اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدان محله شوش و مولوی به دام افتادند/ این دو برادر را شناسایی کنید+تصاویر



دو برادر که اقدام به سرقت محموله‌های کسبه در محدوده‌های شوش و مولوی می‌کردند، توسط پلیس دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، 12 اسفند ماه سال گذشته مأمورین کلانتری 116 مولوی به دو راننده دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکوک و به آنها دستور ایست دادند .

با وجود دستور ایست پلیس ، سرنشینان دو موتورسیکلت اقدام به فرار کرده ، طی تعقیب و گریز گشت کلانتری با آنها ، راننده یکی از موتورها دستگیر ، در بازرسی از وی یک قبضه سلاح سرد کشف و متهم نیز بهمراه مقادیری البسه و پوشاک بسته بندی دستگیر و به کلانتری 116 مولوی منتقل شد .

 اخبارحوادث ,خبرهای   حوادث, حوادث  روز


همزمان با انتقال "جواد . پ" ( 28 ساله ) به کلانتری 116 مولوی ، راننده یک دستگاه خودرو وانت در کلانتری حاضر شد و در خصوص بارکنی و سرقت قسمتی از بار پوشاک خود توسط سرنشیان دو دستگاه موتورسیکلت اقدام به طرح شکایت کرد که با مشاهده "جواد . پ" ، بلافاصله او را بعنوان یکی از سارقین مورد شناسایی قرار داد .

پرونده در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به شیوه بارکنی" و به دستور بازپرس شعبه دوازدهم دادسرای ناحیه 12 تهران  ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

تحقیقات پلیسی :
با انتقال متهم به پایگاه هفتم پلیس آگاهی و آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان در اولین مرحله به بررسی سوابق متهم "جواد . پ" پرداخته و اطلاع پیدا کردند که وی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت بوده و بارها دستگیر و روانه زندان شده است . "جواد . پ" که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت ، برادرش بنام مازیار ( 26 ساله ) را بعنوان همدست متواری معرفی کرد که بلافاصله مازیار نیز بعنوان یکی از مجرمین سابقه دار با بیش از 7 سابقه دستگیری مورد شناسایی قرار گرفت .

 اخبارحوادث ,خبرهای   حوادث, حوادث  روز


اعترافات متهم :
"جواد" در اعترافاتش ، در خصوص نحوه انجام سرقت به کارآگاهان گفت : "خودروهای وانت و بعضا موتورسیکلتی را که در محدوده بازار تهران  و یا منطقه مولوی اقدام به بارگیری محموله لباس و پوشاک می کردند ، تعقیب می کردیم ؛ در پشت چراغ قرمز و یا توقف ایجاد شده بر اثر ترافیک ، اقدام به سرقت قسمتی از محموله های آنها می کردیم ؛ اگر رانندگان یا سرنشینان خودروها و یا موتورسیکلت قصد مقاومت داشتند ، در آنصورت با تهدید چاقو سرقت خود را به شیوه زورگیری انجام می دادیم " .

دستگیری دومین برادر :
با شناسایی "مازیار" بعنوان دومین متهم پرونده ، محل تردد وی در منطقه شوش شناسایی و تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی قرار گرفت ؛ این در حالی بود که مازیار با اطلاع از دستگیری برادرش ، بلافاصله متواری شده بود .


سرانجام در مورخه 24/01/1395 کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی با شناسایی محل تردد مازیار در منطقه شوش – خیابان ارج ، وی را دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند ؛ مازیار نیز در همان تحقیقات اولیه ، صراحتا به دهها فقره بارکنی بهمراه برادرش جواد اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت به شیوه بارکنی در محدوده مراکز تجاری بویژه در بازار تهران و منطقه مولوی ، شناسایی دقیق متهمین از سوی بیش از 20 مالباخته و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین و همچنین شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمین از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان شهدای پانزدهم خرداد – جنب کلانتری 113 بازار مراجعه نمایند " .


ویدیو مرتبط :
مداحی برادر کریم داودی از شوش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهزنان شبانه شوش به دام افتادند/ اجرای پروژه ساختمان سازی با پول‌های دزدی + تصاویر



اعضای باند سرقت‌ محموله‌های شوش پس از دستگیری به بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان دستبرد‌های شبانه اعتراف کردند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، در مورخه 30/01/1394فردی با مراجعه به کلانتری 130 نازی آباد به مأموران اعلام کرد که خودرو وانت نیسان وی حاوی محموله مواد غذایی ، سرقت شده است .

پرونده در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت محموله" و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اخبار,اخبارحوادث,باند سرقت‌


اظهارات مالباخته :
مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: در ساعت 02:00 بامداد مورخه 30/01/1394 به محل زندگی خود در خیابان بهمنیار مراجعه و ماشین وانت نیسان حاوی بیش از 45 میلیون تومان مواد غذایی را در مقابل درب منزل پارک و برای استراحت به خانه رفتم ؛ ساعت 05:00 صبح زمانیکه برای بردن محموله مواد غذایی حاوی نوشابه های انرژی زا از خانه خارج شدم ، متوجه شدم که ماشین بهمراه محموله آن سرقت شده است .

