اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدی افغان‌های 18 ساله‌ از پایتخت نشین‌ها / مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند + تصاویر



افغان‌های نوجوانی که دست به سرقت از مردم پایتخت می‌زدند، توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در مورخه 06/01/1394 فردی با مراجعه به کلانتری 167 دولت آباد به مأمورین اعلام کرد که در زمان خروج از بانک ، کیف دستی اش حاوی 16 میلیون و 500 هزار تومان به شیوه کیف قاپی سرقت شده است .

پرونده در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کیف قاپی" و به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای شهرری ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اخبار,اخبارحوادث,دزدی افغان‌های 18 ساله‌ از پایتخت

 

اخبار,اخبارحوادث,دزدی افغان‌های 18 ساله‌ از پایتخت

 
اظهارات مالباخته :
مالباخته پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " پس از دریافت پول و در زمان خارج شدن از شعبه بانک ، ناگهان سرنشنیان دو دستگاه موتروسیکلت طرح هوندا 125 به سمت من حمله ور شده و در یک لحظه اقدام به ربودن کیف دستی بنده کردند " .

مالباخته در خصوص تعقیب سارقین نیز به کارآگاهان گفت : " برای بازپس گیری کیف خود به سرعت سوار ماشین شده و به تعقیب سارقین پرداختم اما آنها با استفاده از شلوغی خیابان موفق به فرار از محل شدند و من تنها توانستم قسمتی از شماره پلاک یکی از موتورها را یادداشت نمایم " .

شناسایی و دستگیری متهمین :
کارآگاهان با بهره گیری از همان اطلاعات ناقص ارائه شده از سوی مالباخته ، موفق به شناسایی مالک حقوقی موتورسکیلت شدند ؛ با مراجعه به محل کار مالک موتورسیکلت در خیابان 17 شهریور ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که موتورسیکلت در یک مغازه موتورسیکلت فروشی و به صورت قولنامه ای به دو افاغنه فروخته شده است .

در ادامه و با شناسایی هویت دو افاغنه بنام های "ذوالمهر" و "رجبعلی" ( متولدین 1376 ) ، هر دو نفر آنها در میدان محمدیه – باغ انگوری ( دروازه غار ) شناسایی ، در مورخه 20/03/1394 دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

هر دو متهم صراحتا به دهها فقره سرقت گوشی تلفن همراه و کیف قاپی در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق دولت آباد ، فدائیان اسلام ، شوش ، راه آهن ، خیابان ولیعصر و ... اعتراف کردند ؛ در ادامه دو همدست دیگر آنها بنام رامش ( متولد 1376 ) و کامران ( متولد 1373 ) نیز در همان منطقه دروازه غار دستگیر و آنها نیز به مشارکت در دهها فقره سرقت اعتراف کردند . 

 

اخبار,اخبارحوادث,دزدی افغان‌های 18 ساله‌ از پایتخت

 

اخبار,اخبارحوادث,دزدی افغان‌های 18 ساله‌ از پایتخت

 
سرهنگ کارآگاه حسین زارع ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با بررسی پرونده سرقت های مشابه و همچنین اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران ، تعدادی از شکات و مالباختگان شناسایی و جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند " .

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان خبر گفت : از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد ، توسط سارقین افاغنه مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه نمایند .

 
 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران


ویدیو مرتبط :
مواجه مالباختگان با سارقان زورگیر در آگاهی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر 3 کیف‌قاپ پایتخت منتشر شد/مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند



3 سارق حرفه‌ای کیف قاپ و موبایل قاپ پایتخت توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،در ادامه اقدامات پلیس آگاهی تهران بزرگ در کنترل و مراقبت از مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی موفق به شناسایی مخفیگاه سه سارق متواری و تحت تعقیب پلیس آگاهی بنام های حمیدرضا . چ ( 22 ساله ) ، ظهیر . الف ( 40 ساله ) و سامان . خ ( 19 ساله ) در "شهرک سجادیه" ، "قرچک ورامین" و "فردیس کرج" شده و ضمن انجام هماهنگی با شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران ، هر سه متهم را دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

