اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدی مسلحانه مرد نقابدار به سبك فیلم های سینمایی



 

 

 

 

دزدی مسلحانه مرد نقابدار به سبك فیلم های سینمایی

 

 

بعدازظهر دیروز ـ سه شنبه ـ نقابدار مسلحی كه با حمله به یك موسسه مالی در شهرك بیدگنه از توابع ملارد در استان تهران و گروگان گرفتن ۱۰ مشتری و كاركنان آنجا، ۱۲ میلیون تومان پول سرقت كرده بود و قصد فرار داشت، با همكاری مردم و حضور پلیس دستگیر شد.

به گزارش «جام جم»، ساعت ۱۵ بعدازظهر دیروز مردی با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ ملارد كرج تماس گرفت و از وقوع یك سرقت مسلحانه در شهرك بیدگنه خبر داد و برای نجات جان افرادی كه درون یك موسسه مالی به گروگان گرفته شده بودند، درخواست كمك كرد.

دقایقی بعد ماموران كلانتری و پلیس آگاهی ملارد با حضور در محل حادثه و تحقیق از افراد تجمع كننده در محل متوجه شدند، دزد نقابداری كه سلاح به دست دارد، پس از سرقت پول های موسسه مالی، ۱۰ نفر از مشتریان و كاركنان موسسه را درون دستشویی زندانی كرده و با تهدید مردمی كه قصد سد كردن راه او را داشته اند، وارد یك مغازه خواربارفروشی در نزدیكی محل سرقت شده و صاحب آنجا را بیرون انداخته است.

با به دست آمدن این اطلاعات گروهی از ماموران محل اختفای متهم را محاصره كردند و گروه دیگری وارد موسسه مالی شدند و ۱۰ گروگان را نجات دادند.

در همین موقع ماموران با اخطار به مرد مسلح از او خواستند خود را تسلیم كند؛ اما او بی توجه به اخطارهای ماموران تهدید كرد در صورتی كه ماموران از محل دور نشوند، به سمت ماموران و مردم حاضر در محل حادثه تیراندازی خواهد كرد.

متهم در حلقه محاصره مردم و پلیس

دقایقی بعد دزد مسلح وقتی صدای ماموران و همهمه مردم را نشنید، به گمان این كه آنها از محل دور شده اند، از مغازه خواربارفروشی بیرون آمد تا با یك دستگاه موتورسیكلت فرار كند كه در حلقه محاصره مردم و ماموران انتظامی گرفتار شد.

ماموران متهم را خلع سلاح كرده و او را دستگیر كردند و كیف حاوی پول های دزدی از او كشف و ضبط شد.

اعتراف به دزدی مسلحانه

دزد مسلح در تحقیقات به پلیس گفت: از چندی پیش بیكار شده بودم. به همین دلیل همسرم از من جدا شد و به تنهایی زندگی می كردم. بعد از آن درصدد بودم تا با سرقت از یك بانك و سر و سامان دادن به زندگی ام همسرم دوباره بازگردد.

متهم اضافه كرد: از یك هفته پیش به عنوان مشتری به چند بانك و موسسه مالی رفت و آمد می كردم و مشتریان و كاركنان آنجا را زیرنظر گرفته و محل های زنگ خطر و دوربین های مداربسته آن مكان ها را بررسی كردم اما موفق به عملی كردن نقشه ام نشدم تا این كه ۳ روز پیش با مراجعه به موسسه مالی ـ محل سرقت ـ متوجه شدم تجهیزات ایمنی ندارد.دزد مسلح با اشاره به اجرای نقشه سرقت گفت: روز حادثه با سلاح و نقاب وارد محل شدم و با تهدید مشتریان و كاركنان موسسه مالی آنها را به گروگان گرفتم.

وی افزود: در همین موقع به سمت یكی از كارمندان رفته و سلاح را روی پیشانی او قرار دادم و دیگر همكارانش را مجبور كردم كه پول را روی پیشخوان بگذارند.

متهم گفت : وقتی بسته های اسكناس را برمی داشتم، متوجه شدم گروگان ها كه ۱۰ نفر بودند، می خواهند مرا خلع سلاح كنند.در همین موقع با تهدید به مرگ آنها را در دستشویی زندانی كردم.

متهم در رابطه با دستگیری اش گفت: پس از محبوس كردن گروگان ها، دیدم مردم مقابل موسسه مالی تجمع كرده و قصد سد كردن راهم را دارند كه سلاح را به سمت آنها نشانه گرفتم و پس از تهدید حاضران در خیابان به سمت یك مغازه رفته و صاحب آنجا را با زور و تهدید بیرون انداخته و در گوشه ای پنهان شدم تا موقعیت فرار پیدا كنم.

بنابر این گزارش، دزد مسلح با قرار قانونی روانه بازداشتگاه پلیس شد. تحقیقات تكمیلی از وی ادامه دارد.../ جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
سرقت مسلحانه زن نقابدار و 2 همدستش از صرافی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت به سبك فیلم‌های سینمایی



سرقت مسلحانه,سارق مسلحح,سرقت طلا و جواهر

 

 12 پسر جوان كه برای تهیه هزینه تفریح و ولخرجی های خود به سبك فیلم‌های سینمایی، لباس ماموران پلیس بر تن كرده و از مردم اخاذی می‌كردند، در عملیات پلیس آگاهی دستگیر شدند.

