اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدهای مسلح در طلافروشی زندانی شدند



 

 

 

دزدهای مسلح در طلافروشی زندانی شدند

 

با شنیده شدن فریادهای كمك خواهی صاحب یك طلافروشی در شرق تهران، مردم با قفل كردن در طلافروشی سارقان مسلح را زندانی كردند.

با زندانی شدن سارقان مسلح درون طلافروشی، یكی از آنها با شكستن شیشه ویترین قصد خودكشی داشت كه پس ازانتقال به بیمارستان از مرگ نجات پیدا كرد.

به گزارش «جام جم»، ۲ روز پیش عابران و همسایه های یك مرد طلافروش در خیابان دلاوران در شرق تهران با شنیدن فریادهای كمك خواهی این فرد سراسیمه در محل حضور پیدا كرده و با مشاهده ۲ سارق مسلح، كركره مغازه او را پایین آورده و پس از قفل كردن در، موضوع را به مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش كردند.

دقایقی پس از این تماس ماموران كلانتری ۱۳۶ فرجام با حضور در محل مشاهده كردند راه فرار ۲ سارق مسدود شده و یكی از آنها با شیشه رگ های دستانش را قطع كرده است تا خودكشی كند.

با دستگیری هر ۲ سارق و كشف یك قبضه سلاح كمری، سارق مجروح برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت.

با تشكیل پرونده ای در این ارتباط دادیار شعبه سوم دادسرای جنایی تهران دستور تحقیق و پیگیری در این زمینه را در اداره یك پلیس آگاهی تهران صادر كرد.

مرد طلافروش به پلیس گفت: هنگام غروب با اشاره یكی از سارقان كه ویترین را تماشا می كرد، در را باز كردم با ورود این فرد به مغازه او به یكباره سلاحی را به سوی من نشانه گرفت و بلافاصله دیگر همدست سارق نیز وارد شد.

شاكی اضافه كرد: سارقان قصد سرقت چند رشته النگو و یك سینی انگشتر را داشتند كه با آنها درگیر شدم و در این هنگام با صدای فریادهای من همسایه ها و عابران كه متوجه ماجرا شده بودند، با بستن در مانع از فرار سارقان مسلح شدند.

نقشه سرقت

با ثبت اظهارات شاكی، تحقیق از ۲ سارق ۲۵ ساله آغاز شد. آنها در اعترافاتشان گفتند: چندی پیش با تهیه یك قبضه سلاح قصد سرقت از طلافروشی ها را داشتیم، به همین دلیل با شناسایی محل سرقت وارد محل شدیم؛ اما با مقاومت صاحب طلافروشی و حضور بموقع مردم در این محل زندانی شدیم.

سرهنگ حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در این باره گفت: در تحقیق از ۲ سارق مسلح معلوم شد آنها هم محلی هستند و به تصور این كه می توانند با سرقت از طلافروشی یك شبه پولدار شوند، مرتكب جرم شده اند.

حاجی زاده افزود: در حال حاضر دادیار شعبه سوم دادسرای جنایی دستور بررسی سوابق و كشف دیگر جرایم احتمالی از سوی ۲ متهم را صادر كرده است كه بررسی ها در این زمینه ادامه دارد.

معاون پلیس آگاهی تهران با قدردانی از مردم برای كمك به مرد طلافروش تصریح كرد: مشاركت مردم در ماموریت های پلیس از سرمایه های ارزشمند است و احساس مسوولیت آنها در به دام انداختن دزدهای مسلح، تنها نمونه ای كوچك از همدلی مردم با پلیس است كه امیدواریم این روند ادامه پیدا كند.... / خبرگزارى مهر 


ویدیو مرتبط :
دستگیری سارقان سریالی مسلح طلافروشی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دزدهای مسلح طلافروشی فردیس ...



 

 

دزدهای مسلح طلافروشی فردیس دستگیر شدند

 

اعضای باند سرقت مسلحانه كه روزهای پایانی سال گذشته با ایجاد رعب و وحشت اقدام به سرقت از طلافروشی در فردیس كرج كرده بودند، دستگیر شدند.



ساعت ۱۵‌/‌۱۹ عصر۱۶ اسفند، یك دستگاه خودروی ماكسیما روبه‌روی یك پاساژ فروش طلا در فلكه دوم فردیس متوقف شد و سرنشینان خودرو كه نقاب به چهره داشتند یكی پس از دیگری از خودرو خارج شدند و در حالی كه هركدام یك قبضه سلاح در دست داشتند، به سمت طلافروشی پرنس رفتند و یكی از آنها پس از داد و فریاد شروع به تیراندازی بی‌هدف كرد.



