اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدان رینگ و لاستیک شهر تهران دستگیر شدند/ مالباختگان 1390 تاکنون به پلیس مراجعه کنند+تصاویر



پارک خودرو در محل های بدون تردد، خلوت و تاریک، زمینه ساز سرقت خودرو و یا سرقت لوازم داخل خودرو می باشد.

  در پی افزایش وقوعات سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو ، تیم ویژه ای در اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ مسئولیت تشکیل و رسیدگی به این موضوع را جهت شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار خود قرار داد. 
 
شناسایی سارقین: 
با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره بیستم با بررسی سوابق مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت لوازم خودرو اطلاع پیدا کردند که تعدادی از این مجرمین که در سال های گذشته بارها به اتهام ارتکاب سرقت مرتبط با خودرو و داخل خودرو دستگیر و روانه زندان شدند ، همگی با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد شدند. 
 
با توجه به آزادی مجرم سابقه دار بنام های امیر . ک ( 36 ساله ) در خرداد سال جاری و احتمال مشارکت وی در سرقت های اخیر وی تحت تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت و مشخص شد که وی سرکردگی گروه جدیدی از سارقین لوازم خودرو بویژه در خصوص رینگ و لاستیک را در اختیار داشته که این گروه به صورت گسترده در سطح شهر تهران اقدام به سرقت رینگ و لاستیک خودروهای کامیونت و نیسان می کنند. 
 
در ادامه قادامات پلیسی ، سه عضو دیگر این گروه بنام ای محسن . ز ( 40 ساله ) ، نورالله . ف (36 ساله) و مهدی . ف (33 ساله – برادر نورالله) نیز شناسایی و در ادامه مخفیگاه تمامی متهمین در مناطق مختلف شهر تهران شناسایی شد. 
 
هماهنگی با مقام قضایی دادسرای ویژه سرقت: 
با شناسایی کلیه اعضای گروه سارقین ، هماهنگی های لازم با مقام محترم قضایی انجام و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران ، دستور بازداشت کلیه اعضای گروه صادر گردید.

دستگیری متهمین: 
کارآگاهان اداره بیستم در اولین مرحله از دستگیری متهمین ، با مراجعه به مخفیگاه سرکرده گروه ( امیر . ک ) در محدوده میدان بهشت اقدام به دستگیری وی کردند ؛ در زمان دستگیری امیر ، عضو دیگری از این گره سارقین بنام محسن نیز در مخفیگاه این متهم حضور داشت که او نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهمین چندین حلقه رینگ و لاستیک مسروقه متعلق به خودروهای نیسان و ایسوز کشف شد. 
 
"امیر" و "محسن" پس از انتقال به اداره بیستم صراحتا به صدها فقره سرقت رینگ و لاستیک اعتراف و در خصوص نحوه فروش اموال به خریداران اموال مسروقه عنوان کردند که دو عضو دیگر گروه ( نورالله و مهدی ) اقدام به فروش رینگ و لاستیک های مسروقه می کنند ؛ لذا با شناسایی محل تردد این دو متهم ( دو برادر ) در محدوده میدان مرکزی میوه وتره بار تهران ، این دو متهم نیز با یک دستگاه خودرو پژو پارس دارای پلاک دارای سابقه سرقت از شهرری ( تاریخ سرقت پلاک : 27/08/1394 ) دستگیر و به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند . 
 
در تحقیقات از "نورالله" و "مهدی" مشخص شد که با وجود دستگیری این گروه متهمین از در طول سال های گذشته ، آنها گروه سرقت خود را از اوایل سال 1390 تشکیل داده و هر بار که اعضای گروه در پرونده های مختلف دستگیر و روانه زندان می شدند ، آنها موقتا دست از فعالیت خود برداشته و پس از آزادی مجددا فعالیت خود را از سر می گرفتند. 
 
این دو برادر در ادامه اعترافات خود عنوان داشتند که عمده اموال مسروقه را به شخصی بنام قهار در شهرستان بندر گز فروخته اند ؛ لذا کارآگاهان اداره بیستم پس از اخذ نیابت قضایی به شهرستان بندر گز اعزام و اقدام به دستگیری "قهار . ک" (57 ساله) نموده و او را جهت انجام تحقیقات به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. 
 
صفدر جان پرور ، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : در ادامه رسیدگی به این پرونده تعداد 10 مال خر و خریدار اموال مسروقه دیگر نیز که با این گروه از سارقین همکاری داشتند شناسایی ، در چندین عملیات مختلف دستگیر و به خرید اموال مسروقه از این گروه از سارقین حرفه ای اعتراف کردند که از سوی مقام محترم قضایی برای آنها قرار قانونی صادر شد. 
 
معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به کشف دهها حلقه رینگ و لاستیک متعلق به خودروهای نیسان ، ایسوز ، کامیونت و خاور از این گروه از سارقین عنوان داشت : از کلیه مالباختگانی که از سال 1390 تا پایان آبان 1394 مورد سرقت رینگ و لاستیک های متعلق به خودروهای اعلامی قرار گرفتند دعوت می شود تا با بهمراه داشتن سابقه شکایت خود به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه تا نسبت به تحویل اموال شده به آنها اقدام شود.  

