اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در پنج ماهه نخست امسال صورت گرفت:واردات ۴۶۴ میلیون دلار برنج به كشور



 

 

در پنج ماهه نخست امسال صورت گرفت:واردات ۴۶۴ میلیون دلار برنج به كشور

 

در پنج ماهه نخست سال جاری، عمده ترین اقلام وارداتی به كشور را شمش آهن و فولاد غیرممزوج، قطعات منفصله تولید خودروی سواری، روغن خام سویا، برنج، دانه ذرت دامی و قطعات گوشت گاوی بی استخوان منجمد تشكیل داده اند.

به گزارش خبرنگار بازرگانی ایسنا، در مدت پنج ماهه اول سال جاری یك هزار و۶۱۸ هزار تن انواع شمش آهن و فولاد غیرممزوج به ارزش یك هزار و ۱۱۸ میلیون دلار به كشور وارد شده كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، هزار و ۵۶۹ هزار تن به ارزش ۸۵۹ میلیون دلار بوده و بر این اساس به لحاظ وزنی ۳.۱۶ درصد و به لحاظ ارزشی ۳۰.۱۷ درصد رشد داشته است.

همچنین در پنج ماهه نخست امسال، یك هزار و ۳۶۳ هزار تن دانه ذرت دامی به ارزش ۴۹۳ میلیون دلار به كشور وارد شده در حالی كه طی مدت مشابه سال گذشته، این میزان یك هزار و ۵۹۸ هزار تن به ارزش ۴۰۵ میلیون دلار بوده است كه نشان می دهد به لحاظ وزنی ۱۴.۷۳ درصد كاهش و به لحاظ ارزشی ۲۱.۹۴ درصد افزایش داشته است.

در طول پنج ماهه نخست سال گذشته در حالی كه ۴۲۴ هزار تن برنج به ارزش۳۵۰ میلیون دلار وارد كشور كرده ایم این رقم طی پنج ماهه نخست سال جاری به ۵۴۷ هزار تن به ارزش ۴۶۴ میلیون دلار رسیده كه نشاندهنده رشد ۲۸.۹۸ درصدی در وزن و ۳۲.۷۵ درصدی در ارزش است.

در بخش روغن خام سویا نیز ۲۷۲ هزار تن به ارزش ۳۶۶ میلیون دلار طی پنج ماهه نخست سال جاری وارد كشور شده كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل كه ۱۶۱ هزار تن به ارزش ۱۴۷ میلیون دلار بوده ۶۹.۲۶ درصد به لحاظ وزنی و ۱۴۹.۶۲ درصد به لحاظ ارزشی افزایش پیدا كرده است.

میزان واردات انواع قطعات منفصله خودروی سواری به كشور طی پنج ماهه نخست امسال نیز، ۲۲ هزار تن به ارزش ۳۵۱ میلیون دلار بوده در حالی كه در طول پنج ماهه نخست سال گذشته، ۲۱ هزار تن به ارزش ۲۸۴ میلیون دلار بوده است و بر این اساس ۴.۹۳ درصد از نظر وزنی و ۲۳.۴۲ درصد از نظر ارزشی رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، همچنین ۶۴ هزار تن قطعات گوشت گاوی بی استخوان منجمد به ارزش ۳۵۱ میلیون دلار طی پنج ماهه نخست سال جاری وارد كشور شده است كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته كه ۷۲ هزار تن به ارزش ۲۸۲ میلیون دلار بوده كاهش ۱۲.۱ درصدی به لحاظ وزنی و افزاش ۲۴.۳۳ درصدی به لحاظ ارزشی را به دنبال داشته است...... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
واردات 45 میلیون دلار برنج قاچاق به کشور!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واردات ۱۶ میلیون دلار برنج از آمریکا با وجود ممنوعیت/ ۵۰۷ میلیون دلار برنج در آذرماه وارد شد



اخبار,اخباراقتصادی,  واردات برنج

براساس گزارش رسمی گمرک در آذرماه ۱۶ میلیون دلار برنج از آمریکا وارد شده، در حالی که در نامه الزامات توافق برجام بر ممنوعیت واردات اقلام مصرفی از این کشور تاکید شده است.

 براساس آمارهای رسمی از حجم تجارت خارجی کشور، فقط در آذرماه امسال از کشورهای تایلند، پاکستان، منطقه آزاد چابهار، هند، امارات، آمریکا، ترکمنستان و سایر کشورهای خارجی محصول برنج به کشور وارد شده است. سرجمع واردات این  محصول فقط در آذرماه 507 میلیون و 707 هزار و 502 دلار بوده است.

 

مبدأ واردات ارزش دلاری
تایلند 883808
پاکستان 109126179
منطقه آزاد چابهار 15631489
منطقه آزاد چابهار (خرده‌ برنج) 240885
هند 355445311
امارات 6714727
آمریکا 16663200
ترکمنستان 188990
سایر کشورهای خارجی 2812913
جمع آمار برنج براساس گزارش گمرک

507707502

 

واردات برنج از کشور آمریکا در حالی طی آذرماه امسال به کشور صورت گرفته که طبق نامه مقام معظم رهبری در الزامات اجرای توافق برجام، بر ممنوعیت واردات و استفاده از اقلام و مواد مصرفی کشور آمریکا، تأکید شده است، اما در حال حاضر بیش از 29 میلیون تن برنج فقط از کشور آمریکا که مبدأ آن محرز شده وجود دارد و اینکه حجم واردات از این کشور بیشتر باشد نیز محتمل است.

 

پیش تر محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت هم در تاریخ 9 آبانماه در نامه ای به معاونین و روسای سازمان های صنعت،معدن و تجارت استان ها بخشنامه ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از کشور آمریکا را ابلاغ کرد.

 

 اخبار  اقتصادی  -  فارس