اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در موضوع فرزندآوری تابع نظام هستیم


وزیر بهداشت گفت: در زمینه تنظیم خانواده ما تابع حرفی هستیم که قانون و توصیه‌های ارکان نظام آن را تعیین می‌کند. هرچند خانواده‌ها هیچ‌وقت به دستورالعمل و بخشنامه در این زمینه عمل نمی‌کنند.

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت گفت: در زمینه تنظیم خانواده ما تابع حرفی هستیم که قانون و توصیه‌های ارکان نظام آن را تعیین می‌کند. هرچند خانواده‌ها هیچ‌وقت به دستورالعمل و بخشنامه در این زمینه عمل نمی‌کنند.

محمد‌حسن طریقت منفرد در رابطه با سیاست وزارت بهداشت مبنی بر ترویج فرزند‌آوری در خانواده‌ها افزود: ما وظیفه‌ای که در زمینه تنظیم خانواده داریم یک وظیفه ملی است و روش آن را بزرگان برایمان تعیین می‌کنند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت تابع حرفی است که قانون و توصیه‌های ارکان نظام آن را تعیین می‌کند و ما به شدت آنها را دنبال می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفت: دنیا به این نتیجه رسیده، تصمیمی که برای کنترل جمعیت در سطح جهان گرفته شده بود درست نیست و حداقل در کشورهایی که دستشان به دهنشان می‌رسد سیاست مناسبی نبوده است.

طریقت منفرد تصریح کرد: دنیا به سمت افزایش جمعیت پیش می‌رود و فقط ما نیستیم که این سیاست را دنبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه توصیه وزارت بهداشت به 5 تا 6 فرزند در هر خانواده آنها را با توجه به شرایط معیشتی در تنگنا قرار نمی‌دهد، گفت: خانواده‌ها هیچ وقت به دستورالعمل و بخشنامه در این زمینه عمل نمی‌کنند و افراد بر اساس سلیقه خودشان عمل می‌کنند بنابراین وزارت بهداشت فقط توصیه‌های خود را در این زمینه اعلام کرده است.

وزیر بهداشت گفت: بعضی وقت‌ها ما فکر می‌کنیم کنترل جمعیت در کشورهایی که وضع اقتصادی مطلوب‌تری دارند به نفعشان باشد اما امروز سازمان جهانی بهداشت و همان کشورها تشویق‌های زیادی را برای افزایش فرزند در نظر گرفته‌اند.

طریقت منفرد ادامه داد: دنیای پیش‌رو به وضعیتی وارد شده که شاهد افزایش سالمندی،کاهش نسل‌ها و اختلال در اقتصاد است.

وی تصریح کرد: این مسائل جهانی هستند و ما هم به همین دلیل تصمیم داریم کاری را که برای کشور خیر است در برنامه‌های خود قرار دهیم.


ویدیو مرتبط :
دانلود کار تحقیقی وکالت با موضوع : لا ضرر به مثابه نظریه در ساختار نظام فقهی ..

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس جمهور عراق: جان کری و جو بایدن گفتند «اگر موضوع هسته ای با ایران حل شود، بقیه مسائل حل خواهند شد...به دنبال تغییر نظام ایران نیستند»



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,توافق هسته ای ایران

 

فواد معصورم در گفتگو با روزنامه الحیات اظهار کرد: در دیداری که با جو بایدن و جان کری داشتم، هر دو تاکید کردند ما نمی خواهیم برای ایران مشکلات به وجود آوریم و قصد نداریم نظام ایران را تغییر دهیم.

فواد معصورم در گفتگو با روزنامه الحیات اظهار کرد: در دیداری که با جو بایدن و جان کری داشتم، هر دو تاکید کردند ما نمی خواهیم برای ایران مشکلات به وجود آوریم و قصد نداریم نظام ایران را تغییر دهیم.

