اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در نوروز چه فیلم هایی اکران می شوند؟


اسامی فیلم‌های اكران نوروزی رسما اعلام شد. تابناک: اسامی فیلم‌های اكران نوروزی رسما اعلام شد.

حبیب كاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش بعد از جلسه فوق‌العاده امروز ـ 17 اسفند ماه ـ شورا در گفت‌و‌گویی با ایسنا گفت: از 25 اسفند ماه اكران فیلم‌های نوروزی آغاز خواهد شد كه در گروه سینمای «قدس»، «زندگی خصوصی» به كارگردانی محمدحسین فرحبخش به روی پرده می‌رود و در گروه سینمایی عصر جدید فیلم «انتهای خیابان هشتم» ساخته علیرضا امینی، اكران می‌شود.

وی افزود: اكران «قلاده‌های طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی در گروه سینمایی «آزادی» قطعی شده اما شورا منتظر است تا پخش كننده این فیلم مشخص و اعلام شود.

كاوش ادامه داد: همچنین فیلم «گشت ارشاد» به كارگردانی سعید سهیلی تمایل به اكران در گروه سینمایی «آفریقا» دارد كه البته هنوز قرارداد ارائه نشده و در یكی از گروه‌های باقی مانده نیز فیلم «فیتیله و ماه‌پیشونی» به كارگردانی آرش معیریان اكران می‌شود.


ویدیو مرتبط :
فیلم های اکران نوروز 94 مشخص شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم‌های اکران نوروز مشخص شدند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

فیلم‌های اکران نوروز مشخص شدند / «برف روی کاج‌ها» و «پل چوبی» باز هم جاماندند

 «رسوایی» مسعود ده‌نمکی، «تهران 1500» بهرام عظیمی، «حوض نقاشی» مازیار میری، «قاعده تصادف» بهنام بهزادی و «رژیم طلایی» رضا سبحانی به عنوان اولین گزینه‌های اکران نوروز معرفی شدند.

الهام نداف: حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش در برنامه «هفت» پنج فیلم اکران نوروز را اعلام و عنوان کرد : «اگر این فیلم‌ها آمادگی اکران در نوروز 92 را نداشته باشند، فیلم‌های جایگزین برای گروه‌های سینمایی در نظر گرفته شده‌اند.»

کاوش در خصوص فیلم‌های مناسب برای اکران نوروز گفت: «شورای صنفی نمایش تلاش داشت فیلم‌های شاد و مناسب برای نوروز اکران کند اما این آرزو محقق نشد و فیلم‌هایی را انتخاب کردیم که در وهله اول خوب بفروشند.»

او ادامه داد: « بسیار متاسفم که دو فیلم «پل چوبی» مهدی کرم‌پور و «برف روی کاج‌ها» پیمان معادی همچنان گرفتار پس لرزه‌های اتفاقات افتاده در اکران نوروز 91 هستند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این دو فیلم مجوز اکران نداده است. ما دعا می‌کنیم مشکل این دو فیلم حل شود و وزارت فرهنگ و ارشاد پای امضای خود برای پروانه نمایش این دو فیلم بایستد.»

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به 15 فیلمی که برای اکران در نوروز 92 انتخاب شده بودند توضیح داد: «ما 15 فیلم را برای اکران عید در نظر گرفته بودیم که دو فیلم «برف روی کاج‌ها» و «پل چوبی» در بین آنها نبودند چرا که مشکل این فیلم‌ها در ارشاد حل نشده است.»

کاوش پنج فیلم «رسوایی»، «حوض نقاشی»، «تهران 1500»، «قاعده تصادف» و «رژیم طلایی» را به عنوان فیلم‌های منتخب شورای صنفی نمایش برای اکران نوروز 92 اعلام کرد و افزود: «اولویت اول ما این پنج فیلم هستند اما اگر بنا به هر دلیلی نتوانستند خود را برای اکران آماده کنند، فیلم‌های جایگزین آنها را هم در نظر گرفته‌ایم.»

در ادامه این برنامه مهدی کرم‌پور کارگردان فیلم «پل چوبی» روی خط برنامه «هفت» آمد و در خصوص اکران فیلم خود گفت: «ما طبق آیین نامه شورای صنفی نمایش عمل کردیم. در این آیین نامه آمده است فیلمی که وزارت ارشاد مجوز دارد می‌تواند با توافق پخش‌کننده و سینمادار قرار داد خود را در شورای صنفی نمایش به ثبت برساند.»

