اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در فصل گرما صادرات متوقف خواهد شد؟



اخبار,اخباراقتصادی,در فصل گرما صادرات متوقف خواهد شد

 

به نظر می‌رسد در صورت تشریک مساعی بین صنایع برق و نفت کشور به دلیل برقراری تراز انرژی مورد نیاز در تابستان 94 وزارت نیرو اقدام به لغو صادرات برق کند. این نظری است که کارشناسان مرکز پژوهشهای مجلس بر اساس تولید و مصرف برق کشور ارایه می دهند.

 

بررسی صادرات و واردات برق در سال گذشته نشان می دهد میزان صادارت برق در این سال حدود 9.9 میلیون مگاوات ساعت بوده که درصد رشد آن نسبت به سال 1392 منفی 14.1 درصد بوده است. میزان واردات برق در سال 1393 نیز به 3.7 میلیون مگاوات ساعت رسید که نسبت به سال 1392 رشد 1.7 درصدی داشته است.

 

همچنین کشورهای ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، نخجوان، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و عراق از مبادی دریافت برون مرزی برق بوده‌اند. دیدگاه‌های مخالف صادارت برق حاکی از آن است که صادرات برق 2 میلیارد و 700 میلیون دلار درآمد کشور را هدر داده است و صدور گاز درآمد بیشتری نسبت به صادرات برق ایجاد می‌کند اما موافقان صادرات برق معتقدند که صادرات برق محدودیت صادرات گاز را ندارد و با افزایش صادرات برق، ایران قطب انرژی منطقه خواهد شد.

 

صادرات برق و خدمات فنی و مهندسی می‌تواند جایگزین خوبی برای صادرات نفت نیز باشد. با توجه به قابلیت‌های موجود در آینده باارهای صادراتی خدمات فنی، مهندسی و صنعتی ایران، در بخش انرژی جهش مطلوبی پیش بینی می‌شود. سطح صنعت برق ایران در بالاترین رتبه نسبت به سایر کشورهای منطقه قرار دارد و در این حوزه بخش خصوصی با حداکثر توان علاوه بر مرتفع کردن نیازهای داخلی کشور به تامین نیازهای خارجی برخی کشورها نظیر عمان، عراق و اتیوپی پرداخته است. در خصوص مهندسی، نصب و راه‌اندازی، بخش خصوصی توانسته علاوه بر بازار داخل در خارج از کشور نیز توانمند ظاهر شود. برای مثال طی سال گذشته کابل 230 کیلوولتی که بسیار مورد نیاز بخش برق تهران بود و سابقا کاملا از طریق واردات تامین می‌شد با دانش فنی ایرانی در داخل کشور بومی سازی شد و هم اکنون از این نوع در بخش برق استفاده می‌شود. در مورد احداث نیروگاه نیز شرکت مپنا با انتقال فناوری زیمنس، ساخت نیروگاه ها را تا سطح 85 درصد بومی سازی کرده است به طوری که در حال حاضر ایران جزو 6 کشور تولیدکننده نیروگاه گاز یجهان است و با تغییرات پلتفورم نیروگاه با ظرفیت 159 مگاوات به ساخت این نوع نیروگاه در کشورهای جنوب شرقی آسیا می‌پردازد.

 

 

اخبار اقتصادی - راه مردم

 

 


ویدیو مرتبط :
رئال مادرید آماده فصل 2015/16 ● متوقف نشدنی ● HD

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حفظ سلامت در فصل گرما



 

 

حفظ سلامت در فصل گرما

 

با این که تابستان فرصتی برای تفریح و گشت و گذار در طبیعت است، اما گرمای هوا خیلی از فرصت های بودن در هوای باز و تفریح کردن زیر نور آفتاب را از ما خواهد گرفت. پس باید دقت کنیم زیرا گرما و نور آفتاب می تواند صدماتی هم به ما برساند و این گرما می تواند تهدیدی جدی برای سلامت ما نیز به حساب می آید.

با افزایش دمای هوای محیط، احتمال بروز مشکلاتی نظیر گرمازدگی، کم آبی بدن و آفتاب زدگی نیز افزایش می یابد.

پس مهم است که بدانیم چگونه در این روزها و ماه های گرم سال، سالم مانده و احتمال بروز بیماری های مرتبط با گرما را نیز کاهش دهیم. به همین منظور نکاتی کلی برای حفاظت در برابر گرما و آفتاب ارائه می شود.

 

در هوای گرم، مقدار زیادی آب سالم و تمیز بنوشید تا از بروز کم آبی بدن جلوگیری شود.

وقتی که هوای محیط گرم باشد، بدن ما به شدت عرق کرده و در نتیجه به مایعات بیشتری نیاز دارد. دقت کنید، حتی مواقعی که تشنه نیستید نیز آب کافی و سالم بنوشید. این کار می تواند آب از دست رفته بدن را جبران کند.

 

 

از نوشیدن مایعات حاوی کافئین یا گازدار خودداری کنید.

این نوع نوشیدنی ها باعث بی آبی بیشتر بدن شما شده و موجب حس خستگی و فرسودگی می شوند. اگر ترک عادت نوشیدن این مایعات برای شما سخت است، سعی کنید که مقدار مصرف آن ها را کاهش دهید.

 


وعده های غذایی را سبک انتخاب کنید

وعده هایی که سالم و مقوی بوده و به راحتی هضم شوند. به همین دلیل تابستان فرصتی فوق العاده برای خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه و سالاد است.

تا حد امکان از مصرف غذاهای سنگین، ادویه دار یا نشاسته ای که می تواند باعث احساس خستگی و کسالت شما شود، خودداری کنید. گنجاندن مواد غذایی سرشار از بتاکاروتن به رژیم غذایی در تابستان موثر خواهد بود.

مواد غذایی ای که حاوی بتاکاروتن هستند مانند هویج، گوجه فرنگی، زردآلو و سیب زمینی شیرین می توانند به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور آفتاب کمک کنند. همیشه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید، حتی اگر قصد ندارید به مدت طولانی در محیط های باز بمانید.

 

حفظ سلامت در فصل گرما

 

استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند از بروز آفتاب سوختگی های دردناک، ایجاد آسیب های پوستی، چین و چروک و حتی سرطان پوست جلوگیری کند.

دقت داشته باشید کرم ضد آفتاب مناسب انتخاب کنید که طیف گسترده ای را تحت پوشش قرار دهد. به این معنی که ضد آفتاب باید بتواند پوست را در برابر اشعه های مضرUVA وUVB محافظت کند. در زمان انتخاب لباس های تابستانی، عینک آفتابی و کلاه را نیز فراموش نکنید.

 

 

استفاده ازعینک آفتابی

عینک آفتابی مناسبی برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به چشم انتخاب کنید. همچنین کلاهی مناسب برای حفاظت در برابر نور آفتاب تا سایه ای دائمی برای شما ایجاد کند. لباس های با رنگ روشن، سبک و راحت بپوشید.

 

 

استفاده ازلباس های روشن

لباس های روشن، گرمای آفتاب را منعکس کرده در حالی که رنگ تیره، آن را جذب خواهد کرد و موجب گرمای بیشتر شما خواهد شد. امیدواریم با رعایت همین نکات ساده بتوانیم کمی راحت تر و با سلامت فصل گرما را پشت سر بگذاریم.


منبع:aftab.ir