 

به گزارش جام‌جم، شامگاه ششم خرداد ماموران كلانتری 141 شهرك راه‌آهن در غرب تهران هنگام گشت‌زنی در خیابان كاج متوجه فریادهای تعدادی از شهروندان شدند كه در حال تعقیب جوانی با لباس نظامی بودند.

 

ماموران كلانتری با مشاهده این صحنه، اقدام به دستگیری جوان 20 ساله به نام محمود كردند. در همان تحقیقات اولیه معلوم شد كه وی همراه همدستانش، از تعدادی از كارگران ساختمانی شاغل در یك ساختمان نیمه‌كاره زورگیری كرده است.

 

با تشكیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

با شروع تحقیقات، شكات در اظهارات خود گفتند: پس از پایان كار روزانه، در داخل ساختمان استراحت می‌كردیم كه چند نفر كه لباس‌ نظامی به تن داشتند وارد ساختمان شده و به بهانه این كه ما اقدام به مصرف و نگهداری موادمخدر كرده‌ایم، شروع به بازرسی از محل استراحت ما كرده و همه وسایل ما را به هم ریختند.

 

در حالی كه تا آن زمان ما تصور می‌كردیم این افراد مأمور هستند، آنها با چاقو و قمه به ما حمله‌ور شده و شروع به تهدید كردند و پس از سرقت یك میلیون و 400 هزار تومان پول و همچنین هشت دستگاه گوشی تلفن همراه از ساختمان خارج شدند.

 

شكات پرونده اضافه کردند : زمانی كه سارقان قصد فرار از ساختمان را داشتند، اطمینان پیدا كرده بودیم كه آنها نمی‌توانند مأمور باشند. به همین منظور به تعقیبشان پرداخته و در نهایت با كمك مأموران كلانتری موفق به دستگیری یكی از آنها شدیم.

 

با اطلاعات به دست آمده و شناسایی سرقت مشابه دیگری در غرب تهران، كارآگاهان اقدام به مواجهه حضوری متهم با شاکیان پرونده کردند که او توسط مالباختگان شناسایی شد.

 

در تحقیقات از متهم معلوم شد كه وی با سایر همدستانش، در سرقت مشابهی از یك ساختمان نیمه‌كاره در حال ساخت در شهرك گلستان، اقدام به زورگیری 300 هزار تومان پول و سه دستگاه گوشی تلفن همراه از كارگران این ساختمان كرده‌اند.

 

زورگیری از رهگذران

با اطلاعات به دست آمده و شناسایی متهم از سوی 12 مالباخته، او به زورگیری در پوشش مامور و همچنین زورگیری از عابران و رهگذران، اعتراف كرد.

 

وی دیگر همدستان خودرا به نام‌های ایمان، حسین- قاسم، ولی، مصطفی و احسان ـ با میانگین سنی 20 سال - معرفی كرد.

 

با اعتراف محمود و اطلاعات به دست آمده در ارتباط با محل‌های تردد متهمان در پارك چیتگر، كارآگاهان در اولین مرحله، اقدام به دستگیری دو نفر از همدستان متهم به نام‌های ایمان و حسین كردند.

 

همزمان با دستگیری این دو متهم و تحقیقات بعدی معلوم شد كه متهمان با استفاده از یك دستگاه خودرو نیسان آبی رنگ و موتورسیكلت‌های طرح هوندا 125 اقدام به سرقت و زورگیری در شمال غرب و غرب تهران كرده‌اند.

 

با به دست آمدن این اطلاعات از ایمان، به عنوان سركرده باند، كارآگاهان پایگاه دوم 22 خرداد موفق به دستگیری چهار عضو دیگر این باند به نام‌های قاسم، ولی، مصطفی و احسان شدند این متهمان نیز پس از دستگیری و انتقال به پایگاه دوم به زورگیری از رهگذران و همچنین سرقت از ساختمان‌های نیمه‌كاره با استفاده از تاریكی هوا، اعتراف و انگیزه خود از این سرقت‌ها را نیز تهیه هزینه تفریح خود عنوان كردند.

 

سرهنگ مهرداد یگانه رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به شناسایی دقیق برخی از محل‌های سرقت در شهرك راه‌آهن، شهرك گلستان و پارك چیتگر، گفت: با توجه به اعترافات متهمان، این افراد با استفاده از لباس‌های نظامی و معرفی خود به عنوان مأمور مبارزه با مواد مخدر و به بهانه بازرسی از افراد یا ساختمان‌های نیمه‌كاره برای كشف موادمخدر، اقدام به سرقت وجوه نقد و گوشی‌های تلفن همراه مالباختگان كرده‌اند.

 

از تمامی شهروندانی كه به این شیوه و از اواخر سال گذشته مورد سرقت و زورگیری در مناطق غرب و شمال غرب تهران قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و طرح شكایت خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی ـ خیابان زنجان شمالی مراجعه كنند.... / جام جم آنلاین