اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در واکنش به کلید واژه «شبکه تخریب» و ادعای جدید اصولگرایان/ آقایان! انتخاب مردم را چطور می شود «شبکه تخریب» نامید



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,شبکه تخریب

اگر کسی در جامعه محبوبیتی دارد، آن را از طریق کارهایی که برای جامعه انجام داده، بدست آورده است و به زور نمی‌توان چنین جایگاهی را از چنین افرادی گرفت. اینکه بخواهیم به هر ترتیبی چهره ‌هایی را محذور و منزوی کرده تا محبوبیتی کمتر نزد افکار عمومی داشته باشند، در واقع آنان محبوب‌تر کرده‌ایم.

عضو محققین و مدرسین حوزه علمیه قم میبدی در پاسخ به این سوال که جریان‌های سیاسی از طرح کلید واژه «شبکه تخریب» چه هدفی را دنبال می‌کنند،اعلام کرد: به نظر می‌رسد که برخی درصدد محدودیت‌های جدید در فضای عمومی کشور بعد از برگزاری انتخابات شکوهمند هفتم اسفند هستند. در حالیکه مردم نسبت به این اتفاقات ساکت نخواهند ماند و جواب دیگری می‌دهند. چون اساسا هرچه ما علیه آرای مردمی دست به چنین کارهایی بزنیم نتیجه معکوس خواهیم گرفت.

فاضل میبدی درگفت‌و‌گو با رویداد۲۴ درباره کلید واژه «شبکه تخریب» و ادعای اصولگرایان مبنی بر آنکه اصلاح‌طلبان با حمایت جریان‌سازی‌های غرب موفق شدند تا برخی چهره‌های خدوم انقلاب را از راهیابی با خبرگان محروم کنند، اعلام کرد: بله در این کشور چندین و چند سال است که تخریب شخصیت‌ها صورت می‌گیرد ولی سوال اینجاست که این تخریب‌ها از سوی چه افراد و چه جریانی علیه چه کسانی و چه جریان‌هایی صورت می‌گیرد.

این عضو محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در رسانه ملی و از تریبون‌های عمومی سال‌ها یاران امام را تخریب کردند ولی هیچ کسی اعتراض نکرد، افزود: اگر واقعا دوستان نگران تخریب چهره‌های خدوم انقلاب هستند، چرا آن زمانی که رییس دولت نهم چهره‌های دلسوز نظام را با اتهامات دروغین مثل سرقت متهم و تخریب کرد، داد کسی بلند نشد.

او ادامه داد: تخریب یعنی همین رفتار‌ها که کسی نسبت به آن اعتراضی نداشت و سال‌ها بعد از آن هنوز در رسانه‌ملی علیه این افراد اتهاماتی مطرح می‌شود و جالب آنکه همین آقایان بار‌ها در مجلس و از تریبون عمومی مرگ بر این و آن سردادند. سالهاست که یک روزنامه معروف صبح کشور علیه چهره‌های دلسوز نظام مطالبی منتشر می‌کند و کسی انتقادی از این بابت نمی‌کند.

میبدی با طرح این سوال که به رغم این همه تخریب و اهانت در فضای عمومی کشور به یکباره برخی دوستان و جریان‌های سیاسی چون در انتخابات رای نیاوردند، حرف از تخریب و شبکه‌های تخریب مطرح می‌کنند، توضیح داد: اینکه مردم به انتخاب خودشان خواستند برخی از افراد در دوره بعدی مجلس خبرگان یا مجلس شورای اسلامی نباشند را چطور می‌توان تخریب نامید.