 

اخبار,اخبارحوادث,دزدان رینگ و لاستیک شهر تهران

 

اخبار,اخبارحوادث,دزدان رینگ و لاستیک شهر تهران

 

اخبار,اخبارحوادث,دزدان رینگ و لاستیک شهر تهران

 

اخبار,اخبارحوادث,دزدان رینگ و لاستیک شهر تهران

 

اخبار,اخبارحوادث,دزدان رینگ و لاستیک شهر تهران

 

اخبار حوادث  - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
در شهر - تجمع مالباختگان نگین خودرو آفتاب در پارک لاله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری دزدان کهنه کار تهران با بیش از 25 سال سابقه /مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند+ تصاویر



  دزدانی سابقه دار که دست به سرقت از مشتریان بانک به شیوه های مختلف می زدند ، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه اقدامات پلیس آگاهی تهران بزرگ در کنترل و مراقبت نامحسوس از مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که تعدادی از مجرمین سابقه دار در زمینه کیف قاپی اقدام به تشکیل گروه جدیدی از سارقین حرفه ای نموده و در شهرهای مختلف کشور و همچنین مناطق مختلف تهران ، اقدام به سرقت از مراجعه کنندگان به مراکز تجاری و مالی بویژه شعبات بانکی می نمایند .
 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان

 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان

 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان

 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان


شناسایی اعضای گروه سارقین :
کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی مخفیگاه مجرمین سابقه دار بنام های "نادر . ز"
(46 ساله) ، "علی . ج" (45 ساله) ، "داوود . ن" (37 ساله) ، "مرتضی . ق" (38 ساله) ، "محسن . خ" (42 ساله) ، "ولی . ح" (47 ساله) ، "امیر . ک" (53 ساله) و نهایتا  "ابوالفضل . پ" (24 ساله) در مناطق مختلف لویزان ، پیروزی ، خیابان نیروی هوایی ، بلوار ابوذر و خیابان نبرد ، کنترل نامحسوس آنها را در دستور کار خود قرار داده و اطلاع پیدا کردند که این گروه از سارقین حرفه ای و سابقه دار به شیوه زاغ زنی اقدام به شناسایی مالباختگان در شعبات بانکی نموده و در ادامه ، پس از تعقیب این افراد و به شیوه های مختلف "پنچری" و "کیف قاپی" اقدام به سرقت وجوه نقد همراه آنها همراه با تهدید سلاح سرد ( قمه و قداره ) می نمایند .
 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان

 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان

 
شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان :
همزمان با انجام اقدامات پلیسی جهت شناسایی تمامی اعضای این گروه از سارقین ، کارآگاهان با بررسی پرونده سرقت های مشابه موفق به شناسایی تعدادی از شکات و مالباتختگانی شدند که پس از حضور در اداره هجدهم پلیس آگاهی ، تصویر تعدادی از این سارقین حرفه ای را به عنوان زاغ زن داخل شعبات بانکی و یا سارق اموال خود مورد شناسایی قرار دادند .
 
یکی از مالباختگان پس از شناسایی تصویر یکی از متهمین بنام نادر در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت : " از شعبه بانک خیابان هنگام – میدان الغدیر اقدام به دریافت مبلغ 7 میلیون تومان وجه نقد کرده و قصد واریز آن به حساب بانکی دیگر در یکی دیگر از شعبات را داشتم اما پس از خروج از بانک ، ناگهان این متهم ( نادر ) اقدام به قاپیدن کیف حاوی پول نمود و به سرعت بهمراه راننده یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شد " .
 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان

 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان

 
سوابق متهمین :
بررسی سوابق این گروه از سارقین نشان داد که آنها از مجرمین سابقه داری هستند که از سال 1359 تاکنون به اتهام ارتکاب جریم مختلف مرتبط با سرقت ، تهدید ، مواد مخدر ، تحصیل مال نامشروع ، سرقت های مقرون به آزار ، جعل ، تخریب ، سرقت داخل خودرو ، ایراد ضرب و جرح عمدی ، سرقت به عنف ( زورگیری ) و .... ، بارها در شهر تهران و دیگر شهرهای مختلف کشور دستگیر و روانه زندان شده اما هر بار پس از آزادی از زندان ، ارتکاب جرایم مختلف خود را از سر گرفته اند ؛ به عنوان نمونه "امیر . ک" دارای 12 فقره سابقه دستگیری در زمینه سرقت ، تهدید و ایراد ضرب و جرح عمدی است و یا متهم دیگر بنام "مرتضی" بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف کیف قاپی ، سرقت ، اخلال در نظم ، سرقت داخل خودرو و جیب بری دستگیر و روانه زندان شده است .
 
دستگیری متهمین :
سرانجام با انجام اقدامات پلیسی و شناسایی کامل مخفیگاه و محل های تردد متهمین و همچنین شناسایی تعدادی از مالباختگان و شکات و همچنین شناسایی تعداد دیگری از محل های ارتکاب سرقت توسط متهمین در سایر شهرها بویژه در شهرهای شمالی کشور و همچنین شهرهای حاشیه تهران ، هماهنگی های لازم با مقام محترم قضایی دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و کلیه متهمین در چندین عملیات همزمان ، دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .
 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان

 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان

 
سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام خبر دستگیری این گروه از مجرمین سابقه دار و بسیار حرفه ای در زمینه سرقت عنوان داشت : "با توجه به سوابق متعدد متهمین در ارتکاب جرایم مختلف بویژه در زمینه سرقت و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شکات پرونده ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر تمامی این گروه از متهمین ، از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند".


  اخبار  حوادث - باشگاه  خبر نگاران