اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدی دختر کینه‌جو از پدرش



اخبار حوادث - این دختر در مصاحبه با شوک از انگیزه اش گفت
دزدی دختر کینه‌جو از پدرش

دختر کینه‌جو وقتی پدرش اجازه نداد وی رانندگی کند به‌طراحی توطئه سرقت خانوادگی پرداخت.زمانی که خودرویی از داخل حیاط خانه یک مرد آبادانی به سرقت رفت پلیس دختر جوان این خانواده را دزد اصلی شناخت.

کارآگاهان که مطمئن بودند سرقت از سوی آشنایان مالباخته است در شاخه‌ای دیگر از تحقیقات، شماره تلفن دختر این خانواده را بررسی کردند و به رابطه پنهانی با پسر جوانی که «رضا» نام دارد رسیدند و در تجسس‌های فنی مشخص شد وی با همدستی پسر جوان اقدام به سرقت خودروی پدرش کرده‌است.«آزاده» که 20 سال دارد  به مأموران گفت: وقتی دیدم پدرم خودرواش را به من نمی‌دهد تصمیم به دزدی آن گرفتم و با همدستی پسر موردعلاقه‌ام نقشه‌ام را عملی کردم.

گفت‌وگو با دختر جوان
[آزاده خیلی ناراحت است و البته بیشتر نگران پسر مورد علاقه‌اش است.]


 چرا دزدی؟
دو سال است که گواهینامه دارم و با این‌که پدرم در وضعیت مالی خوبی قرار دارد برایم ماشین نخرید و حتی مانع سوار شدن من به خودرو‌اش شد، تصمیم گرفتم برای این‌که اعتراضی کنم و به حسادت‌هایم پایان بدهم دست به این کار بزنم.


 حسادت؟
پدرم می‌گفت تصادف می‌کنم و مانع رانندگی من می‌شد و این در حالی بود که همه دوستانم با خودروی پدر یا خودشان رانندگی می‌کنند و رفتار پدرم باعث شده بود مورد تمسخر دوستانم قرار بگیرم.


پدرم آنقدر که برای خودرواش ارزش قائل بود برای من و خانواده‌اش وقت نمی‌گذاشت و اهمیت نمی‌داد.


 پژو را چطور سرقت کردی؟
به «رضا» گفتم اگر مرا دوست دارد باید ماشین پدرم را بدزدد که وی نیز برای ثابت کردنش تصمیم به‌این‌کار گرفت.


شب سرقت در غذای خانواده‌ام داروی خواب آور ریختم و بعد از این‌که  آنها به خواب عمیق فرو رفتند ساعت 3 شب بود که «رضا» با در اختیار داشتن کلید در خانه و سوییچ یدک خودروی پدرم که از قبل من در اختیارش قرار داده بودم وارد حیاط شد ودست به سرقت زد.


 قصد داشتی با خودرو سرقتی چه کارکنی؟
قرار بود خودرو را در اهواز بفروشیم که «رضا» از سوی مأموران شناسایی شد و فرار کرد.


 پشیمانی؟
نه، پدرم هیچ توجهی به خانواده‌اش نمی‌کند و باعث شده بود آبرویم پیش دوستانم برود و باید به‌خاطر رفتارهای بدش تنبیه می‌شد. بنا بر این گزارش، در حالی که «احمد» اعلام رضایت از دزد خودرواش کرده است بازپرس پرونده به‌خاطر جنبه عمومی جرم قرار مجرمیت برای آنها صادر کرد.


تحلیل پرونده
هنگامی که هویت نوجوانی از سوی والدین و اطرافیان وی قبول نشود و آن‌ها توانایی‌های نوجوان را نادیده بگیرند و سعی کنند با سرزنش یا تحقیر او را به عقب‌نشینی از خواسته‌هایش وادار کنند با رفتاری ناهنجار از سوی نوجوان روبه‌رو خواهند شد.


