اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدی که این روزها به خانه ایرانیان می زند


فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به آثار مخرب شبکه‌های ماهواره‌ای در ترویج‌ بیبند و باری و بیحیایی، از کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه به شدت انتقاد کرد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار داشت: امنیت اولین و اساسی‌ترین نیاز جامعه بشری است چرا که بدون آن امکان فعالیت اقتصادی و توسعه فراهم نیست.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بدون امنیت امکان استقرار عدالت وجود ندارد و ظالمان بر امور جامعه مسلط می‌شوند تصریح کرد: تسلط ظالمان در واقع منجر به این موضوع که در قرآن نیز به آن اشاره شده خواهد شد که " کلیساها، صومعه‌ها و مساجد منهدم و امکان عبادت از مردم سلب می‌شود."

وی یادآور شد: مهمترین هدیه امام عصر (عج) در زمان ظهور امنیت است و در واقع امنیت زمینه را برای عبادت، بندگی خدا، عدالت و ارتقای رفاه و معیشت فراهم می‌کند.

احمدی مقدم تاکید کرد: امنیت گرچه در نگاه سنتی متوجه دزدان و گردنکشان و اشرار است اما در نگاه جدید ابعاد وسیع‌تر و پیچیده‌تری پیدا کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امروز دشمنان دین و اخلاق در جامعه بشری با بهره‌گیری از همه ابزارهای نوین در جهت ترویج فساد و فحشا و ناامنی تلاش می‌کنند، گفت: استقرار نظام سلطه در دنیا خود اساس بزرگترین ظلم و نابرابری‌ها است که در لشکر‌ کشیT قتل و غارت و تجاوز به حقوق ملت‌ها با شعار آزادی و دموکراسی نمود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: ترویج خوش‌گذرانی‌های روزانه و شبانه و پارتی‌ها موجب می‌شود که جوانان خود تسلیم شیطان شوند اما این یک جریان ساده نیست بلکه در پشت آن طرح‌ ریزی‌های مفصلی وجود دارد.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه دشمنان برای رسانه‌های عمومی هزینه‌های بسیاری را صرف می‌کنند تا فرهنگ خود را  به سایر فرهنگ‌ها تحمیل کنند، افزود: دشمنان ترویج بی‌بند و باری، تفرقه افکنی و دین ستیزی را از طریق اینترنت و ماهواره و سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی برای تحمیل فرهنگ خود دنبال می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بی بی سی و صدای آمریکا ابزارهای سیستم‌های امنیتی آمریکا هستند، یادآور شد: این رسانه‌ها در ظاهر نشان نمی‌دهند که با جمهوری اسلامی سر ستیز دارند در حالی که بزرگترین خطر آنها این است که ریشه‌ها را هدف قرار داده‌اند و ترویج بی بند و باری را در قالب فیلم نشان داده و تلاش می‌کنند جامعه ایرانی را از بنیاد‌های فرهنگی خود جدا کنند.

وی اضافه کرد در شرایط جدید پلیس برقرار کننده امنیت نیست بلکه 3 ضلع پلیس و دستگاه‌های امنیتی، مجموعه حاکمیت و مردم و جامعه برقرار کننده امنیت هستند.

احمدی مقدم شعار امسال نیروی انتظامی را "سهم من در امنیت" عنوان کرد و گفت: در شرایطی که مواد مخدر و بی بند و باری و بی نظمی‌ها در جامعه زیاد می‌شود همه منتظر نیروی انتظامی هستند تا مثل سوپرمن وارد شود البته نیروی انتظامی باید حداکثر تلاش خود را انجام دهد. اما هر چقدر هم خود را تجهیز کند به تنهایی قادر به مقابله نخواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: تا زمانی که بیکاری و توسعه نیافتگی در بخشی از مناطق کشور، نبودن امنیت کامل در مرزها و معیشت از طریق قاچاق در برخی از مناطق مرزی وجود دارد تلاش نیروی انتظامی بی فایده است.

وی ادامه داد: اگر در دستگاه‌های فرهنگی در حفظ ارزش‌ها و نهادینه کردن آنها کمک نکنند نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند با ضد ارزش‌ها مقابله کند. بلکه ما تنها می‌توانیم نمود‌ها را تا حدی کنترل کنیم البته این وظیفه ما است.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: اینکه نیروی انتظامی بتواند کم کاری‌ها به ویژه در دولت‌های گذشته و در بخش فرهنگ را که به صورت تعمدی ترویج فرهنگ غربی را انجام می‌دادند را جبران کند کار ساده‌ای نیست. در حال حاضر نیز بیشتر حرف زده می‌شود و در قالب عمل سرعت مورد انتظار وجود ندارد یا اینکه متناسب با حجم هجوم فرهنگی دشمن نیست.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اگر مردم خود نیز نخواهند متوجه این خطرات شوند باز هم نمی‌توان با آنها مقابله کرد، افزود: اگر دیروز دزد از دیوار مردم بالا می‌رفت امروز با قرار دادن ماهواره در خانه دزد هویت و فرهنگ وجود دارد که تلاش می‌کند بنیان خانواده را به هم بزند از این روز مردم خود باید برای حفظ حیا همراهی و مراقبت کنند.

