اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستبرد به انگشتر برلیان 5 میلیارد تومانی



  ,انگشتر برلیان,سرقت انگشتر برلیان,سرقت مسلحانه,دزدی از گاوصندوق

 

دستبرد به انگشتر برلیان 5 میلیارد تومانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرق: اعضای یك باند سرقت مسلحانه با طراحی نقشه ای حساب شده دست به سرقت انگشتر برلیان پنج میلیاردتومانی زدند و گریختند اما در جریان تحقیقات تخصصی پلیس دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار ما كارآگاهان ساعت 19:30 روز 25 دی سال گذشته در جریان سرقت مسلحانه جواهرات و سنگ های قیمتی در طبقه ششم ساختمانی تجاری در منطقه میدان ونك قرار گرفتند و تحقیق در این رابطه را آغاز كردند.

 

در نخستین گام مالباخته تحت بازجویی قرار گرفت و به كارآگاهان گفت: «در دفترم مشغول كار بودم كه دو نفر كه یكی از آنها میانسال و دیگری جوان بودند، با ورود به دفتر و به بهانه خرید مشغول نگاه كردن به جواهرات و سنگ های قیمتی داخل شدند و پس از دقایقی با بیان اینكه برای خرید باید همراه یك كارشناس جواهرات بیایند محل كارم را ترك كردند.

 

هنوز دقایقی از خارج شدن آنها از دفتر نگذشته بود كه در همان لحظه كه قصد داشتم از بسته شدن در دفتر مطمئن شوم ناگهان دو نفر ملبس به لباس نظامی و در حالی كه

هر دو نفر آنها سلاح كمری و دیگر تجهیزات نظامی از قبیل بی سیم، شوكر برقی و اسپری اشك آور به همراه خود داشتند و نقاب به صورت شان زده بودند وارد دفتر شدند و یكی از آنها سلاحش را روی پیشانی من گذاشت و با تهدید مجبورم كردند داخل یكی از اتاق ها بروم. او در آنجا به بهانه بازرسی بدنی لباس هایم را از تنم درآورد و با معرفی خود به عنوان مامور مرا مجبور كرد در داخل اتاق بمانم و سپس دونفری شروع به بازرسی دفتر كردند.

 

پس از چند دقیقه و با قطع شدن صدا، به آرامی از داخل اتاق خارج و متوجه شدم كیف سامسونتم كه حاوی مقداری جواهرات به ویژه یك انگشتر برلیان به ارزش تقریبی پنج میلیارد تومان بود به سرقت رفته است.» كارآگاهان بعد از اطلاع از جزییات سرقت به بررسی این فرضیه پرداختند كه به احتمال زیاد، دو مراجعه كننده اول كه به بهانه خرید جواهرات وارد دفتر شده، از اعضای گروه سارقان مسلح بودند و در زمان خروج از محل ضمن باز گذاشتن در برقی دفتر زمینه ورود دیگر همدستان خود را فراهم كرده اند. كارآگاهان سپس به بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته داخل دفتر و همچنین ساختمان پرداختند و موفق به شناسایی دو خریدارشدند و فهمیدند یكی از آنها به نام «سعید.م» (23ساله) از مجرمان سابقه دار است كه پیش از این به اتهام ارتكاب جرایم اینترنتی دستگیر شده بود. با شناسایی مخفیگاه سعید در میدان هروی او را دستگیر كردند.

 

سعید كه در مراحل اولیه تحقیقات منكر هرگونه نقش و مشاركت در سرقت مسلحانه چندمیلیاردتومانی بود با ادامه یافتن تحقیقات به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «حدود دو ماه پیش در یكی از هتل های تهران، به صورت كاملااتفاقی با مردی 48ساله به نام اكبر آشنا شدم و با هم دوست شدیم و اكثر اوقات را با یكدیگر سپری می كردیم تا اینكه یك روز اكبر با پیشنهاد انجام یك سرقت مسلحانه گفت از طریق دو نفر از دوستانش موفق به شناسایی دفتر تجاری محل خرید و فروش جواهرات و سنگ های گران قیمت در محدوده میدان ونك شده است و حتی اگر یكی از جواهرات آنجا را بدزدیم، می توانیم آن را به قیمت بسیار خوبی بفروشیم. پس از گذشت مدت كوتاهی من قبول كردم تا همراه اكبر و دوستانش كه تا پیش از آن، آنها را نمی شناختم این سرقت را انجام بدهم.»