گوش کردن به صحبت‌های طرف مقابل اصل مهمی در ارتباطات محسوب می‌شود بنابراین پدر و مادر باید به درستی خواسته‌های فرزندشان را بشنوند، آن‌ها را تحلیل کنند و دلایل خود را به گونه‌ای بیان کنند که برای وی قابل پذیرش باشد تا او خود از خواسته‌هایش عقب‌نشینی کند و درستی تصمیم آن‌ها را بپذیرد، اما بسیاری از والدین گذشته خود را فراموش کرده و فکر می‌کنند همیشه پدر یا مادر بوده‌اند به همین دلیل به‌راحتی با خواسته فرزندان خود مخالفت می‌کنند.


این در حالی است که هرگاه درخواست‌های نوجوانی مورد پذیرش قرار نگیرد و او با ناکامی روبه‌رو شود، دست به انتقام می‌زند تا نشان دهد خواسته‌های وی مهم بوده است. گاهی این انتقامگیری کوچک است و گاهی نیز ممکن است در حد ارتکاب بزه باشد.


نوجوانان معمولاً به دنبال قهرمان شدن هستند، در این رابطه برخی به سمت ورزش و درس می‌روند و از این راه سعی می‌کنند به مدارج بالا برسند و گروهی دیگر سعی می‌کنند در امور روزمره به موفقیت برسند بنابراین هرگاه نوجوانان در راه خود با مشکل مواجه شوند سعی می‌کنند از هر راهی به مقصد برسند. در پرونده دزدی دختر نوجوان از پدرش می‌بینیم والدین او می‌توانستند با وی همراهی کنند و به جای مخالفت با رانندگی او که باعث خشم و ناراحتی او و از سوی دیگر تحقیر در گروه همسالان شده، به راحتی با همراهی و تعامل این مهارت را در دختر نوجوان تقویت کنند و حتی برایش شرط بگذارند که فقط با حضور پدر یا مادر می‌تواند رانندگی کند.


قبول نکردن رانندگی دختر نوجوان از سوی پدرش و پاک کردن خواسته او از سوی والدین باعث شد او هم پدری را که از کودکی برای هر انسانی مهم است پاک کند و اقدامی ناشایست انجام دهد. نکته قابل توجه این است که بسیاری از خواسته‌های جوانان و نوجوانان برای آن‌ها مهم است حتی اگر برای پدر و مادرشان تمسخرآمیز باشد.


دوران نوجوانی، شناکردن بین هیجان و احساس است و والدین باید بتوانند بین این دو حالت تطابق ایجاد کنند، نه این‌که سعی کنند رفتار فرزندشان را براساس منطق، کنترل و هدایت کنند و از او توقع رفتاری کاملاً منطقی داشته باشند.


 توصیه می‌شود والدین در ارتباط با نوجوانان و جوانان از حالت سرزنشگری و حسابگری خارج شوند و سعی کنند مهارت فرزندانشان را در بخشی از امور اجتماعی، تحصیلی و... که ممکن است موفق شوند، تقویت کنند.


اگر نگاه والدین به بچه‌ها آرمانی باشد آن‌ها قطعاً دچار اختلال شخصیت می‌شوند.
 اخبار حوادث - روزنامه ایران

 


ویدیو مرتبط :
دزدی وحشیانه از دختر مقابل چشمان دختر بچه...!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر​ جوان وادار به دزدی از پدرش شد




 اخبار حوادث - دختر​ جوان وادار به دزدی از پدرش شد

مرد جوانی که با تهدید به کشتن اعضای خانواده یک دختر تهرانی او را مجبور کرده بود، سکه‌های طلا و ارز پدرش را سرقت کند، از سوی ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی دستگیر شد.

به گزارش جام جم، چندی پیش مردی با حضوردر شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمــــومی و انقلاب ناحیه 2 تهران از مرد جوانی به اتهام تهدید دختر جوانش و اخاذی از وی شکایت کرد.

شاکی گفت: مدتی پیش مقادیری ارز خارجی و سکه طلا را خریده و در خانه نگهداری می کردم. یک روز دسته کلیدم گم شد و از همان زمان سرقت سکه و ارزهایم در خانه شروع شد.