او ادامه داد: «ما از وزارت ارشاد برای فیلم «پل چوبی» پروانه نمایش گرفتیم و بعد هم پخش کننده با سینما قدس قرارداد نوشته است. شورای صنفی نمایش موظف بوده این قرارداد را به ثبت برساند اما تخلف کرد و این کار را انجام نداد. ضیاءالدین هاشمی رئیس شورای صنفی نمایش چند روز پیش با یکی از رسانه‌ها مصاحبه و مطلبی را عنوان کرد که واقعا جای تعجب دارد.»

کارگردان «پل چوبی» در خصوص اظهارنظر هاشمی توضیح داد: «ایشان گفته فیلم‌هایی که تولید سال گذشته هستند از میز اکران نوروز 92 کنار رفته‌اند. این در حالی است که ما هر سال در اکران نوروز فیلم‌های سال‌های قبل را نیز داشتیم. مثلا سالی که «به رنگ ارغوان» نمایش داده شد، تولید دو سال قبل سینما بود. یا سال گذشته «انتهای خیابان هشتم» علیرضا امینی مربوط به تولیدات سال 90 نبود. همچنین امسال فیلم «تهران 1500» نیز از تولیدات سال 90 سینمای ایران است که در اکران 92 قرار است روی پرده برود، پس این مطلب در مورد همه فیلم‌ها صدق نمی‌کند.»

کاوش نیز در واکنش به صحبت‌های امینی عنوان کرد: «حرف‌های آقای کرم‌پور صحیح و قانونی است و آن‌ها را قبول دارم اما یادم نمی‌آید که برای بستن قرارداد «پول چوبی» به شورای صنفی نمایش مراجعه کرده باشند. من متاسفم که فیلم «پل چوبی به مشکل برخورده است اما تا جایی که می‌دانم این مشکل به شورای صنفی نمایش ربطی ندارد و مربوط به وزارت ارشاد است و این پرونده باید در آنجا بسته شود.»

در ادامه این بحث کرمپور در جواب به کاوش اظهار داشت: «خوبی آقای کاوش این است که حداقل صداقت دارد. اما ای کاش دوستان شورای صنفی نمایش به ما می‌گفتند که اکران «پل چوبی» از عهده‌شان خارج است و مسئولی گفته این فیلم در نوروز اکران نشود.»

او همچنین افزود: «اکران نوروز مانند کنکور نیست که 15 فیلم را به عنوان فیلم‌های منتخب اعلام و بعد از آن بگوییم که از بین این تعداد پنج فیلم را برای اکران انتخاب می‌کنیم. شورای صنفی نمایش پیرو مصوبات قانونی نباید اجازه این همه تصدی‌گری دولت را در مسائل اکران بدهد. قرار بوده اکران سینماها آزادانه انجام شود. قرار بود این حق به سینماگران داده شود و شورای صنفی نمایش هم نباید در اکران مداخله کند چرا که وظیفه این شورا تنها بستن قرارداد فیلم‌ها است. خیلی از فیلمسازان در مصاحبه‌های مختلف اعلام کردند که فیلم‌هایشان قرار است در نوروز اکران شود. هر کس که گفت می‌خواهم فیلم در نوروز اکران کنم که متقاضی به حساب نمی‌آید.»

کاوش نیز در این باره توضیح داد: «این مسائل ربطی به دولتی بودن سینما ندارد. ما در جدول 15 فیلم را داشتیم که می‌توانستند با سینماها قرارداد بنویسند. البته اکران نوروز هم مثل کنکور است بالاخره باید از بین فیلم‌ها پنج فیلم انتخاب شود.»

فیلم‌های اکران نوروز92

نام فیلم
کارگردان
بازیگران
تهران 1500
بهرام عظیمی
مهران مدیری، بهرام رادان، حبیب رضایی، هدیه تهرانی
حوض نقاشی
مازیار میری
شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سیامک احصایی
رژیم طلایی
رضا سبحانی
مهدی هاشمی، امین حیایی، مریلا زارعی
رسوایی
مسعود ده‌نمکی
اکبر عبدی، الناز شاکردوست، محمدرضا شریفی‌نیا،کامران تفتی
قاعده تصادف
بهنام بهزادی
امیر جعفری، اشکان خطیبی و...

خبرآنلاین