 

كارآگاهان با توجه به اطلاعات به دست آمده از سعید موفق به شناسایی مخفیگاه اكبر در خیابان كرمان شدند و در تحقیقات خود اطلاع پیدا كردند متهم پس از سرقت از این محل متواری شده و آخرین بار نیز با یك دستگاه خودرو پژو 405 مشكی رنگ در محل مشاهده شده است. كارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی، موفق به شناسایی دقیق خودرو شدند و ضمن انجام هماهنگی های لازم با مقام قضایی، دستور توقیف خودرو به همراه دستگیری سرنشینان آن در اختیار تمامی مراكز انتظامی و پلیس آگاهی سطح كشور قرار گرفت.

 

كارآگاهان در اقدامی دیگر به صورت همزمان برای شناسایی سایر متهمان دست به كار شدند. در این بین چندی از ماموران پلیس آگاهی استان قزوین حین گشت زنی خودرو اكبر را شناسایی و آن را متوقف و راننده اش را دستگیر كردند. با انتقال خودرو به پلیس آگاهی قزوین و انجام بازرسی های دقیق از داخل خودرو، انگشتر برلیان پنج میلیاردتومانی كشف و اكبر به اداره ویژه مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران تحویل داده شد. با انتقال اكبر به تهران و در شرایطی كه با توجه به دلایل و مدارك به دست آمده و همچنین اعترافات صریح سعید، او چاره ای جز بیان حقیقت نداشت در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «چندی پیش از طریق دو نفر از دوستانم به اسامی مهدی (52ساله) و اسماعیل (31ساله) كه به عنوان كارگر شركت های خدماتی در محدوده ونك مشغول به كار بودند، از وجود دفتر خرید و فروش جواهرات و سنگ های گران قیمت در طبقه ششم ساختمانی تجاری اطلاع پیدا كردم.

 

مهدی و اسماعیل مدتی را به عنوان كارگر خدماتی در دفتر محل ارتكاب سرقت مشغول به كار بودند و به همین علت اطلاعات نسبتا دقیقی از ساعت كاری و دیگر اطلاعات مورد نیاز برای سرقت در اختیار داشتند.» در ادامه تحقیقات و در شرایطی كه متهم تلاش داشت تا این گونه وانمود كند كه اسلحه و دیگر تجهیزات نظامی استفاده شده در سرقت همگی تقلبی است، به ناچار به واقعی بودن تمامی این تجهیزات اعتراف كرد و توضیح داد: «پس از تصمیم گیری قطعی برای انجام این دزدی از طریق یكی از دوستان خود در غرب كشور اقدام به تهیه و خرید دو قبضه اسلحه كمری، اسپری اشك آور، شوكر برقی و بی سیم كردم و تجهیزات خریداری شده را به تهران انتقال دادم.

 

پس از این مرحله قرار شد طبق همان برنامه قبلی به همراه سعید، به عنوان خریدار جواهرات وارد دفتر موردنظر شویم و در زمان خروج در برقی را با ترفندی باز نگه داریم تا مهدی و اسماعیل نیز پس از خارج شدن ما از دفتر، وارد آنجا شوند و با تهدید سلاح اقدام به سرقت كنند.» با توجه به اعترافات اكبر درخصوص نحوه شناسایی محل سرقت، چگونگی تهیه سلاح و انجام سرقت، كارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از اعترافات اكبر موفق به شناسایی مخفیگاه دو عضو دیگر گروه در میدان فردوسی و خیابان فداییان اسلام شدند و در ادامه اقدامات خود مهدی را در روز 19 فروردین و اسماعیل را نیز پنج روز قبل دستگیر كردند.

 

با بازداشت مهدی و اسماعیل، آنها نیز ضمن اعتراف صریح به مشاركت خود در سرقت مسلحانه، به ناچار محل نگهداری دو قبضه اسلحه كمری و دیگر تجهیزات نظامی غیرمجاز استفاده شده در سرقت را نیز به كارآگاهان نشان دادند و دو قبضه اسلحه كمری به همراه اسپری اشك آور، شوكر برقی و یك دستگاه بی سیم از متهمان كشف و توقیف شد. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران، با تایید این خبر گفت: «با كشف تمامی جواهرات سرقت شده و اعتراف صریح متهمان به ارتكاب سرقت مسلحانه، آنها با صدور قرار بازداشت قانونی و به دستور بازپرس پرونده، برای انجام تحقیقات تكمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتكابی در اختیار اداره یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.»/انتخاب


ویدیو مرتبط :
انگشتر زنانه برلیان رز گلد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز سرقت انگشتر برلیان در سینه دزد مجنون!



