اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در مسأله حجاب، شأن ملت را رعایت کنیم


وی در پایان افزود: ما باید همه اراده کرده و به هم کمک کنیم و شان ملت را رعایت کرده و با متخلفان هم برخورد کنیم تا مساله حجاب حل شود. خبرگزاری ایسنا: وزیر کشور با بیان این که باید با عوارض اجتماعی با روش‌های دینی و هدایتی برخورد کنیم اظهار کرد: ما نمی‌توانیم باخشونت و فشارهای بیش از حد با مساله حجاب برخورد کنیم.


رحمانی فضلی در نهمین نشست دبیران ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی با بیان این‌که مسائل فرهنگی اعم از مساله حجاب و عفاف است، اظهار کرد: دامنه فرهنگ صرفا حوزه اخلاق و اعتقادات نیست و درحال حاضر از فرهنگ اقتصادی، فرهنگ سیاسی، فرهنگ اجتماعی و فرهنگ امنیت صحبت می‌شود.

وی افزود: فرهنگ بسترساز هر فعالیتی است و مهم‌ترین مشکل کشور ما هم در مساله فرهنگ است. بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما در مساله فرهنگ ریشه دارد. این که ما قانون را رعایت نمی‌کنیم، ریشه در مساله فرهنگی دارد.

وزیر کشور با بیان این‌که رهبری در مقاطع مختلفی به تهاجم فرهنگی، تغییرات اجتماعی و سبک زندگی اشاره کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اما هیچ‌گاه این صحبت‌های رهبری مورد توجه قرار نگرفت و پیگیری نشد.

رحمانی فضلی با بیان این‌که باید همه درباره حجاب و عفاف نگران باشیم، زیرا این مسائل در جامعه قوام ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: رفتار اجتماعی ما که فرهنگ عمومی را تشکیل می‌دهد دچار اشکال است. ما باید به فرهنگ جامعه حساس باشیم. مساله حجاب را برای رضای خدا دنبال کنیم و دنبال سیاسی‌کاری نباشیم.

وی همچنین اظهار کرد: با مساله حجاب نباید برخورد قهری کرد، اما با عده ای که منسجم و به صورت تشکیلاتی با حجاب مخالفت می‌کنند، باید برخورد سختی شود. اکنون این مساله به صورت جدی دنبال می‌شود.

وزیر کشور با بیان این‌که مساله حجاب را باید به خوبی بشناسیم و آن را به دیگران نیز بشناسانیم، اظهار کرد:طبق نظرسنجی‌ها فقط 5 درصد بانوان به حجاب اعتقاد ندارند. عده‌ای از بانوان به حجاب اعتقاد داشته و به آن عمل می‌کنند و عده‌ای نسبت به حجاب با آن‌که به آن اعتقاد دارند، خیلی حساسیت نشان نمی دهند. دسته‌ای دیگر از بانوان به حجاب اعتقاد ندارند، اما به خاطر رعایت آداب اجتماعی حجاب را رعایت می‌کنند و عده‌ای هم به حجاب اعتقاد نداشته و با آن مقابله می‌کنند.

رحمانی فضلی همچنین تاکید کرد: در حکومت پهلوی فرهنگ بدحجابی تبلیغ می‌شد، اما اصالت دینی و فرهنگ مردم با ندای امام خمینی (ره) به انفجار نور رسید.

وزیر کشور با اشاره به این‌که حجاب حتی پیش از اسلام نیز در ایران وجود داشته است، گفت:‌ ما در شناساندن مساله حجاب کوتاهی کرده‌ایم، حتی حجاب را به روشی شناساندیم که در روح افراد قرار نگرفت. اکنون مساله حجاب مسئولان کشورهای ترکیه و فرانسه را نگران کرده چون حجاب با فطرت انسان هماهنگی دارد اما ما آن را به خوبی نشناسانده‌ایم.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان این‌که بخشی از ایمان مردم به عملکرد مسئولان بازمی‌گردد، اظهار کرد: وقتی ما مسئولان اخلاق را رعایت نمی‌کنیم و همدیگر را متهم کرده و بی‌عدالتی هم در حوزه اقتصادی وجود دارد از مردم نمی‌توان انتظار داشت، زیرا رفتار مسئولان بر مردم تاثیر می‌گذارد. چه قدر افراد شریف را به خاطر مسائل سیاسی تخریب کردیم و به مبانی اعتقادی جوانان تیشه زدیم.

وی در ادامه با بیان این‌که من پیگیر و متولی مساله حجاب هستم خاطرنشان کرد: ما برای پرداختن به مساله حجاب کمبود بودجه نداریم، ولی باید بدانیم که بودجه عامل تعیین‌کننده نیست.