شناسایی تعدادی از شکات و اعتراف متهمین به انجام سرقت ها :
در بازرسی از مخفیگاه متهمین ، کارآگاهان موفق به کشف مقادیری از اموال مسروقه از جمله کیف های جیبی حاوی مدارک شناسایی و همچنین چندین دستگاه گوشی تلفن همراه شدند ؛ با بررسی بعمل آمده بر روی اموال مکشوفه تعدادی از شکات و مالباختگان شناسایی و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند .

 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز


یکی از شکات که گوشی تلفن همراهش توسط تک سرنشین یک دستگاه موتروسیکلت طرح هوندا 125 به سرقت رفته بود ، پس از حضور در پایگاه هفتم آگاهی و شناسایی "حمیدرضا . چ"، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در مورخه 04/02/1395 در خیابان خیام جنوبی به صورت پیاده در حال صحبت کردن با گوشی تلفن همراه بودم که ناگهان متهم با یک دستگاه موتورسیکلت [ طرح ] هوندا 125 مشکی رنگ ، از روبرو به من نزدیک شد و در یک لحظه اقدام به قاپیدن گوشی کرده و از محل متواری شد " . در ادامه "حمیدرضا . چ" نیز با توجه به کشف گوشی تلفن همراه مسروقه از مخفیگاهش و نهایتا شناسایی توسط مالباخته ،به ناچار به سرقت گوشی تلفن همراه مالباخته در خیابان خیام جنوبی اعتراف کرد .

 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز


شاکی دیگر که کیف جیبی اش حاوی وجه نقد و مدارک شناسایی و همچین گوشی تلفن همراهش در اتوبوس BRT سرقت شده بود ، پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی و شناسایی کیف جیبی اش به کارآگاهان گفت : "در مورخه 04/12/1394 سوار اتوبوس BRT  خط یک ( خاوران – آزادی ) شده بودم ؛ در ایستگاه مولوی از اتوبوس پیاده شده و قصد زنگ زدن با گوشی تلفن همراه خود را داشتم که کیف جیبی و گوشی تلفن همراهم هر دو مفقود شده است " ؛ "ظهیر . الف" که با هشت فقره سابقه دستگیری یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت به شیوه جیب بری است ، صراحتا به سرقت به شیوه جیب بری در خطوط BRT اعتراف و در خصوص سوابق خود عنوان داشت :" اولین سابقه دستگیری من به سال 1372 باز می گردد و آخرین آنها نیز به مربوط به دادسرای ناحیه 12 تهران است که پس از پایان دوران محکومیت ، در اواخر سال 92 از زندان آزاد شدم " .

 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز


سومین متهم پرونده ( سامان . خ ) که تصویر وی در زمان سرقت در خیابان های فردوسی ، سعدی و مخبر الدوله توسط تعدادی از دوربین های مداربسته ی مراکز تجاری و بانک ها ثبت و کارآگاهان با استفاده از این تصاویر اقدام به شناسایی وی بعنوان سارق موبایل قاپ مناطق مرکزی شهر تهران کرده بودند ، پس از مواجه شدن با تصاویر خود در زمان سرقت گوشی های تلفن همراه از افراد رهگذر ، صراحتا به دهها فقره سرقت در مناطق مرکزی شهر تهران بویژه در محدود بازار تهران ، خیابان بهشت ، میدان فردوسی ، سعدی و همچنین فدائیان اسلام ، مجاهدین اسلامی ، مخبر الدوله و ... اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام خبر دستگیری این سارق سابقه دار و حرفه ای در زینه موبایل قاپی و جیب بری در اماکن و معابر شلوغ ، گفت : " با توجه به سوابق متهمین در انجام سرقت و اعتراف صریح آنها به انجام دهها فقره سرقت به شیوه جیب بری و موبایل قاپی و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی در میدان پانزدهم خرداد مراجعه نمایند" .