اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدان حرفه ای،برداشت از حساب رئیس شرکت را در زندان طراحی کردند



در پی شکایتی از سوی رئیس یک شرکت مبنی بر اینکه از حساب اینترنتی وی به صورت غیرمجاز 90 میلیون ریال برداشت شده، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ «برزو همتی» فرمانده پلیس ملارد گفت:  با تحقیقات از مالباخته و پی جویی‌های فنی و پلیسی مشخص شد برداشت از حساب شرکت به صورت اینترنتی انجام شده و متهمان برای عدم شناسایی در کافی‌نتی خارج از شهر اقدام به این کار کرده‌اند. فرمانده پلیس ملارد اظهار داشت: با توجه به دلایل دیجیتالی، کارشناسان پلیس فتا یکی از متهمان را شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی، وی دستگیر شد.


وی ادامه داد: با تحقیقات گسترده از این مرد که از کارمندان مورد اعتماد شرکت بود و جمع‌آوری مستندات بیشتر، متهم اصلی که طراح اصلی نقشه و دارای سابقه کیفری بود در عملیاتی ضربتی هنگام خرید طلا و جواهرات با پول سرقتی در شهر کرج دستگیر شد.  


سرهنگ همتی افزود: در تحقیقات پلیس، متهمان با مشاهده مدارک و مستندات جمع‌آوری شده راهی جز بازگویی حقیقت نداشته و هر دو به جرم خود اعتراف کرده و گفتند با سوء‌استفاده از اعتماد مالباخته و در اختیار داشتن رمز دوم حساب وی، با طرح و نقشه قبلی و پیشنهاد همدستشان، 90 میلیون ریال از حساب شرکت برداشت کرده‌اند.


  این مقام مسئول ادامه داد: پلیس با رمزگشایی از نحوه ارتباط و همکاری متهمان با یکدیگر موفق شد سومین متهم، کارمند اخراجی شرکت را در تله خود گرفتار و دستگیر کند. متهم سوم در ابتدا منکر سرقت بود اما با مشاهده مستندات پلیسی و اعترافات همدستانش، راهی جز اعتراف نداشت و گفت: یکی از دزدان در زندان با متهم ردیف دوم آشنا شده و چگونگی انجام کار را فرا گرفته و از این طریق سه نفره اقدام به سرقت کردند. فرمانده انتظامی پلیس ملارد گفت: متهمان در پی طراحی نقشه جدید برای کلاهبرداری‌های بعدی خود بودند که توسط پلیس دستگیر شدند.


   اخبار  حوادث  -   ایران


ویدیو مرتبط :
برداشت از حساب بدون حساب کردن ضامن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دزد حرفه‌ای از‌ حساب مردم، اینترنتی برداشت می‌کرد



اخبار ,اخبار حوادث ,دزد اینترنتی

اخبار حوادث - دزد حرفه‌ای از‌ حساب مردم، اینترنتی برداشت می‌کرد

دزد سابقه‌دار که با راه‌اندازی 108 درگاه اینترنتی جعلی بانک‌ها و ارسال پیامک‌هایی مبنی بر برنده شدن پول برای مردم 15 استان و نفوذ به حساب بانکی آنها سرقت کرده بود، از سوی پلیس فتای استان مرکزی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در این باره به جام جم گفت: چند روز پیش مردی با حضور در پلیس فتای شهرستان ساوه، از سرقت اینترنتی حساب بانکی اش شکایت کرد.

 

در تحقیق از شاکی معلوم شد، او با دریافت پیامکی مبنی بر این که هفت میلیون تومان در قرعه کشی بانک برنده شده، برای واریز شدن این مبلغ به حسابش، مشخصات و شماره حسابش را در اختیار ارسال کننده پیامک قرار داده و ساعاتی بعد هنگام بررسی حسابش متوجه شده مبالغی پول از حسابش کم شده است بنابراین با بانک تماس گرفته و متوجه می شود درگاه اینترنتی که شاکی مشخصاتش را در آن ثبت کرده، متعلق به بانک نبوده و جعلی است.

 

سرقت های مشابه

 وی یادآور شد: با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات برای دستگیری متهم اینترنتی آغاز شد تا این که ماموران اطلاع یافتند سرقت های مشابه دیگری نیز در شهر اراک رخ داده است بنابراین پرونده کلاهبرداری از شهروند ساوه ای نیز برای پیگیری در اختیار پلیس فتای استان مرکزی قرار گرفت.

 

جستجو ها برای یافتن رد پای متهم فراری ادامه یافت تا این که ماموران دو روز پیش مرد جوانی را در این ارتباط در شهر تهران دستگیر کردند.

 

متهم با انتقال به پلیس فتا و با اعتراف به جرایمش گفت: ابتدا پیامک های گروهی مربوط به برنده شدن در قرعه کشی بانک ها را به شماره تلفن های افراد در شهرستان های استان مرکزی و 14 شهر دیگر فرستادم و سپس با راه اندازی 108 سایت اینترنتی که مربوط به درگاه های جعلی تعدادی از بانک های کشور بود، اعتماد مردم را جلب و 200 میلیون تومان با این شیوه از حساب مردم سرقت کردم.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد، متهم چند بار به اتهام سرقت های مشابه دستگیر و زندانی شده است.

 

با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد. افرادی که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند، می توانند برای شکایت از متهم در اداره پلیس فتای استان مرکزی حضور یابند.

اخبار حوادث - جام جم