد به بانک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستبرد مسلحانه دزدان نقابدار به بانک



 

سرقت,سرقت مسلحانه

 

تیم ویژه ای از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی و دستگیری دزدان مسلح بانکی در شیراز آغاز کردند.

مهر:صبح روز دوشنبه کارمندان بانکی در شیراز تازه کار روزانه خود را آغاز کرده بودند که سه مرد مسلح با تهدید اسلحه وارد بانک شدند.

سارقان با تهدید کارکنان از آنها خواستند هرچه پول در صندوق است داخل ساک آنها بریزند. دزدان نقابدار سپس با سرقت دهها میلیون تومان پول و تراول چک سراغ رئیس بانک رفته و با تهدید سوئیچ خودروی او را گرفته و از محل گریختند.

با فرار سارقان موضوع به پلیس اطلاع داده شد و بلافاصله چند تیم از کارآگاهان مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی در محل حاضر شدند. در نخستین بررسی ها مشخص شد سارقان سه نفر بودند که با تهدید اسلحه کلاشینکف سرقت خود را مرتکب شده بودند. نحوه سرقت احتمال دست داشتن سارقان حرفه ای در این ماجرا را قوت بخشید .

در ادامه با توجه به اینکه دزدان با خودروی مدیر بانک از محل گریخته بودند مشخصات خودرو در اختیار گشت های پلیس قرار گرفت و پس از ساعتی خودرو که در خیابانی در نزدیکی محل سرقت رها شده بود کشف شد.

تیم جنایی پلیس آگاهی با تحقیقات از کارمندان بانک و اهالی به دنبال سرنخی از سارقان است تا انها را شناسایی و دستگیر کنند.

میزان پول سرقتی نیز از سوی کارشناسان در حال بررسی است.... /  mehrnews.com