وی افزود: به خانواده ام ظنین شده بودم، زیرا در این مدت کسی به خانه مان رفت و آمد نمی کرد و کسی نمی دانست طلا و سکه ها را در خانه نگهداری می کنم.

شاکی اضافه کرد: در شرایط بد روحی قرار داشتم که یکی از دخترانم گفت به زور و تهدید از سوی مرد جوانی که پیش از این با او دوست بوده، سکه و ارزهای خارجی را سرقت کرده و آنها را در اختیار این فرد قرار داده، اما این مرد به تهدیدهایش ادامه داده و هر روز از او پول و طلا می خواهد.

در پی این شکایت با دستور بازپرس نقابی تحقیقات در این باره آغاز و دختر مرد شاکی به پایگاه دوم پلیس آگاهی احضار شد.

دختر جوان با اشاره به دزدی از پدرش گفت: چندی پیش با مرد جوانی آشنا شدم، اما پس از مدتی متوجه شدم او صلاحیت لازم برای ازدواج با مرا ندارد، از وی خواستم مرا ترک کند، اما او حاضر به این کار نبود.

وی افزود: یک روز این مرد با من تماس گرفت و خواست برای قطع ارتباط به او پول و مقداری طلا بدهم. از ترس این که خانواده ام پی به ارتباط من ببرند، تصمیم گرفتم خواسته مرد اخاذ را پذیرفتم.

وی اضافه کرد: با سرقت دسته کلید پدرم، مقادیری ارز و سکه از خانه برداشتم و در یکی از بوستان ها به مرد جوان تحویل دادم و از او خواستم دیگر مزاحم من نشود. اما این آغاز ماجرا بود. مرد اخاذ علاوه بر ادامه مزاحمت ها مرا تهدید کرد و خواست، سکه طلا و ارزهای بیشتری را به وی تحویل دهم در غیر این صورت اعضای خانواده ام را خواهد کشت و به صورتم اسید خواهد پاشید.

دختر جوان یادآور شد: از ترس این که به خانواده ام آسیبی نرساند، بناچار شروع به دزدیدن اموال پدرم کردم و آن را مخفیانه به مرد جوان تحویل می دادم اما این کار ها نیز باعث نشد او دست ازادامه اخاذی هایش بردارد.

وی ادامه داد: بابت کارهایی که انجام داده بودم، عذاب می کشیدم و می ترسیدم خانواده ام َآسیب ببینند. بنابراین موضوع را به پدرم اطلاع دادم.

با جمع بندی اطلاعات و چهره نگاری رایانه ای از متهم فراری، جستجو برای دستگیری متهم اخاذ آغاز شد تا این که دو روز پیش وی در یکی از محله های تهران شناسایی و دستگیر شد.

متهم با انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، در بازجویی اولیه اظهارات متناقضی را بیان و ادعا کرد دختر جوان را نمی شناسد و از او اخاذی نکرده است. با احضار دختر جوان، به مرکز پلیس و مواجهه حضوری متهم به تهدید دختر جوان به قصد اخاذی از او اعتراف کرد و گفت: پس از پایان ارتباط با این دختر جوان با توجه به این که می دانستم خانواده اش وضع مالی خوبی دارند، تصمیم گرفتم با تهدید به کشتن اعضای خانواده اش از او اخاذی کنم.

مرد اخاذ اضافه کرد: تصمیم به اخاذی بیشتر داشتم که دستگیر شدم و با فروش سکه و دلارها ابتدا یک دستگاه خودرو خریدم و بخشی از آن را هم خرج سفر و خوشگذرانی با دوستانم کردم.در حالی که تحقیقات از متهم ادامه داشت، ماموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می داد، وی یک دختر جوان را نیز به بهانه این که مادرش بیمار است و برای هزینه درمان او پول کم دارد، فریب داده و از این دختر جوان 25 میلیون تومان پول گرفته و بی آن که آن را بپردازد، متواری شده است.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهم از سوی بازپرس نقابی، در شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران، تحقیقات تکمیلی برای شناسایی مالباختگان احتمالی دیگر ادامه دارد.
  اخبار حوادث - جام جم