اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدی‌های مادر با همدستی عروس و دختر



اخبار ,اخبار حوادث ,سرقت

اخبار حوادث - دزدی‌های مادر با همدستی عروس و دختر

زن میانسالی که با همدستی دختر و عروسش از فروشگاه‌های شهر مشهد سرقت می‌کرد، با هوشیاری صاحب مغازه هنگام فرار با در بسته روبه‌رو شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مشهد دراین باره به جام جم گفت: چندی پیش مرد مغازه داری با حضور در پلیس آگاهی با ارائه شکایتی عنوان کرد، هنگام عصر سه زن وارد مغازه ام شدند و از من خواستند وسایل مورد نظرشان را بیاورم. وقتی به سمت قفسه های مغازه رفتم، متوجه شدم از آن سه زن مشتری خبری نیست و آنها پول های درون صندوق و چند قلم کالای روی پیشخوان را سرقت کرده و متواری شده اند.

سرهنگ حجت نیکمرام افزود: در پی این شکایت و دستور قضایی، تحقیقات پلیس برای دستگیری سه زن سارق آغاز شد. با چهره نگاری رایانه ای از متهمان فراری، ماموران احتمال دادند آنها با یکدیگر همدست هستند. در حالی که جستجو برای دستگیری آنها ادامه داشت، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی عنوان کردند، سه زن اموال و پول هایشان را از مغازه هایشان سرقت کرده اند.

وی یادآور شد: ماموران در تحقیق ازمالباختگان متوجه شدند، آنها صاحبان مغازه و فروشگاه های مواد خوراکی، پوشاک و لوازم خانگی بوده اند که سه زن به عنوان مشتری از محل کارشان سرقت کرده اند. با اطلاعات به دست آمده از مالباختگان جدید، ماموران متوجه شدند تصاویر رایانه ای به دست آمده از متهمان فراری با سه زنی که پلیس در تعقیبشان است، مطابقت دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان مشهد افزود: جستجو ها در این زمینه ادامه داشت تا این که چند روز پیش مردی با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفت و خبرداد سه زن به عنوان مشتری به مغازه اش آمده و کالاهای مختلف سفارش دادند. درهمین هنگام یکی از شاگردانم متوجه شد، یکی از زنان مشتری در حال سرقت چند قلم از وسایل است که موضوع را به من خبر داد. با قفل کردن در مغازه مانع از خروج هر سه زن مشتری شدیم.

وی گفت: ماموران انتظامی با اعزام به محل پی بردند آنها همان سه متهمی هستند که از چندی پیش پلیس در تعقیبشان است. با انتقال سارقان به پلیس آگاهی و در بازرسی از کیف این سه زن، مقادیری پول و چند قلم کالای آشپزخانه از جمله چاقو، قاشق و چنگال که از سوی آنها سرقت شده بود، کشف شد.

نیکمرام خاطرنشان کرد: در بازجویی ها یکی از سارقان که زن میانسالی بود به دزدی سریالی از فروشگاه ها و مغازه های سطح شهر اعتراف کرد و گفت این دزدی ها را با همدستی عروس و دخترم انجام می دادم.

در پی اعتراف متهم، دو همدستش نیز در ادامه بازجویی ها به مشارکت در سرقت ها اعتراف کردند.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان، دستگیری مالخران و کشف اموال سرقتی ادامه دارد.
اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
دزدی پسر کوچولو با همدستی مادر (درایران)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دزدی‌های مادر و دختر ماجراجو



اخبار حوادث -  دزدی‌های مادر و دختر ماجراجو

مادر و دختر زندگی مرفهی داشتند، پدر درآمد خوبی داشت! باور کردن اینکه زن و دخترش تنها از روی هیجان به سرقت از مغازه‌ها دست می‌زدند سخت است. 

به گزارش ایران، از چندی پیش مأموران کلانتری 127 نارمک در برابر دستبرد‌های زیرکانه از مغازه‌های خیابان آیت قرار گرفتند و تیم ویژه‌ای از مأموران تجسس برای ردیابی عامل این دزدی‌ها وارد عمل شدند.
 
پلیس در گام نخست تحقیقات پی برد دو زن جوان به بهانه خرید وارد مغازه‌ها شده و در فرصتی مناسب اقدام به سرقت لباس، عطر و دیگر اجناس کرده‌اند. در این مرحله، مأموران آلبوم مجرمان زن را پیش روی طعمه‌های این دزدان قرار دادند اما سرنخی از دو زن تبهکار به دست نیامد.
 
تجسس‌ها در حالی ادامه داشت که دو زن جوان به سرقت‌هایشان ادامه می‌دادند و یکی از مغازه‌داران آرایشی و بهداشتی به مأموران گفت: مادر و دختر جوان به مغازه‌ام آمدند و به بهانه خرید، عطرهای زیادی را تست کردند و پس از دقایقی با یک عذرخواهی از مغازه بیرون رفتند و پس از رفتنشان وقتی داشتم عطرها را سر جایشان می‌گذاشتم متوجه سرقت دو عطر گرانقیمت شدم.
 
خیلی زود از مغازه خارج شدم و هرچه به دنبال دو زن جوان گشتم ردی از آن‌ها پیدا نکردم و فردای آن روز نیز یکی دیگر از همکارانم به این شیوه و شگرد مورد دستبرد قرارگرفت.
 
ردیابی‌های پلیس برای دستگیری مادر و دختر ادامه داشت تا اینکه روز 26 مردادماه سال‌جاری مرد بوتیک‌دار در تماس با پلیس از ماجرای دستگیری دزدان مغازه‌اش خبر داد.
 
دقایقی بعد مأموران خود را به بوتیک رساندند و با مادر و دختر جوانی که در انتهای مغازه در اسارت فروشنده بودند روبه‌رو شدند.

مرد بوتیک دار به مأموران گفت: این زن و دختر جوان وارد مغازه‌ام شدند و چند لباس را برای خرید انتخاب کردند سپس داخل اتاق پرو رفتند و پس از دقایقی ادعا کردند از طرح لباس‌ها خوششان نیامده و با عذرخوانی به سمت در خروجی مغازه رفتند.
 
وی افزود: وقتی از در مغازه خارج شدند به‌خاطر دزدگیرهایی که روی لباس‌ها نصب کرده بودیم صدای آن  از داخل کیف زن جوان به گوش رسید. همین صدا کافی بود تا به کمک یکی از همکارانم آن‌ها را جلوی در مغازه دستگیر کنیم.
 
مادر جوان که «اشرف» نام دارد وقتی دید راهی جز اعتراف ندارد به پلیس گفت: همراه دخترم «فرانک» که 17 ساله است وارد مغازه‌ها می‌شدیم و در حالی‌که با فروشنده‌ها سرگرم صحبت برای خرید بودیم اقدام به سرقت اجناس داخل مغازه‌ می‌کردیم.
 
وی افزود: همسرم از وضعیت مالی خوبی برخوردار است اما ما از روی هیجان و عادت برای دزدیدن وسایل مورد نیازمان دست به این کار می‌زدیم. بنابر این گزارش، مادر و دختر جوان برای شناسایی دیگر جرایم احتمالی‌شان در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.
اخبار حوادث - ایران