اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در فیس بوک هر جرمی میتوان مرتکب شد


رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: بیشترین پرونده‌های ارجاعی تخلف فیس بوک انتشار تصاویر خصوصی از زنان است.

ستار خسروی امروز در اصفهان با بیان اینکه فضای فیس‌بوک زمینه بسیاری از جرائم و انحرافات را فراهم می‌کند، اظهار داشت: بسیاری از اطلاعات خصوصی از طریق فیس بوک و شبکه‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در کل حدود 30درصد از جرائم از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک صورت می‌گیرد، افزود: در فضای مجازی فیس بوک احتمال هر نوع جرم وجود دارد.

رئیس پلیس فتای اصفهان با بیان اینکه همه نوع سوء استفاده در شبکه اجتماعی صورت می‌گیرد، افزود: بیشتر تخلفات فیس بوک در حال حاضر انتشار تصاویر خصوصی و اطلاعات افراد است که تصاویر خود را افراد در شبکه‌ها گذاشته و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به یک نمونه از سوء استفاده در فضای فیس بوک اشاره و تصریح کرد: به عنوان مثال هکرها صفحه‌ای را به نام خانمی باز و آن را متهم به روسپی‌گری می‌کنند و یا عکس و تلفن شخص دیگری را در یک صفحه ای دیگر منتقل و با ابروی افراد بازی می‌کنند.

خسروی بیان داشت: بیشترین افراد متضرر در فضای فیس بوک زنان هستند چرا که با دیدن و یا نشنیدن انتشار عکس خود در فضای فیس بوک دچار خسارت روحی و روانی می‌شوند.

وی قربانیان این اتهام را تصاویر زنانی دانست که در فضای فیس بوک تصاویر شخصیشان را مبادله و یا برای دوستان خود ارسال می‌کنند و به نمایش می‌گذارند.

رئیس پلیس فتای اصفهان تاکید کرد: در حد امکان از گذاشتن تصاویر و اطلاعات شخصی در فضای فیس بوک جلوگیری شود.

منبع: فارس



ویدیو مرتبط :
فیس بوک چیست؟ کمک به اسرائیل با ورود به فیس بوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیس بوک را چه موقعی میتوان ترویج کرد؟


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون هنوز موضوع فیس بوک را بررسی نکرده است اما با بررسی کارشناسی می توان در باره آن نظر داد.

ایرنا: لاله افتخاری روز جمعه اظهار داشت: باید با بررسی کارشناسی درباره فیس بوک سود و زیان آن سنجید تا اگر منافع آن بیش از مضراتش باشد ، آن را در جامعه گسترش دهیم.

وی درباره موضوع ممیزی کتاب نیز گفت: ممیزی باید درهر کشوری وجود داشته باشد به خصوص در کشور ما که تحت هجمه فرهنگی هستیم، دشمن تلاش می کند از طریق ابزارهای مختلف اطلاع رسانی از جمله کتاب، سموم خود را وارد جامعه ایرانی کند به این دلیل قانون، عقل، شرع و مصالح نظام ضرورت ممیزی را توجیه می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره پیشنهاد اتحادیه ناشران برای تشکیل دادگاه کتاب گفت: اگر قرار به تشکیل دادگاهی مستقل برای این موضوع باشد، باید برای هر مسئله ای یک دادگاه ایجاد کنیم اما این امکان وجود دارد که شعبه خاصی از دادگاه ها یا شوراهای حل اختلاف مسئله کتاب را به صورت تخصصی بررسی کنند.

** مسئله حجاب ساماندهی و نظارت

وی در بخش دیگری از این گفت وگو به مسئله حجاب اشاره کرد و گفت : در دولت های نهم و دهم از عملکردها درباره حجاب و عفاف راضی نبودیم.

افتخاری افزود: امیدواریم موضوع حجاب و عفاف در لایحه بودجه دیده شود و رییس جمهوری در اجرا، ساماندهی و نظارت بر عملکرد زیر مجموعه خود درباره قانون حجاب و عفاف داشته باشد تا بتواند برگ زرینی در کارنامه خود ثبت کنند.

وی عملکرد مجلس شورای اسلامی درباره مساله حجاب و عفاف را کمی تا قسمتی قابل دفاع دانست و گفت: بنده خود جزو سوال کنندگان حجاب و عفاف بودم اما آنچه در این زمینه مهم است مساله بودجه، نظارت و رصد مشکلات است.

سخنگوی فراکسیون زنان و خانواده مجلس اضافه کرد: چند جلسه در کارگروه ارشاد و تبلیغات کمیسیون فرهنگی در مجلس نهم برگزار شد و از مراکز و نهادهای ذیربط گزارش عملکرد درباره اجرای قانون حجاب و عفاف را خواستیم و مکاتبه نیز شده ولی تاکنون پاسخ مشخصی از سوی دستگاه های مربوطه دریافت نکرده ایم.

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس، برنامه ریزی و پایش مستمر در این زمینه را ضروری دانست و گفت: به نظر من هنوز پاسخ قابل دفاعی از بسیاری دستگاه ها نرسیده است. البته برخی نهادها گزارش هایی ارائه کردند ولی لازم است تمام دستگاه ها همچون حلقه های از هم جدا، یکی شده و به هم بپیوندد تا این موضوع پررنگ دیده شود.

افتخاری با اشاره به تلاش های وزارت کشور برای اجرای قانون حجاب و عفاف در دولت گذشته گفت: بعضی نهادها همچون وزارت کشور در این زمینه کارهایی انجام داده اند اما تلاشی که بتوان نتیجه و حاصل آن را در خیابان ها، فروشگاه ها و ادارات دولتی مشاهده کرد، صورت نگرفته است. به این معنا که حاصل تلاش ها را مشاهده کنیم به گونه ای که افراد متقاعد شوند و به خواسته های خود با نگاه دینی برسند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از رییس جمهوری خواست تا با ایستادگی در اجرای قانون حجاب و عفاف، برگ زرینی در کارنامه خود داشته باشد.

وی گفت : حجت الاسلام روحانی فرمایش خوبی در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف داشت و امیدواریم رییس جمهوری همچنان بر روی حرف خود چه به صورت کلامی و چه بصورت عملیاتی بایستد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد تا بودجه و نظارت قانون حجاب و عفاف پایش و همه آنچه که در این زمینه در حکم ریاست جمهوری آمده اجرا شود و نهادهای ذیربط گزارش خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهند