اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در صفحه فیس بوک ظریف چه می گذرد؟



محمد جواد ظریف,صفحه فیس بوک محمد جواد ظریف

نگاهی به فعالیت های مجازی وزیر خارجه ایران
در صفحه فیس بوک ظریف چه می گذرد؟

دو هفته پس از معرفی ظریف به عنوان وزیر خارجه، این دیپلمات کارآزموده 53 ساله، طرفداران زیادی را برای صفحه فیس بوک خود جذب کرده است.اکنون نماینده سابق ایران در سازمان ملل ، 64 هزار طرفدار فیس بوکی دارد.

دیپلماسی ایرانی: محمد جواد ظریف بدون تردید شناخته شده ترین چهره کابینه حسن روحانی برای جامعه بین المللی است که اخیرا برای سمت وزیر امور خارجه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد کسب کرده است.

 

همزمان با معرفی ظریف برای وزارت خارجه، رئیس جمهور جدید ایران از تلاش برای انتقال پرونده هسته ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت خارجه سخن گفت و اکنون به نظر می رسد نه تنها این پرونده در اختیار وزاتخانه تحت هدایت ظریف قرار می گیرد، بلکه احتمالا خود وی نیز سکان دار مذاکرات هسته ای ایران خواهد شد که قرار است در آینده ای نزدیک از سرگرفته شود.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی در مورد ظریف، صفحه فیس بوک او را مورد توجه قرار داده است. پیش از این گزارش های متعددی در مورد صفحه های فیس بوک و توییتر منصوب به روحانی منتشر شده بود و حالا فعالیت های مجازی وزیر خارجه جدید ایران مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش این روزنامه انگلیسی، دو هفته پس از معرفی ظریف به عنوان وزیر خارجه، این دیپلمات کارآزموده 53 ساله، طرفداران زیادی را برای صفحه فیس بوک خود جذب کرده است.ظریف که نماینده سابق ایران در سازمان ملل بوده، چهار سال پیش به فیس بوک ملحق شد و هنوز تعداد هواداران او به اندازه 80 هزار نفری که فیس بوک خاتمی را لایک کرده اند یا 300 هزار طرفدار میر حسین موسوی در فیس بوک نیست.

اکنون این سیاستمدار ایرانی که بسیاری از ایرانیان امیدوارند بتواند تحریم ها را تعدیل کند، 64 هزار طرفدار فیس بوکی دارد. او عکسی از خود را یک روز قبل از معرفی به عنوان وزیر خارجه در مجلس، روی صفحه فیس بوک گذاشت، و از آن زمان به بعد، طرفداران او به طور قابل توجهی افزایش یافتند.

 هر یک از پست های جدید وزیر خارجه  - که معمولا تصاویری است که توسط او یا فرزندان اش در فیس بوک گذاشته می شود- هزاران واکنش دارد که اغلب آنها خواستار پایان دادن به تحریم ها هستند. تحلیلگران می گویند، شهرت ظریف در فیس بوک به همراه کمپین مدنی علیه تحریم ها، نشان دهنده عمق تمایل مردم به تغییر است.

یک تحلیلگر رسانه در ایران می گوید، حتی اگر ظریف نتواند در آینده کاملا بر صفحه فیس بوک اش نظارت داشته باشد، باز هم این صفحه یکی از پربازدیدترین صفحه های فیس بوک در ایران خواهد بود.

این در حالی است که فیس بوک همچنان در ایران فلیتر است و باید برای ورود به آن از وی پی ان استفاده کرد. برخی از هوادان فیس بوکی ظریف در اظهار نظر نسبت به پست های او ابراز امیدواری کرده اند که حضور ظریف در وزارت خارجه بتواند به فیلتر فیس بوک پایان دهد.

یک روز پس از دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، ظریف در فیس بوک خود نوشت که اکنون وظیفه سنگین ارتقاء موقعیت بین المللی کشور و تعدیل فشار اقتصادی بر دوش او است. در مقابل هواداران نیز به او توصیه کرده اند سیاست های رادیکالی را که توسط احمدی نژاد در دستور کار قرار داشت را دنبال نکند.

ماشاالله شمس الواعظین، سخنگوی انجمن دفاع از آزادی رسانه ها، می گوید: اکنون مردم مشاهده می کنند که یکی از مهمترین چهره های سیاسی به فیس بوک ملحق شده و این بر خواسته های مردم تاثیرگذار خواهد بود.رئیس جمهور جدید ایران بهبود وضعیت اقتصادی را در اولویت دستور کار خود قرار داده است. نرح تورم 40 درصدی و نرخ بیکاری 30 دردصی و کاهش 70 درصدی ارزش ریال از جمله دلایلی است که موجب شده  اقتصاد اولویت نخست روحانی باشد.

ظریف نیز در فیس بوک خود نوشته است که تعامل با جهان می تواند به لغو تحریم ها منجر شود و دارو و غذا به ایران برسد و مردم نیز در شرایط بهتری زندگی کنند. در زیر این پست نیز هواداران ابراز امیدواری کرده اند که وزیر خارجه جدید بتواند به عملی شدن تعهدات روحانی کمک کند.

البته هنوز روشن نیست که ظریف می تواند تا چه اندازه در کار خود موفق باشد. او بر این باور است که از حمایت مقام رهبری برخوردار است. رسانه های داخلی و خارجی نیز بر این باورند که او به زودی مسئولیت پرونده هسته ای ایران را بر عهده می گیرد. در این صورت وزیر خارجه جدید ایران می تواند از توانایی هایی چون قدرت سخنوری و شناخت غرب، برای حل مساله هسته ای ایران و پایان دادن به تحریم ها استفاده کند./ دیپلماسی ایرانی


ویدیو مرتبط :
چگونه در فیس بوک به StrawberryNET.com بپیوندید؟ آدرس صفحه فیس بوک: https://www.facebook.com/StrawberrynetIran

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: صفحه فیس‌بوک من را هک کرده‌اند



وزیر امورخارجه , محمد جواد ظریف

ظریف: صفحه فیس‌بوک من را هک کرده‌اند

وزیر امورخارجه هک شدن صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک را تأیید کرد.

محمد جواد ظریف  در پاسخ به سوالی مبنی براینکه مطالبی در صفحه فیس‌بوک شما منتشر شده است، که عجیب و مغایر منافع نظام به نظر می‌رسد، اظهار داشت: صفحه فیس‌بوک من هک شده است.

وزیر امور خارجه تأکید کرد:‌ در حال حاضر فاقد دسترسی برای پایین آوردن این مطلب هستم و از کارشناسان درخواست‌کرده‌ام این مطلب را در اسرع وقت حذف کنند.

ظریف بار دیگر تأکید کرد: بنده این مطالب را در صفحه خود ننوشته و منتشر نکرده‌ام.

پیش از این نیز صفحه فیس‌بوک منتسب به مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه هک شده بود. /تسنیم