وی اولین نتیجه برنامه‌های این وسائل شوم (ماهواره) را ترویج بی‌حیایی دانست و اظهار داشت: افزایش جرم، مواد مخدر، پارتی رقص و آواز حتی در خانواده متدین پس از مدتی آثار ناگواری بر جای می‌گذارد که از نتایج استفاده از ماهواره است و مردم خود باید به میدان آمده و از خانواده‌شان مراقبت کنند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در نظام حاکمیت اگر نظام آموزشی، اقتصادی و حمایتی، خوب کار نکند و پدیده‌هایی مثل تکدی‌گری و تاخیر در ازدواج جوانان وجود داشته باشد در واقع فساد و فحشا ترویج می‌شود، اظهار داشت: از این روی همه دستگاه‌ها و نهادهای اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد نباید کوتاهی داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: البته نیروی انتظامی همه تلاش خود را در مبارزه با فساد قرار داده تا نقشش را به درستی ایفا کند؛ نیروی انتظامی هم در برقراری نظم و آرامش قاطعانه به میدان عمل وارد شده است و هم به رایزنی با سایر دستگاه‌ها برای هشدار و تبیین آموزش‌ها می‌پردازد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی، دستگاه قانون‌گذاری و نهادهای حکومتی، امروز نسبت به گذشته مسائل را با حساسیت بیشتری دنبال می‌کنند، گفت: البته هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم اما این تلاش‌ها ادامه دارد؛ امسال تلاش می‌کنیم این گفتمان سازی را محقق کنیم که هر کسی که امنیت را مطالبه می‌کند خود بگوید که من چه کار باید می‌کردم که نکردم؛ البته این به معنی این نیست که نیروی انتظامی توپ را به زمین دیگری بیندازد.

احمدی مقدم در ادامه به ارائه گزارش از دستاوردهای نیروی انتظامی پرداخت و افزود: کاهش تلفات تصادفات رانندگی، مبارزه با قاچاق و "مبارزه با مواد مخدر، ناامنی و مفاسد اخلاقی" از مهمترین اهداف نیروی انتظامی به شمار می‌رود که در برنامه پنجم نیز به آنها تاکید شده است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پس از ایام فتنه شاهد بی‌قانونی و ناهنجاری‌های بسیاری بودیم اما نیروی انتظامی توانست جرائم را کاهش دهد.

وی سال 90 را سال کاهش جرائم، شرارت‌ها و ناامنی‌ها دانست و گفت: سرقت مسلحانه 20 درصد، راهزنی‌ها 50 درصد، قتل 7 درصد و شرارت 6 درصد کاهش یافته و در پایان سال این نسبت‌ها همه بهبود خواهند یافت.

منبع: فارس



ویدیو مرتبط :
خانه تاریخی زند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قذافی؛ لیبی خانه ایرانیان است



 

 

معمر قذافی در دیدار با منوچهر متکی لیبی را خانه ایرانیان خواند و همکاری طرابلس- تهران را بسیار مهم توصیف کرد.

به گزارش ایسنا منوچهر متکی وزیر امور خارجه در حاشیه چهاردهمین اجلاس سران اتحادیه آفریقا که در آن ریاست دوره یی این اتحادیه از لیبی به مالاوی واگذار شد با معمر قذافی رهبر لیبی دیدار کرد و در مورد روابط دو کشور با یکدیگر گفت وگو کردند. قذافی سفر اخیر وزیر خارجه ایران به لیبی را مهم و سازنده توصیف کرد و از اینکه هنگام سفر متکی به لیبی به دلیل عدم حضور در پایتخت (طرابلس) موفق به دیدار با وی نشده بود ابراز تاسف کرد. منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران نیز دوره جدید همکاری در روابط دو کشور را همه جانبه اعلام کرد و گفت اجرایی شدن توافقات مورد گفت وگو با مقامات لیبیایی در سفر اخیرش به این کشور به ویژه در زمینه همکاری های زیربنایی اقتصادی، چهره روابط فی مابین را متحول خواهد کرد.