در پی این اقدام، رهگذران وحشت‌زده فرار كردند و برخی رانندگان نیز با مشاهده سارقان مسلح كه بی‌هدف تیراندازی می‌كردند خودروی خود را در محل باقی گذاشتند و متواری شدند.



تهدید مرگبار سارقان مسلح ادامه داشت و ۲ نفر از آنها در حالی كه یك ساك مشكی رنگ در دست داشتند، پس از ورود به پاساژ طلافروشی و هدف قرار دادن ویترین مغازه‌ها با سرقت ۱۴ كیلو طلا در ۶ دقیقه، بار دیگر با استفاده از خودرویی كه در اختیار داشتند، از محل حادثه متواری شدند.



● تشكیل تیم ویژه


در پی این اقدام تبهكارانه، ماموران انتظامی استان تهران كه از طریق مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از حادثه اطلاع پیدا كرده بودند، عازم محل شدند و به تعقیب سارقان مسلح پرداختند در حالی كه آنها در تاریكی شب متواری شده بودند.



به دنبال این سرقت مسلحانه سردار علیرضا اكبرشاهی فرمانده انتظامی استان تهران دستور تشكیل چند تیم اطلاعاتی و عملیاتی را برای شناسایی و دستگیری سارقان صادر كرد و با تحقیق از شاهدان مشخص شد خودروی مورد استفاده سارقان مسلح چند روز پیش از صاحب آن با تهدید مسلحانه سرقت شده است.



با جمع‌بندی اطلاعات، یك روز بعد خودروی ماكسیما كه از سوی سارقان مورد استفاده قرار گرفته بود، كشف شد.


سردار سرتیپ احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی درخصوص پیگیری‌های مربوط به این سرقت مسلحانه به «جام‌جم» گفت: با توجه به این كه سارقان مسلح با ایجاد رعب و وحشت مبادرت به سرقت از واحدهای طلافروشی كرده بودند، تحقیقات گسترده در این ارتباط آغاز و با بررسی چند سرقت مسلحانه دیگر از طلافروشی‌ها مشخص شد تبهكاران مسلح در اصفهان نیز به همین شیوه از طلافروشی سرقت كرده‌‌اند.



سردار رادان اضافه كرد: در حالی كه شناسایی و دستگیری سارقان مسلح در دستور كار نیروی انتظامی در سراسر كشور قرار گرفته بود، كارآگاهان پلیس آگاهی استان مازندران اطلاع پیدا كردند، اعضای یك شبكه از دزدان مسلح كه به یك طلافروشی در اصفهان دستبرد زده‌اند در این استان مخفی شده‌اند.



با مشخص شدن این موضوع و كنترل غیرمحسوس مخفیگاه سارقان آنها به محاصره پلیس درآمدند و ۴ دزد مسلح پیش از درگیری با پلیس و در یك اقدام ضربتی با همكاری پلیس آگاهی اصفهان روز دوم فروردین دستگیر شدند.


جانشین فرمانده ناجا افزود: با دستگیری متهمان در بازرسی از مخفیگاه آنها ۲ قبضه سلاح كلاشینكف، ۳ قبضه سلاح كمری، بی‌سیم، ۸ دستگاه تلفن همراه، مدارك شناسایی جعلی و ۱۸ میلیون تومان پول و یك خودروی گرانقیمت كشف شد.



● اعتراف به ۷ فقره سرقت مسلحانه


سرتیپ رادان تصریح كرد: این متهمان در تحقیقات اولیه به سرقت مسلحانه از طلافروشی در فردیس كرج اعتراف كردند و در ادامه تحقیقات، اعضای باند تاكنون به ۷ فقره سرقت مسلحانه اعتراف كرده‌اند كه در پی این اعترافات چندین نفر از خریداران اموال مسروقه نیز شناسایی شده‌اند كه با دستگیری آنها اموال مالباختگان از آنها پس گرفته خواهد شد.



وی افزود: سردسته باند یك مجرم سابقه‌دار است كه به اتفاق برادرش و ۲ نفر دیگر از تبهكاران، مرتكب این سرقت‌ها شده است.


وی تاكید كرد: تحقیقات گسترده در ارتباط با پرونده اعضای باند همچنان ادامه دارد