اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدها دست و پای پزشكان را می‌بستند



دزدها دست و پای پزشكان را می‌بستند

دو مرد كه در پوشش بیمار وارد مطب پزشكان در تهران و شهر ری می‌شدند و با بستن دست و پای پزشكان و منشی‌هایشان، اموال آنها را سرقت می‌كردند، از سوی ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری دستگیر شدند.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مرد پزشكی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری، از دو مرد به اتهام سرقت اموالش و زندانی كردن وی و منشی مطب شكایت كرد.

شاكی گفت: من و منشی‌ام در مطب بودیم كه دو مرد به عنوان بیمار وارد شدند و ناگهان با چاقو و سلاح كمری ما را گروگان گرفتند.

مرد پزشك اضافه كرد: متهمان دست و پای من و منشی‌ام را بسته و با سرقت پول‌ها و كارت اعتباری بانكی از گاوصندوق، متواری شدند. با اطلاعات به دست آمده از شاكی، منشی وی نیز به مركز پلیس احضار شد و گفته‌های پزشك را تائید كرد.

در پی این شكایت، چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری انجام و جستجو برای شناسایی و دستگیری آنها آغاز شد.

پزشكان در دام دزدهای خشن

در حالی كه تحقیقات در این باره ادامه داشت، پزشكان و منشی‌های دیگری هم با حضور در مركز پلیس، شكایت‌های مشابهی ارائه كردند.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، تصاویر رایانه‌ای از متهمان فراری با هم مطابقت دارد و آنها در این دزدی‌های سریالی همدست‌ هستند.

دستگیری متهم فراری هنگام دزدی

در حالی كه جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری دزدها ادامه داشت، مرد دندانپزشكی به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهر ری اطلاع داد به كمك رهگذران یكی از سارقان مطبش را هنگام فرار دستگیر كرده است.

ماموران با اطلاع از این موضوع به محل اعزام شدند و متهم را همراه شاكی و منشی اش به پلیس آگاهی منتقل كردند و معلوم شد او یكی از متهمان فراری و تحت تعقیب است.

اعتراف به دزدی‌های سریالی

متهم با اشاره به نحوه سرقت‌ها گفت: من و دوست فراری‌ام همراه یك زن و مرد ـ كه خواهر و برادر هستند ـ در پوشش یك باند سرقت می‌كردیم. ابتدا این خواهر و برادر، پزشكان را شناسایی و وضع مالی آنها را بررسی می‌كردند، سپس من و همدستم به عنوان بیمار وارد مطب پزشكان می‌شدیم و دو همدست دیگرمان در خیابان كشیك می‌دادند تا به محض ورود فردی به مطب، ما را مطلع كنند.

متهم و همدست فراری‌اش با سلاح و چاقو، دست و پای منشی‌ها و پزشكان را بسته و طلا، پول و كارت اعتباری‌شان را سرقت می‌كردند.

در پی اعتراف متهم، چند روز پیش مخفیگاه دومین عضو باند نیز شناسایی و او دستگیر شد.

متهم علاوه بر همدستی با دیگر اعضای باند به سرقت‌های مقرون به آزار نیز اعتراف كرد.

اعتراف به تصادف ساختگی

این متهم اعتراف كرد، یكی از همدستانش كه دختری جوان بوده، قصد داشته وی را به پلیس معرفی كند كه با او درگیر شده و در پی تصادف در یكی از محورهای شمالی تهران، دختر جوان فوت كرده است.

با مشخص شدن این موضوع، بررسی در این زمینه آغاز شد و ماموران اطلاع یافتند دختر جوان در حادثه تصادف فوت كرده است.

بنا بر این گزارش، دو متهم با دستور قضایی بازپرس حسینی، رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی برای رازگشایی از دیگر جرایمشان و دستگیری آخرین عضو فراری باند ادامه دارد./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
دست من رو بستند نبودی ببینی یا حسین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان از محل مازاد درآمدهای نفتی حذف شد/ دست و پای دولت را بستند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ممبینی با رد برخی ادعاها:

پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان از محل مازاد درآمدهای نفتی حذف شد/ دست و پای دولت را بستند

ممبینی ادعای ثروتی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس را که عنوان کرده بود دولت هرگز بحث استفاده از رقم 5 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های جاری و حقوق و دستمزد مشخص نکرده بود را تکذیب کرد.

 

به گزارش ایسنا، معاون بودجه معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری تصریح کرد: مواردی در راستای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر افزایش حقوق و دستمزد برخی از کارکنان دستگاههای دولتی بعد از تقدیم لایحه بودجه به مجلس، مطرح که طی گزارشی به کمیسیون تلفیق ارائه شد تا مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در گزارش اولیه و اصلاح شده کمیسیون تلفیق به صحن علنی مجلس رقم 5 هزار میلیارد تومان برای اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای ذکر شده بود که در مراحل بعدی بررسی در صحن علنی به خاطر مشخص نبودن محل مصرف آن مجددا به کمیسیون تلفیق برای اصلاح برگشت داده شد که ما 4 هزار میلیارد آن را برای حقوق و مزایا و هزار میلیارد دیگر را برای کارهای عمرانی اعم از آبهای مرزی، ریزگردها و عمران شهری و روستایی تعریف کردیم که متاسفانه علی رغم اراده جمعی نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر تصویب آن، با تلاش تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق برای جلوگیری از تجدیدنظر، حذف شد.

 

ممبینی افزود: این رقم اگر به صحن علنی مجلس می آمد با توجه به نظر مثبت رئیس مجلس و اکثر نمایندگان مصوب می شد اما تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق اجازه ندادند که مطرح شود و با تلاش جدی جلسه کمیسیون تلفیق را از حد نصاب انداختند.

معاون بودجه معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری اظهار کرد: اگر این مبلغ تصویب می شد دست دولت برای افزایش حقوق و مزایای کارمندان دولت بازتر بود.

 

*اعتبارات مصوب دست و پای دولت را برای افزایش حقوق می‌بندد

وی خاطرنشان کرد: دولت و شخص رئیس جمهوری تمایل به افزایش حقوق کارمندان دولت در سطح مناسبی با توجه به نرخ تورم دارند اما اعتبارات مصوب دست و پای دولت را می بندد./ایسنا