اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدی در پوشش رفتگردزد!



دزدی در پوشش رفتگردزد

سابقه‌داری كه نیمه‌های شب با ورود به آموزشگاه‌های رایانه و زبان در شهرری و تخریب در ورودی و گاوصندوق‌ها پول و طلا می‌دزدید، از سوی كارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران دستگیر شد. متهم در این سرقت‌ها با پوشیدن لباس رفتگری خیابان‌های منتهی به محل سرقت را تحت نظر می‌گرفت، سپس نقشه دزدی‌هایش را عملی می‌كرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران از سرقت از آموزشگاه خود خبر داد.

شاكی به پلیس گفت: مسوول یك آموزشگاه زبان انگلیسی هستم. روز حادثه وقتی وارد محل كارم شدم، مشاهده كردم در ورودی آموزشگاه تخریب شده است. چند مرتبه مرد سرایدار را صدا زدم اما پاسخی نشنیدم. بنابر این وارد آموزشگاه شدم و دیدم وسایل به هم ریخته و گاوصندوق‌ نیز تخریب شده است.

شاكی اضافه كرد: دزد مرموز، طلا، لپ‌تاپ و پول موجود در گاوصندوق را سرقت كرده بود و اموال آموزشگاه به ارزش 20 میلیون تومان را دزدیده بود.

در حالی كه تحقیقات كارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری دزد شب رو آغاز شده بود، افراد دیگری هم با حضور در مركز پلیس شكایت‌های مشابهی ارائه كردند.

سرقت‌ها سریالی بود

كارآگاهان با حضور در محل سرقت‌های سریالی و بررسی از این مكان‌ها كه آموزشگاه زبان و رایانه بود، متوجه شدند در این مكان‌ها نیز مانند سرقت نخست ابتدا درهای ورودی تخریب شده سپس سارق با ورود به محل گاوصندوق‌ها را نیز تخریب و اموالی از قبیل پول و طلا را دزدیده و علاوه بر آن چند دستگاه تلویزیون را نیز كه در سالن این مراكز نصب شده بوده، سرقت كرده است.

با به دست آمدن این اطلاعات و در حالی كه جستجو برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت، هفته گذشته چند شهروند دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی شكایت‌های تازه‌ای را ارائه كردند.

دوربین مداربسته تصویر دزد حرفه‌ای را شكار كرد

در بررسی از محل‌های دزدی معلوم شد، این مكان‌ها مجهز به دوربین مداربسته بوده و تصویر سارق در حالی كه لباس رفتگر به تن داشته و سرقت را انجام می‌داده ثبت شده است.

علاوه بر آن، در یكی از سرقت‌ها كلاهی كه سارق برای شناخته نشدن به سر داشته، هنگام تخریب در ورودی یكی از این اماكن به كف سالن افتاده و برای چند لحظه دوربین مداربسته تصویر چهره‌اش را ثبت كرده است.

با به دست آمدن تصویر دزد شب‌رو، ماموران كه احتمال می‌دادند وی یك متهم سابقه‌دار است، به بررسی آلبوم مجرمان سابقه‌دار پلیس آگاهی پرداختند و معلوم شد تصویر به دست آمده به دزد سابقه‌داری شباهت دارد كه سال گذشته از زندان آزاد شده است.

در این مرحله ماموران پاتوق های احتمالی متهم را تحت‌نظر قرار دادند تا سرانجام چند روز پیش وی را در پاتوقش در یكی از محله‌های جنوبی شهرری شناسایی و او را دستگیر كردند.

با انتقال متهم به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران وی بازجویی شد و اعتراف كرد پیش از دستگیری، وارد 24 آموزشگاه زبان و رایانه در شهرری شده و اموال این محل‌ها را دزدیده و متواری شده است.