کشف محموله سرقتی در محدوده خیابان مولوی :
با آغاز رسیدگی به پرونده و احتمال فروش محموله سرقت شده در مراکز خرید و فروش عمده مواد غذایی در محدوده بازار تهران ، کنترل نامحسوس از این مناطق در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .

در مورخه 05/02/1394 و در زمان فروش محموله نوشابه های انرژی زا ، کارآگاهان موفق به شناسایی این محموله و دستگیری فردی بنام "بیژن . د" ( 24 ساله ) شدند ؛ بیژن پس از دستگیری ، صاحب اصلی بار را فرد دیگری بنام "رامین . ج" ( 31 ساله ) معرفی و عنوان داشت که این محموله را در منطقه کیانشهر از رامین تحویل گرفته و برای فروش به خیابان مولوی آورده که دستگیر شده است .

با شناسایی محل تردد رامین در منطقه کیانشهر ، او نیز در همان مورخه 05/02/1394 دستگیر و در همان تحقیقات اولیه به اطلاع از مسروقه بودن محموله و خرید آن از سارقین اعتراف کرد . 


اخبار,اخبارحوادث,باند سرقت‌

دستگیری متهمین اصلی پرونده :
با اعتراف صریح "رامین" به خرید محموله سرقتی ، یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت بنام "محبوب . الف" ( متولد 1354 ) با 9 فقره سابقه مرتبط با "سرقت های محموله" ، "سرقت های مقرون به آزار و اذیت" و ... ، در منطقه "مرتضی گرد" مورد شناسایی قرار گرفت .

با شناسایی "محبوب . الف" به عنوان یکی از سارقین و به جهت شناسایی دیگر اعضای گروه ، کنترل و مراقبت نامحسوس از وی در دستور کار کارآگاهان پایگاه هفتم آگاهی قرار گرفت که با انجام اقدامات پلیسی ، دو عضو دیگر گروه بنام های "علی . ق" ( متولد 1356 و دارای 12 فقره سابقه سرقت و زورگیری ) و "قادر . م" ( 29 ساله ) در مناطق "مرتضی گرد" و "جوانمرد قصاب" مورد شناسایی قرار گرفتند .

با شناسایی هر سه عضو گروه و مخفیگاه های آنها ، هر سه نفر آنها در سه عملیات همزمان و مشترک دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها علاوه بر کشف مقادیر  متنابهی از انواع اقلام سرقت شده ، کارآگاهان موفق به کشف مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که همگی آنها مورد سرقت محمو له قرار گرفته بودند .

شناسایی تعداد دیگری از  سرقت ها :
با دستگیری متهمین و آغاز تحقیقات ، هر سه متهم که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشتند لب به بیان حقیقت گشوده و صراحتا به بیش از ده فقره سرقت محموله در مناطق "بازار" ، "مولوی" ، "فدائیان اسلام" و "شوش" ، به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتراف کردند .

در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی دیگر از محل سرقت ها در مناطق عبدل آباد ، شوش و سیزده آبان شدند که طی آن سارقین با شناسایی دقیق برخی انبارهای محل نگهداری اقلام تجاری و صنعتی ( مواد غذایی ، باطری خودرو و ... ) به صورت شبانه و ضمن ضرب و شتم نگهبان و بستن دست ، پا و دهان آنها ، اقدام به سرقت محموله های داخل انبارها کرده بودند ؛ در یکی از این سرقت ها ، متهمین در نیمه شب مورخه 04/02/1394 بوسیله یکی از خودروهای مسروقه نیسان متعلق به یکی از مالباختگان اقدام به تخریب کامل درب یک انبار در منطقه عبدل آباد کرده و پیش از هرگونه اقدام احتمالی نگهبان جهت تماس با پلیس و یا مقاومت از سوی وی ، اقدام به بستن و پای نگهبان نموده و اقدام به سرقت محموله ی "باطری خودرو" داخل انبار کرده بودند .

اجرای پروژه ساختمان سازی :
با اعتراف صریح متهمین به سرقت های محموله به شیوه و شگردهای مختلف و شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان در محدوده بازار تهران بویژه در منطقه شوش ، شناسایی اموال بدست آمده از محل فروش اموال مسروقه در دستور کار قرار گرفت ؛ کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرکرده گروه ( علی . ق ) با پول بدست آمده از محل فروش قسمتی از محموله های سرقتی ، یک پروژه ساختمانی را در منطقه مرتضی گرد آغاز کرده است ؛ همچنین از متهم یک دستگاه خودرو آزرا سفید رنگ نیز کشف و توقیف شد که بنا بر  اعتراف متهم ، در زمان سرقت از آن جهت تردد در سطح شهر استفاده می شد .


اخبار,اخبارحوادث,باند سرقت‌


سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به ارزش مالی پرونده ، اعتراف صریح متهمین به سرقت های متعدد محموله به شیوه و شگردهای مختلف از جمله زورگیری و شناسایی تعدادی از شکات ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر سه متهم اصلی پرونده از سوی مقام محترم قضایی جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان احتمالی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و یا موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند ، دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایت خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزده خرداد – جنب کلانتری 113 بازار مراجعه نمایند " .

اخباراجتماعی  -  باشگاه  خبر نگاران