اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدان دریایی سومالی شناور ایرانی را ربودند


یک مقام سومالیایی اعلام کرد که که دزدان دریایی فعال در این کشور یک شناور ماهیگیری ایرانی را با 15 سرنشین ربودند.

پایگاه خبری انتخاب: یک مقام سومالیایی اعلام کرد که که دزدان دریایی فعال در این کشور یک شناور ماهیگیری ایرانی را با 15 سرنشین ربودند.

رویترز گزارش داد؛ یک مقام سومالیایی و یک کارشناس امور دریانوردی روز گذشته اعلام کردند که دزدان دریایی سومالی یک شناور ماهیگیری ایرانی را به 15 سرنشین ربودند.
 
این دو تن همچنین در مورد احتمال بازگشت و گسترش دوباره فعالیت دزدان دریایی به عرصه اقیانوس هند برای ربودن کشتی‌های و گروگان‌گیری سرنشینان آن‌ها هشدار دادند.


ویدیو مرتبط :
درگیری نیروی دریایی روسیه و دزدان دریایی سومالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دزدان دریایی یک کشتی ایرانی را ربودند



 

 


یک فروند کشتی تحت مدیریت کشتیرانی ایران و هند توسط دزدان دریایی ربوده شد.

کمیته اضطراری کشتیرانی ایران و هند ساعاتی پیش اعلام کرد : یک فروند کشتی فله بر تحت مدیریت کشتیرانی ایران و هند حدود ساعت پنج بعد از ظهر روز شنبه 23 بهمن ماه در حالی که در مسیر پر تردد خلیج فارس به طرف چین در حرکت بود در شمال اقیانوس هند توسط مهاجمین مسلح و مجهز به قایق های تندرو متوقف و ربوده شد.

این کمیته با اعلام اینکه این کشتی با ظرفیت 52 هزار تن با محموله سنگ آهن از بندرعباس به مقصد چین در حرکت بوده است افزود: طبق گزارشات دریافتی ،دزدان دریایی مسیر این کشتی را تغییر داده و کشتی مذکور هم اینک در حال حرکت به سمت خلیج عدن است.

کمیته اضطراری کشتیرانی ایران و هند اظهار داشت :‌ طبق آخرین پیگیری ها حال 22 خدمه افسر و ملوان کشتی مذکور شامل 13 نفر ایرانی و 9 نفر هندی صحیح و سالم گزارش شده است .

کمیته مذکور تاکید کرد : این کمیته با جدیت تمام در حال بررسی وضعیت این کشتی و پیگیری آزادسازی آن است ودر این ارتباط بطور مداوم با نیروهای دریایی ایران ، هندوستان ، پاکستان ، عمان و نیروهای بین المللی مستقر در منطقه و سایر ارگانهای ذیربط در تماس است .

این کمیته با بیان اینکه تا لحظه مخابره این خبر تماسی از ربایندگان این کشتی نداشته ایم یاد آور شد : کمیته اضطراری کشتیرانی ایران و هند به محض اطلاع از وقوع این حادثه در تلاش برای آزاد سازی سریع و فوری این کشتی است..../تحلیل:عصرایران