اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در ساعت 20:30 امشب، ایرانیان رکورد هشت ساله را جا به جا خواهند کرد!



اخبار ,اخبار اجتماعی ,تجدید نظر ایرانیان در  مدیریت مصرف انرژی

 

اخبار اجتماعی - در ساعت 20:30 امشب، ایرانیان رکورد هشت ساله را جا به جا خواهند کرد!

از ساعت 20:30 امشب – 9 فروردین 1393 – به مدت یک ساعت قرار است تا ایرانیان به یک پویش گسترده‌ی جهانی پیوسته و با خاموش کردن چراغ‌ها و دیگر وسایل الکتریکی غیرضروری خویش، نشان دهند که برای مقابله با خطر تغییرات آب و هوایی باید در مدیریت مصرف انرژی تجدید نظر کرد؛ حرکتی که ممکن است با یک رکوردشکنی هم همراه باشد ...

ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature)‏ است که از سال 2007 میلادی آغاز شده و همه ساله در آخرین شنبه ماه مارس توسط دوستداران محیط زیست برگزار می‌شود.

 

در این مراسم نمادین، میلیون‌ها نفر از ساکنان زمین با خاموش کردن وسایل برقی غیرضروری خود به مدت یک ساعت، می‌کوشند تا به رهبران جهان یادآوری کنند برای مقابله با خطرات روزافزون تغییرات آب و هوایی و جهان‌گرمایی باید در مصرف انرژی در جهان بازنگری صورت داد.

 

این رویداد برای اولین بار در سیدنی استرالیا توسط Leo Burnett و صندوق جهانی طبیعت (wwf) در حالی برگزار شد که نزدیک به 2.2 میلیون نفر در آن شرکت کردند و چراغ‌های غیر ضروری خود را خاموش کردند و اینک در هشتمین سال از این حرکت سبز جهانی، برآوردها حکایت از آن دارد که بیش از سه میلیارد نفر از ساکنین متجاوز از یکصد و هشتاد کشور جهان در این آیین محیط زیستی شرکت خواهند کرد.

 

اخبار ,اخبار اجتماعی ,تجدید نظر ایرانیان در  مدیریت مصرف انرژی


و البته شاید جالب‌ترین بخش برای مخاطب فارسی‌زبان آن باشد که از بین بیش از ده هزار شهری که در این آیین، اعلام آمادگی برای شرکت فعال کرده‌اند، این مردم اصفهان در قلب سرزمین ایران هستند که به عنوان فعال‌ترین حامی برنامه ساعت زمین در جهان از سوی سایت رسمی و بین‌المللی ساعت زمین که مقر آن در سنگاپور است، انتخاب شده‌اند. در حقیقت از یک ماه گذشته شهر اصفهان جلوتر از تمامی پایتخت‌ها و دیگر کلن‌شهرهای مشهور جهان، برنامه‌های جانبی این مراسم را آغاز کرده است.

 

حک شدن بزرگترین آرم برنامه در جوار پل فردوسی بر روی کف رودخانه، برگزاری بزرگترین حلقه انسانی با حضور مردم اصفهان در اطراف آرم، برپایی تورهای دوچرخه سواری در سطح شهر، تبلیغات شهری و فرهنگسازی کاهش مصرف انرژی با هدف کاهش تاثیرات سوء بر اقلیم اصفهان و لزوم مدیریت مصرف سوخت در نیروگاه‌های شهر اصفهان از جمله برنامه‌های اجرا شده است. همچنین قرار است پل تاریخی خواجو هم امشب به مدت یک ساعت خاموش شود.

 

اخبار ,اخبار اجتماعی ,تجدید نظر ایرانیان در  مدیریت مصرف انرژی


اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
تشییع پیکر پدر 20 ساله با حضور پسر 30 ساله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساعت 20:30 امشب؛ خود را در تاریخ ثبت كنید!



 

 

ساعت 20:30 امشب؛ خود را در تاریخ ثبت كنید!

 

 

 

این بازی غیر قابل پیش بینی بود و نه تنها برای جامعه فوتبالی، بلكه برای كل كشور ایران غیر منتظره می نمود؛ ساعت 20:30 امشب بدون هیچ تردیدی فرصتی بزرگ است كه خود را در تاریخ فوتبال این مملكت ثبت كرد.

عصر ایران ورزشی؛ عباس خادم الحسینی- امشب بی شك مهم‌ترین بازی‌ تاریخ فوتبال ایران انجام خواهد شد و تیم ملی ایران در یك بازی رویایی مقابل تیم ملی برزیل پرافتخارترین تیم دنیا قرار خواهد گرفت. این بازی به این جهت اهمیت دارد كه تیم ملی كشورمان تا به حال به این شكل با ستارگان زردپوش آمریكای جنوبی قرار نگرفته بود و حالا فرصتی است كه این لحظه تاریخی به ثبت برسد.

