اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدهای حرفه‌ای برای عید لحظه‌شماری می‌كردند



 

 

دزدهای حرفه‌ای برای عید لحظه‌شماری می‌كردند

 

۳دزد حرفه‌ای كه در ایام نوروز به خانه شهروندان غرب تهران دستبرد می‌زدند، در آخرین اقدام، ناكام ماندند و دستگیر شدند.



روز اول فروردین ماه جاری اعضای یك خانواده تهرانی كه شب هنگام پس از دید و بازدید به خانه بازگشتند، متوجه شدند در ورودی آپارتمان تخریب شده و اثاثیه خانه به هم ریخته است.



اعضای خانواده پس از بررسی اتاق‌ها پی بردند كه سارقان طلا، پول، چك، اسناد و مدارك خانه را به سرقت برده‌اند. مرد صاحبخانه پس از وقوع حادثه، به پلیس آگاهی تهران مراجعه و از ماموران تقاضای كمك كرد.



ماموران انتظامی با حضور در محل سرقت، پی بردند خانه شاكی به طور حرفه‌ای مورد سرقت قرار گرفته است و احتمال این كه دزدان از افراد سابقه‌دار باشند، وجود دارد.


با تشكیل پرونده قضایی در وقت كشیك دادسرای ناحیه ۵ تهران، حسنی بازپرس كشیك دادسرا دستور ویژه‌ای را برای دستگیری سارقان مرموز آغاز كرد.



● شكایت مردم یكی پس از دیگری

در حالی كه تحقیقات برای یافتن متهمان فراری ادامه داشت، ده‌ها نفر دیگر هم به مركز پلیس آگاهی تهران مراجعه و شكایت‌های مشابهی ارائه كردند. ماموران در بررسی پرونده‌های شاكیان پی بردند كه خانه همگی آنها به یك شیوه مورد سرقت قرار گرفته است.



● هوشیاری همسایه سارقان را ناكام گذاشت


جستجوهای پلیسی برای دستگیری سارقان فراری ادامه داشت تا این كه چند روز قبل مردی با مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران تماس گرفت و عنوان كرد ۳ مرد ناشناس به طور مشكوكی در مجتمع مسكونی مقابل خانه‌اش در حال تردد هستند.



با تماس این شهروند، ماموران به محل حادثه اعزام شدند كه معلوم شد گفته‌های مرد همسایه صحت دارد و مردان ناشناس به آرامی اثاثیه‌هایی را از یك مجتمع خارج می‌كنند و داخل خودرویی می‌گذارند.


به این ترتیب، ماموران با هماهنگی قضایی، آنها را محاصره و ۳ مرد جوان را دستگیر كردند.



با دستگیری آنها، ماموران به بازرسی از مجتمع پرداختند كه مشخص شد یكی از ساكنان مجتمع به سفر رفته و سارقان در حال سرقت اموال خانه‌اش بودند.

با انتقال متهمان به اداره پلیس آگاهی تهران، آنها مورد بازجویی قرار گرفتند و به ده‌ها فقره سرقت از خانه‌های مردم در غرب تهران اعتراف كردند.



● اعتراف دزدان حرفه‌ای


یكی از متهمان در اظهاراتش به پلیس گفت: چند هفته قبل از ایام نوروز، از زندان آزاد شدم و به دیدن ۲ دوست سابقه‌دار خود رفتم. پس از این دیدار تصمیم گرفتیم در ایام نوروز كه مردم اغلب خانه‌های خود را ترك می‌كنند، اموالشان را به سرقت ببریم.



متهم به سرقت ادامه داد: من و همدستانم، چند روزی خانه‌های مردم را زیرنظر می‌گرفتیم و وقتی از غیبت آنها مطمئن می‌شدیم، نقشه سرقت را عملی می‌كردیم و پول‌های میلیونی، سكه، طلا، اوراق بهادار، چك، اثاثیه خانه و اسناد و مدارك شناسایی و مالكیت خانه‌ها را به سرقت می‌بردیم.


با اعتراف این متهم، ۲ همدست وی هم به همكاری با او اعتراف كردند. بنا بر این گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند و تحقیقات تكمیلی از آنها ادامه دارد.

 

 


ویدیو مرتبط :
لحظه شماری برای محسن یگانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی داداشی: برای اعدام قاتل لحظه شماری می کنیم



 

 علی داداشی: برای اعدام قاتل لحظه شماری می کنیم   

 

برادر روح الله داداشی گفت: تنها منتظر اعدام قاتل روح الله هستیم.

علی داداشی در خصوص اعدام قاتل برادرش به خبرنگار ورزشی برنا گفت: رای نهایی توسط قضات صادر شده است و ما نیز تنها منتظر هستیم تا روز اعدام او را اعلام کنند.

 

وی افزود: شایعاتی مبنی بر رضایت ما صحت ندارد و تنها منتظر هستیم تا قاتل برادرم به دار آویخته شود و برای آن روز لحظه شماری می کنیم.

برادر روح الله با اشاره به برگزاری مراسم چهلم وی گفت: روز پنج شنبه هفته جاری مراسم چهلم روح الله بر سر مزارش در امام زاده محمد کرج برگزار خواهد شد. این مراسم از ساعت ۱۷ الی ۱۹ پنج شنبه برگزار می شود.... / شبکه خبری برنا