این عضو محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر به فرض بخواهیم رای مردم در انتخابات تخریب بدانیم می‌بایست دو شرایط را در نظر گرفت، افزود: در حالت اول اگر واقعا آمریکا، صهیونیسم و انگلیس توانسته‌اند شبکه‌ای در داخل کشور به راه بیاندازند و طی آن موفق شدند تا با ترور شخصیتی بزرگان رای مردم را از واقعیت منحرف کنند که وای به حال نیروهای خدوم امنیتی که نتوانسته‌اند جلوی نفوذ دشمن را در یکی مهم‌ترین رکن‌های جمهوری اسلامی یعنی انتخابات بگیرند که از این بابت می‌توان چنین ادعایی را از اساس رد کرد.

او در ادامه گفت: حالت دوم آن است که مردم به توصیه‌های شبکه‌های غرب پاسخ مثبت داده و به یک لیست رای داده‌اند. مگر صداوسیما چندین سال نیست که علیه همین افراد موضع گیری می‌کند و شخصیت ایشان را نزد مردم تخریب می‌کند پس چگونه شده است که مردم در رقابت این تخریب‌ها با صداوسیما همراه نشده‌اند. چنین واقعیتی یک پیام مهم برای جریان‌های سیاسی دارد که مردم نه در تبعیت از شبکه‌های خارجی که بنا بر تصمیم شخصی خود تصمیم گیری کردند به جریانی رای دادند.

میبدی همچنین در پاسخ به این سوال که جریان‌های سیاسی از طرح کلید واژه «شبکه تخریب» چه هدفی را دنبال می‌کنند، اعلام کرد: به نظر می‌رسد که برخی درصدد محدودیت‌های جدید در فضای عمومی کشور بعد از برگزاری انتخابات شکوهمند هفتم اسفند هستند. در حالیکه مردم نسبت به این اتفاقات ساکت نخواهند ماند و جواب دیگری می‌دهند. چون اساسا هرچه ما علیه آرای مردمی دست به چنین کارهایی بزنیم نتیجه معکوس خواهیم گرفت.

به گفته او، اگر کسی مانند رییس دولت اصلاحات در جامعه محبوبیتی دارد، آن را از طریق کارهایی که برای جامعه انجام داده، بدست آورده است و به زور نمی‌توان چنین جایگاهی را از چنین افرادی گرفت. اینکه بخواهیم به هر ترتیبی چهره ‌هایی را محذور و منزوی کرده تا محبوبیتی کمتر نزد افکار عمومی داشته باشند، در واقع آنان محبوب‌تر کرده‌ایم. لذا امید بر آن است که چنین تفکراتی در جامعه و نزد جریان‌های سیاسی هرچه زود‌تر پایان یابد و افراد رقابت خود را به شکلی سالم با سایر جریان‌های سیاسی دنبال کنند.

 

 اخبار  سیاسی  - رویداد۲۴ 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان شبکه ارتباطی صعده را تخریب کرد


شبکه خبری المیادین گزارش داد که جنگنده‌های عربستانی برای قطع کردن ارتباط صعده با دنیای بیرون شبکه ارتباطی این استان را به صورت کامل تخریب کردند.

خبرگزاری تسنیم: عربستان سعودی حملات سنگینی را قبل از پایان مهلت تعیین شده که قرار بود از ساعت 7 روز  جمعه آغاز شود، شروع کرده است.

بر اساس این گزارش جنگنده‌های عربستان با هدف قطع ارتباط استان صعده با دنیای بیرون شبکه ارتباطی این استان را قبل از شروع حمله به کلی تخریب کرده است.

همچنین منابع محلی در استان صعده اعلام کردند که جنگنده‌های سعودی دیوار صوتی را بر فراز مران شکستند.

عربستان سعودی همچنین تهدید کرده است که  تمامی نقاط استان صعده و مران را به صورت کامل بمباران خواهد کرد.

برخی از منابع محلی گزارش می‌دهند که قبایل صعده و مران به سمت مرزهای عربستان حرکت کرده‌اند.

ائتلاف حمله به یمن به رهبری عربستان اعلام کرد که از ساعت 7 امروز (جمعه) تمامی مناطق صعده هدف نظامی به حساب می آید و ساکنان آن باید این منطقه را ترک کنند.