راز سرقت انگشتر برلیان در سینه دزد مجنون

کلید سرقت انگشتر برلیان 10میلیون تومانی در دستان زن جوانی بود که ادعا می‌کند جنون سرقت دارد. 

اخبار حوادث - به گزارش همشهری چندی قبل مرد پزشکی برای انجام کارهای خانه و کمک به همسرش که به بیماری ام‌اس مبتلا شده بود تصمیم گرفت یک پرستار خانگی استخدام کند. وی وقتی به یکی از شرکت‌های خدماتی در مرکز پایتخت رفت آنها زن جوانی به نام ژاله را به او معرفی کردند و مرد پزشک بعد از بستن قرارداد از زن جوان خواست تا هفته‌ای سه روز به خانه‌اش در شمال تهران برود و از همسرش پرستاری کند. 

بعد از گذشت مدتی پزشک میانسال متوجه گم‌شدن انگشتر طلای همسرش که نگین آن برلیان بود، شد. فردای آن روز دوربین عکاسی گران‌قیمت آنها نیز ناپدید شد و روز بعد گم شدن یکی دیگر از لوازم باارزش خانه، صاحبخانه را به این نتیجه رساند که سرقت‌ها کار کسی جز پرستار جوان همسرش نیست. او این زن را زیرنظر گرفت و یک روز وقتی متوجه شد که وی قصد سرقت دسته کلید خانه را دارد اطمینان یافت که سرقت‌ها از سوی وی صورت گرفته است به همین دلیل به شرکت خدماتی رفت و آنها را در جریان قرار داد. 

به این ترتیب ماجرا به مأموران کلانتری 148انقلاب گزارش شد و مأموران با دستور سرهنگ شمس، رئیس‌کلانتری راهی شرکت مورد نظر شدند و در زمانی که زن جوان در آنجا حضور داشت، وی را دستگیر کردند. 

اقرار عجیب 

این زن جوان در ابتدا خود را بیگناه دانست و مدعی شد که هیچ اطلاعی از گم شدن و سرقت انگشتر و دوربین عکاسی شاکی ندارد اما در ادامه تحقیقات لب به بیان حقیقت گشود و ادعای عجیبی را مطرح کرد. او گفت: من مبتلا به جنون سرقت هستم و به همین دلیل نتوانستم در برابر انگشتر برلیان و دیگر لوازم با ارزش خانه خودم را کنترل کنم.  

او ادامه داد: چند وقت پیش برای تأمین مخارج زندگی‌ام تصمیم گرفتم یک کار مناسبی برای خودم پیدا کنم برای همین در یک شرکت خدماتی مشغول به‌کار شدم. وقتی برای کار به خانه دکتر رفتم با دیدن انگشتر برلیان همسر وی که روی میز بود جنون سرقت به سراغم آمد برای همین آن را برداشتم. بعد از سرقت، انگشتر را به یک طلافروشی بردم وبه قیمت 600هزار تومان آن را فروختم و اصلا تصور نمی‌کردم 10میلیون تومان ارزش داشته باشد. 

پول فروش طلا را نیز به حسابم ریختم و روز بعد درحالی‌که تصور می‌کردم پزشک به من مشکوک نشده به خانه آنها رفتم و کارم را انجام دادم. آن روز چشمم به دوربین عکاسی افتاد و آن را نیز برداشتم. دوربین را هم به قیمت 200هزار تومان فروختم و به سرقت هایم ادامه دادم تا اینکه لو رفتم. 

بعد از اعتراف این زن و انجام تحقیقات مشخص شد که وی سابقه دار است و پیش از این نیز به اتهام سرقت در یک مهمانی خانوادگی دستگیر شده بود. این زن برای تحقیقات بیشتر در اختیار قاضی دادسرای خارک قرار گرفت و رسیدگی به پرونده او ادامه دارد./همشهری