به گزارش انتخاب، فواد معصوم در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که «در دیدارهای خود با جان کری، آیا احساس می کردید که آمریکا به توافق با ایران اهمیت می دهد؟» گفت: بایدن و کری هر دو تاکید کردند ما نمی خواهیم برای ایران مشکلات به وجود آوریم و قصد نداریم نظام ایران را تغییر دهیم. ما فقط یک مسئله با آنان داریم و آن، پرونده هسته ای است. اگر این موضوع حل شود، بقیه مسائل حل خواهند شد».

فواد معصوم در پاسخ به این پرسش که «بایدن درباره ایران چه گفت؟» تصریح کرد او گفت ما می توانیم برای ایران مشکلاتی به وجود آوریم اما مسئله ای جز پرونده هسته ای بین ما و ایران وجود ندارد.

رئیس جمهور عراق در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که «آیا با مقامات ایران دیدار داشته اید؟» گفت : مدتی پیش با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای (اسلامی) ایران دیدار داشتم و از زبان او نظری را شنیدم که مهم بود . لاریجانی درباره برخی از مشکلات مشترک میان عراق و ایران از جمله خطرات زیست محیطی در منطقه صحبت و تاکید کرد ضروری است که بین عراق، ایران و عربستان هماهنگی و همکاری وجود داشته باشد.

خبرنگار الحیات از فواد معصوم پرسید «آمریکایی ها نمی خواهند برای ایران مشکلات به وجود بیاورند اما آیا ایرانی ها برای آمریکا در عراق مشکلاتی به وجود می آورند؟».

رئیس جمهور عراق پاسخ داد بین این دو درباره مسائل متعدد نزاع وجود دارد اما آن چه که برای ما مهم است، این است که این نزاع در خاک عراق و درباره آینده این کشور نباشد. از این رو از دریچه و منظر هیچ کدام به دیگری نگاه نمی کنیم.

فواد معصوم در ادامه این مصاحبه گفت یک بار فرانسوآ اولاند رئیس جمهور فرانسه با من تماس گرفت و گفت: نظرت چیست که کنفرانسی را در سطح اتحادیه اروپا برای کمک به عراق در جنگ با داعش برگزار کنیم؟ وی از من درباره طرفهایی که باید از آن ها (برای حضور در این کنفرانس) دعوت شود، پرسید و من پاسخ دادم کشورهای منطقه. اولاند گفت به صراحت از تو می پرسم که نظرت درباره دعوت کردن از ایران برای حضور در این کنفرانس چیست؟

من در پاسخ گفتم این موضوع ضروری است و تاکید کرد نظر او نیز این است که ایران دعوت شود. ما به توافق رسیدیم که دعوتنامه های مشترکی به نام او و من ارسال کنیم. پس از آن اولاند با من تماس گرفت و به من اطلاع داد که برای دعوت نکردن از ایران تحت فشار است. من به او گفتم در این صورت تو باید دعوتنامه ها را به تنهایی امضا کنی زیرا ما قصد نداریم وارد این مشکل شویم و این اتفاق افتاد. ایران کشوری مهم و همسایه ما است و بسیاری از مخالفان سابق عراق با این کشور روابط قابل توجهی دارند. ایران نخستین کشوری است که در زمان حمله داعش به عراق کمک های بشردوستانه و نظامی کرد.

فواد معصوم در پاسخ به این پرسش که «ایرانی ها چه زمانی شروع به کمک کردن به عراق کردند؟» گفت: بلافاصله. ایرانی ها بلافاصله به بغداد و کردستان سلاح و تجهیزات ارسال کردند. آمریکایی ها نیز همین کار را انجام دادند. اگر آمریکایی ها نبودند، ائتلاف بین المللی برضد داعش تشکیل نمی شد. اگر آمریکا و ایران به عراق کمک نمی کردند، اوضاع بسیار خطرناک می شد از این رو ما از همه این کمک ها استقبال می کنیم. در نشست ریاض با سفیران کشور های عربی دیدار کردم و به آنان گفتم منتظر حمایت شما با توجه به امکاناتتان اعم از مادی و نظامی هستیم و از برخی از کشورها نیز انتظاری بیشتر از صدور بیانیه برای اعلام همبستگی نداریم.
اخبار سیاست خارجی - انتخاب