اعتراف به دزدی با لباس رفتگری

متهم با اشاره به نحوه دزدی‌هایش گفت: سال 90 به اتهام تخریب در ورودی مغازه‌ها و سرقت اموال این مكان‌ها به زندان افتادم. از سال گذشته كه محكومیتم پایان یافت، تصمیم گرفتم این بار با ورود به آموزشگاه‌های رایانه و زبان، اموال این مكان‌ها را هم سرقت كنم بنابراین چند روز پیش از انجام سرقت در نزدیكی این مراكز با موتورسیكلت در رفت و آمد بودم و تردد كاركنان و افرادی را كه به این محل‌ها رفت و آمد می‌كردند، تحت نظر می‌گرفتم.

متهم اضافه كرد: سپس نیمه‌های شب به نزدیكی این مراكز می‌آمدم و با عوض كردن لباسم و پوشیدن لباس رفتگری و در حالی كه جارویی نیز به دست داشتم، به‌ظاهر به نظافت خیابان اقدام می‌كردم و در فرصت مناسب با دیلمی كه همراه داشتم در ورودی آموزشگاه‌ها را تخریب كرده و با ورود به آنجا، گاوصندوق‌ها را هم با وسایلی كه آورده بودم، تخریب كرده و اموال را سرقت می‌كردم.

متهم اضافه كرد: بخشی از اموال مسروقه را به دو نفر از دوستانم كه در زمینه خرید و فروش اموال دزدی فعالیت داشتند،‌دادم تا در فرصتی مناسب آنها را برایم بفروشند. برخی را هم خودم فروختم.

درپی اعتراف متهم، ماموران با هماهنگی قضایی به خانه دو خریدار اموال مسروقه در شهرری اعزام شدند و آن دو را پیش از آن‌كه فرصتی برای فرار پیدا كنند، دستگیر كردند. در این مرحله و در بازرسی از منازل متهمان اموال مسروقه كشف و ضبط شد.

بنا بر این گزارش، برای متهمان قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تكمیلی از آنها در حالی ادامه دارد كه مشخص شده مرد سارق در هر سرقت اموالی به ارزش ده تا 20 میلیون تومان را سرقت كرده است./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
حاشیه خبر 20 94/09/14؛ دزدی در پوشش داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دزدی از زلزله زدگان ایلام با پوشش هلال احمر!



اخبار حوادث  - دزدی از زلزله زدگان ایلام با پوشش هلال احمر!

فرمانده نیروی انتظامی آبدانان تاکید کرد: این افراد پس از طی مراحل قانونی همراه با پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

ماموران انتظامی آبدانان در استان ایلام موفق به شناسایی دو سارق شدند که با پوشیدن لباس امدادگران جمعیت هلال احمر از زلزله زدگان این شهرستان کلاهبرداری و سرقت می کردند.

فرمانده انتظامی آبدانان روز یکشنبه با بیان این مطلب به ایرنا گفت: این دو کلاهبردار با پوشیدن لباس ماموران امداد و نجات هلال احمر و سوء استفاده از فضای موجود در مناطق زلزله زده از آسیب دیدگان این شهرستان اخاذی کرده اند.

سرهنگ «علی مهری» افزود: ماموران ناجا در پی گزارش های مردمی و مراقبت عناصر اطلاعاتی این کلاهبرداران را هنگام ارتکاب جرم شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: این افراد با استفاده از این پوشش اعتماد مردم را جلب و سپس اقدام به سرقت چادر، مواد غذایی و مایحتاج زندگی زلزله زدگان می کردند.

فرمانده نیروی انتظامی آبدانان تاکید کرد: این افراد پس از طی مراحل قانونی همراه با پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

شهرستان 60 هزار نفری آبدانان در 161 کیلومتری ایلام قرار دارد.

بخش مورموری در فاصله 55 کیلومتری آبدانان و 210 کیلومتری شمال شرق شهر ایلام از روز دوشنبه هفته گذشته به کانون زلزله و پس لرزه تبدیل شده است.

بر پایه داده های پایگاه اطلاع رسانی مرکز لرزه نگاری کشوری، مورموری در این مدت بیش از 500 بار لرزه بین 2 تا 6 ریشتر را حس کرده است.

زمین لرزه دوشنبه گذشته مورموری به بزرگی 6.1 ریشتر باعث وارد آمدن خسارت و آسیب های فراوان و زخمی شدن حدود 470 نفر شد.

اخبار حوادث - ایرنا