اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستبرد اینترنتی داماد خانواده از حساب برادر زن



اخبار حوادث - در دشتی اتفاق افتاد
دستبرد اینترنتی داماد خانواده از حساب برادر زن

رئیس پلیس فتای استان بوشهر گفت: فردی که با استفاده از اطلاعات حساب برادر زن خود مبلغی بالغ بر 300 میلیون ریال را به صورت غیرمجاز برداشت کرده بود توسط پلیس فتای استان بوشهر شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش فارس از بوشهر، داریوش پورسعید در ارتباط با این پرونده در جمع خبرنگاران بیان کرد: کارشناسان پلیس فتای بوشهر در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغی بالغ بر 300 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش بلافاصله ضمن تشکیل تیم عملیاتی ویژه تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتای استان بوشهر با همکاری پلیس آگاهی شهرستان دشتی وارد عمل شدند و در تحقیقات گسترده انجام شده توسط مأموران مبارزه با جرائم سایبری و انجام بررسی‌های فنی مشخص شد، مبلغی بیش از 180 میلیون ریال به حساب شوهر خواهر شاکی بصورت اینترنتی انتقال و مابقی نیز بصورت خرید اینترنتی  و خرید شارژ تلفن همراه انجام شده است.

این مقام انتظامی افزود: متهم بلافاصله شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان دشتی انتقال داده شد.

پورسعید خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی شد ولی با مشاهده شواهد و قرائن لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: از سال 1389 تاکنون با سوء استفاده از اعتماد شاکی و فعال کردن رمز دوم حساب وی جمعا مبلغی بالغ بر 300 میلیون ریال شامل انتقال به حساب، خرید شارژ تلفن همراه و خریدهای اینترنتی بصورت غیرمجاز برداشت کردم.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر در پایان اظهارداشت: نامبرده پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح داده شد.
اخبار حوادث - فارس 

 


ویدیو مرتبط :
نامردی بی حد و حساب کتک زدن زن توسط خانواده شوهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستبرد اینترنتی داماد به حساب مادر زن



اخبار حوادث - دستبرد اینترنتی داماد به حساب مادر زن

مرد جوانی که در شهرستان قوچان خراسان رضوی با سوء‌استفاده از اعتماد مادر زنش به حساب بانکی او دستبرد زده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی حیرانی فرمانده انتظامی شهرستان قوچان با اعلام این خبر گفت: با مراجعه زنی مسن به پلیس فتا این فرماندهی و تنظیم شکایتی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش موضوع در دستور کار تیمی از ماموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد از حساب بانکی‌اش مبلغ پنج میلیون و 200هزار ریال بصورت غیر مجاز برداشت شده بود که هیچ گونه اطلاعاتی از حسابش در اختیار کسی قرار نداده و به کسی هم مظنون نیست.

وی ادامه داد: پس از بررسی اظهارات شاکی تیم رسیدگی کننده پرونده با یک سری تحقیقات فنی سارق را که داماد مالباخته بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی او را دستگیر و به پلیس فتا شهرستان منتقل کردند که متهم در بازجوئی های اولیه منکر هرگونه برداشت غیرمجاز اینترنتی بود که در ادامه بازجوئی ها با مشاهده مستندات پلیسی لب به اعتراف گشود و اظهار داشت اطلاعات حساب بانکی مادر زنش در داخل تلفن همراه همسرش ذخیره بوده که با استفاده از اطلاعات بدست آمده طی چندین مرحله اقدام به برداشت 5 میلیون و 200هزار ریال از حساب بانکی وی کرده است.

وی در پایان با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی در خصوص این گونه سرقت‌ها هشدار داد و گفت: از ارائه رمزهای اینترنتی و کارتهای اعتباری به افراد دیگر و همچنین اعتماد بی‌جا به افراد غیر خودداری کنید.
اخبار حوادث - ایسنا