وی در پایان افزود: ما باید همه اراده کرده و به هم کمک کنیم و شان ملت را رعایت کرده و با متخلفان هم برخورد کنیم تا مساله حجاب حل شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان این‌که شبکه‌های انحراف و توطئه در حوزه فرهنگی فعال هستند گفت: وزارت کشور با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی با این شبکه‌ها برخورد می‌کند.

وی همچنین گفت: سمن‌ها یکی از مراکزی هستند که می‌توانند مردم را به صورت متشکل به صحنه آورده ، بنابراین وزارت کشور از سمن‌هایی که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند برای مقابله با بی‌حجابی استفاده کرد و از آن‌ها حمایت می‌کند.


ویدیو مرتبط :
رعایت حجاب و پوشش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا مجلس شأن «در رأس بودن» خود را رعایت نمی کند



 

چرا مجلس شأن «در رأس بودن» خود را رعایت نمی کند؟

 

چرا مجلس شأن «در رأس بودن» خود را رعایت نمی کند؟بنابراین، بدیهی است که این مجلس است که در این میان، دو شأن اساسی خود را از دست داده است؛ نخست شأن قانونگذاری خودو دوم، شأن نظارتی خود را. بدین ترتیب که مجلس نه توانسته است، گامی در راستای یکپارچگی قوانین و مقررات در کشور بردارد و نه حتی توانسته است، شأن نظارتی خود و برخورد با اجرا نشدن قانون مصوبه خود را بر دولت اعمال کند.

در حالی که در سال های اخیر، در ماه مبارک رمضان، ساعت کار ادارات دولتی برای رعایت حال کارمندان تغییر می کند، هم اکنون شاهد آن هستیم که برخی از ارگان های حکومتی - که خود را وابسته به دولت نمی دانند - از اجرای این مصوبه خودداری می کنند.


به گزارش خبرنگار «تابناک»، این مشکل از جایی آغاز شده که مجلس و دولت نمی توانند همدیگر را قانع کنند و هر کسی ساز خودش را می زند و همچون همیشه، این مردم هستند که باید تاوان لجاجت های دولت و مجلس را بپردازند.


بنا بر این گزارش، در قضیه کاهش ساعات کاری ادارات در ماه رمضان، مجلس بر این باور است که این کاهش، خلاف قانون است و دولت باید برای اجرای آن، از مجلس قانون بگیرد، ولی دولت بر پایه مصوبه خود رفتار می کند و بنا بر همین اختلاف است که مجلس، نهادهای وابسته به خودش را ملزم به قانون خود و دولت نهادهای وابسته به خود را ملزم به رعایت قانون خودش می داند.


این گزارش می افزاید: این دوگانگی در قانون در تاریخ ایران پس از انقلاب سابقه نداشته است، به گونه ای که بخشی از مردم با شرایط مشابه بر پایه دو قانون عمل کنند، بدین ترتیب که نهادهای دولتی، با کاهش ساعت کار کارمندان از ساعت 9 صبح تا حداکثر 3 بعد از ظهر به فعالیت مشغول هستند و نهادهای وابسته به مجلس با افزایش ساعت کاری از ساعت هفت و نیم تا چهار بعد از ظهر کار می کنند.


بنابراین، بدیهی است که این مجلس است که در این میان، دو شأن اساسی خود را از دست داده است؛ نخست شأن قانونگذاری خود و دوم، شأن نظارتی خود. بدین ترتیب که مجلس نه توانسته است گامی در راستای یکپارچگی قوانین و مقررات در کشور بردارد و نه حتی توانسته است، شأن نظارتی خود و برخورد با اجرا نشدن قانون مصوبه خود را بر دولت اعمال کند.


ذکر این مهم نیز لازم است که اصولا دولت ها، حتی در نظام های دمکراتیک به شیوه غربی هم میل به گسترش قدرت و اختیارات خویش را دارند و این پارلمان است که از گسترش قدرت دولت ها بیرون از حیطه اختیاراتشان جلوگیری می کنند؛ بنابراین، به نظر می رسد که یا مجلس باید دولت را ملزم به رعایت قانون کند که تا کنون نتوانسته و یا خودش را با مصوبه دولت هماهنگ کند، تا مردم بیش از این، از دوگانگی قانون آسیب نبینند.


به نظر می رسد، هرچند مورد اخیر به هیچ وجه شایسته مجلسی نیست که قرار است عصاره ملت، رکن رکین جمهوریت نظام و در رأس همه امور باشد، اما وقتی مجلس نتواند وظایف تصریح شده قانونی خود را انجام دهد، چرا باید توپ را به زمین مردم بیندازد و به مصایب گوناگون آنان بیفزاید؟.../تابناک