ساعت 20:30 امشب سوت آغاز بازی به صدا در می آید و آن زمان است كه باورمان می شود كه این بازی حقیقت است و واقعاً این واقعه به وقوع پیوسته است؛ چرا كه این بازی غیر قابل پیش بینی بود و نه تنها برای جامعه فوتبالی، بلكه برای كل كشور ایران غیر منتظره می نمود؛ ساعت 20:30 امشب بدون هیچ تردیدی فرصتی بزرگ است كه خود را در تاریخ فوتبال این مملكت ثبت كرد.

درست است كه این بازی حاصل یك دیپلماسی سیاسی - ورزشی از سوی دولت های ایران و برزیل است، اما بدون هیچ اغراقی بهترین حركت مسئولان كشور برای ورزش این مملكت است، چرا كه فرصتی ارزشمند را برای فوتبال ایران به وجود آوردند كه با برزیل بازی كند.

طبق شنیده ها قرار شده است كه تیم ملی ایران از لباس سفید استفاده كند و برزیل هم زرد همیشگی خود  را بپوشد.

در مورد  خداحافظی كریم باقری هم قرار شده است كه  هر زمان افشین قطبی تشخیص داد باقری به زمین بیاید و پس از حضور در بازی به نشانه خداحافظی تعویض شود.

طبق برنامه ریزی های معین شده  هنگام تعویض باقری، علی كفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران دسته گلی را بیرون از زمین به باقری اهدا خواهد كرد.

گفتنی است كه  بر اساس تصمیم اتخاذ شده هر دو تیم ایران و برزیل در طول 90 دقیقه می‌توانند شش تعویض انجام دهند.

دنیل‌ آلوس بازیكن باشگاه بارسلونا و تیم ملی برزیل، از معدود بازیكنانی بوده كه درباره این بازی صحبت كرده است: «حضورم در تیم ملی برای دو بازی با ایران و اوكراین، اتفاقی ویژه در زندگی ورزشی من است. از این راه می‌توانم حضورم را در تیم كشورم استمرار ببخشم. رویای كودكی‌ام همیشه این بود كه عضو تیم ملی باشم.»

جواد نكونام كاپیتان ایران نیز درباره بازی صحبت كرده و گفته است:« بازی با برزیل یكی از آرزوهای من بود. از بچگی طرفدار برزیل بوده‌ام و هر كجا كه بازیكنان برزیلی حضور داشتند بازی‌های آنها را دنبال می‌كردم. خدا را شكر می‌كنم كه به یكی از بزرگ‌ترین رویاهای ورزشی‌ام رسیده‌ام. این بازی آزمایش بسیار خوب و جدی برای تیم ملی ایران است.

بازی برابر ستارگان برزیل ترس بازیكنان ما را از رویارویی برابر چنین تیم‌هایی می‌ریزد. اگر به برزیل ببازیم كه دیگر از رویارویی برابر چنین تیم‌هایی ترس و واهمه نداریم و اگر هم به مساوی و برد برسیم كار فوق‌العاده بزرگی انجام داده‌ایم.»

در جلسه کمیته برگزاری مسابقه ایران-برزیل؛ تیم داوری بازی تعیین شد. "فرید علی" داور اماراتی به عنوان داور وسط انتخاب شد. همچنین صالح المرزوقی و احمد الشامسی بعنوان کمک داوران و عمار الجنیبی بعنوان داور چهارم انتخاب شدند.

مانوئل منسز برای این دیدار تیمش را با ترکیب 3-3-4 به میدان خواهد فرستاد. ترکیب احتمالی طلایی پوشان برزیل برای دیدار با ایران به این شرح است:

دروازه بان: ویکتور

مدافعان: دانیل آلوس، تیاگو سیلوا، دیوید لوییز و آندره سانتوس

بازیکنان میانی: لوکاس، رامیرز، کارلوس ادواردو

مهاجمان: روبینیو، الکساندر پاتو و فیلیپه کوتینیو

تیم ملی ایران امروز در شرایطی به مصاف برزیل خواهد رفت که محمد نصرتی مهمترین نامزد جانشینی هادی عقیلی در خط دفاعی به شمار می‌رود. پس از بازی متزلزل حنیف عمران‌زاده در مسابقه فینال غرب آسیا،‌به نظر می‌ سد که قطبی ریسک نکند و قلب دفاع را به زوج نصرتی و حسینی بسپارد.

با جابجایی نصرتی به حای عقیلی قطبی باید برای سمت راست و چپ فکر تازه ای بکند که به نظر می‌رسد استفاده از حاج صفی به عنون دفاع چپ و خسرو حیدری به عنوان دفاع راست منطقی ترین انتخاب های موجود باشد.

در خط هافبک نیز  نوری،‌ نکونام و آندو قرار خواهند گرفت، هافبك های  تهاجمی تیم ملی هم مسعود شجاعی، میلاد میداوودی و محمد غلامی خواهند بود که البته احتمال بازی مبعلی به جای میداوودی وجود دارد.

باید دید كه این بازی برای ایران چگونه سرنوشتی را رقم خواهد زد؛ آیا ایران برزیل را متوقف می كند؟ آیا با اختلاف گل زیاد می بازیم؟ چه می شود؟ همه چیز امشب ساعت 20:30 اتفاق می افتد!.../عصر ایران ورزشی