اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در طرفین مذاکرات جو بی‌اعتمادی حاکم است


یک دیپلمات انگلیسی حاضر در مذاکرات هسته‌ای با ایران از وجود جو بی‌اعتمادی میان طرفین خبر داد.

خبرگزاری فارس: یک دیپلمات انگلیسی حاضر در مذاکرات هسته‌ای با ایران از وجود جو بی‌اعتمادی میان طرفین خبر داد.

 یک دیپلمات ارشد انگلیسی حاضر در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه «۱+۵» در گفت ‌وگویی کوتاه با «کونا» خبرگزاری رسمی کویت گفت: «ما بارها گفته‌ایم درباره خطوط قرمز مطلقی که داریم نمی‌توانیم امتیازی دهیم.»

این دیپلمات انگلیسی در ادامه گفت: «اگر به توافقی برسیم،آن توافق باید قابل راستی آزمایی باشد اما هم اینک فقدان اعتماد در طرفین حاضر وجود دارد و تنها راستی آزمایی کامل می‌تواند اعتماد را در آینده باز گرداند.»

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید نیز لحظاتی قبل درباره سرانجام مذاکرات هسته‌ای گفت: « بین اعضای 1+5 و ایران بر سر نحوه کاهش تحریم‌ها در قبال بسته شدن تمامی راه‌ها به سمت بمب  هسته‌ای ایران اختلاف‌نظر وجود دارد.»

جاش ارنست به تلاش سخت مذاکره‌کنندگان ایران و 1+5 برای نهایی کردن متن توافق‌نامه هم اشاره کرد و گفت: «مذاکره‌کنندگان ما همچون 2 سال گذشته، سخت در حال کار برای نهایی کردن توافق تا 30 ژوئن هستند و هیچ دلیلی وجود ندارد که تا این مهلت به توافق نرسیم.»

جاش ارنست در خصوص جزئیات مذاکرات گفت: «توافق نهایی که بر اساس چارچوب به دست آمده در لوزان نگاشته خواهد شد، تمام راه‌های ایران برای ساخت بمب (هسته‌ای) را خواهد بست و ایران در قبال آن، مشمول کاهش تحریم‌ها می‌شود ولی هنوز بر سر نحوه انجام این روند، اختلافاتی وجود دارد.»


ویدیو مرتبط :
فرزند حاکم بحرین: هر سرباز 5 یمنی را بکشدرزند حاکم بحری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیپلمات‌های اروپایی پس از پایان مذاکرات نوبت صبح: فضای حاکم بر مذاکرات مثبت و سازنده است



  آقای صالحی,وزیر امور خارجه ,گروه 1+5,ذاکرات امروز میان ایران و 1+5,اخبار,

 

دیپلمات‌های اروپایی پس از پایان مذاکرات نوبت صبح:

فضای حاکم بر مذاکرات مثبت و سازنده است

با پایان یافتن مذاکرات نوبت صبح میان نمایندگان ایران و گروه 1+5، دیپلمات‌های اروپایی، جو کلی حاکم بر مذاکرات را مثبت و سازنده ارزیابی کرده‌اند.

 

با پایان یافتن مذاکرات نوبت صبح میان نمایندگان ایران و گروه 1+5، دیپلمات‌های اروپایی، جو کلی حاکم بر مذاکرات را مثبت و سازنده ارزیابی کرده‌اند.

 

به گزارش «تابناک»، نوبت نخست مذاکرات امروز میان ایران و 1+5 ـ که از ساعت 11 به وقت استانبول (12:30 به وقت تهران) آغاز شده بود‌ ـ پس از دو ساعت و نیم پایان یافت و ارزیابی طرف اروپایی از این مذاکرات تاکنون مثبت بوده است.

 

«آسوشیتدپرس» ضمن بیان این خبر، به نقل از یکی از دیپلمات‌های حاضر در استانبول نوشته است، مذاکرات «بسیار سازنده» بوده و نوبت دوم گفت‌وگوها، عصر امروز برگزار خواهد شد.

 

این دیپلمات همچنین با بیان اینکه در گفت‌وگوهای صبح، برنامه هسته‌ای ایران مورد بحث قرار گرفته، گفته است: همین امر نشان‌دهنده پیشرفت در مذاکرات نسبت به سال گذشته است.

وی همچنین می‌گوید: گویا اصول لازم برای مذاکرات آتی مورد توافق قرار گیرد.

 

افزون بر این، «مایکل مان»، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته که مذاکرات صبح امروز در فضایی سازنده برگزار شده است.

وی در این باره همچنین اظهار داشته است: «ما حس مثبتی داشتیم، مبنی بر اینکه آنها واقعاً خواهان تعامل هستند».

این در حالی است که هیچ یک از این دو دیپلمات، جزییاتی از مذاکرات صبح امروز بیان نکرده‌اند.

 

«رویترز» نیز ضمن بیان سخنان «مان»، نوشته که دیپلمات‌های غربی انتظار دارند ایران در گفت‌وگوهای نوبت عصر، پیشنهادهای جدید خود را مطرح کند.

 

پیش از این، آقای صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرده بود، جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات استانبول، ابتکارات جدیدی را درباره برنامه هسته‌ای خود مطرح خواهد کرد.

رویترز همچنین به نقل از یکی دیگر از دیپلمات‌های غریی بیان کرده که مذاکرات امروز «کاملاً متفاوت» با دوره‌های پیشین مذاکرات میان ایران و 1+5 بوده و امروز را «یک روز کاری خوب» دانسته کرده است.

به بیان وی، هیأت ایرانی با هدف مشارکت در یک فراینده جدی، وارد گفت‌وگوها شده‌اند./تابناک