اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در ساختمان «لادن» چه خبر است؟



لاله  و لادن , بقایی,رییس کل سابق بانک مرکزی, ثمره‌هاشمی,ساختمان «لادن»,

در ساختمان «لادن» چه خبر است؟

«احمدی نژاد» روز یکشنبه در ساختمان «لادن» میزبان وزرای دولت خود بود. لادن ساختمانی که در کوچه‌ای کم‌عرض به همین نام (لادن) قرار دارد؛ پیش از این در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود، چند سال پیش به کنترل نهاد ریاست‌جمهوری درآمد و پس از بازسازی در اختیار «علی سعیدلو» معاون امور بین‌الملل احمدی‌نژاد قرار گرفت و در روزهای آخر، در اختیار «حمید بقایی» قرار گرفت.

 ساختمانی شش‌طبقه با نمای سنگ نارنجی، در ورودی‌اش شیشه‌ای است که پشت حصار فلزی نرده‌ای‌شکلی قرار گرفته و دستگاه «گیت» و «ایکس‌ری» (برای کنترل) در راهرو ورودی به چشم می‌زند. پرده‌هایی با شکل و طرح‌های مختلف که به شکل نامنظمی آویزان شده‌اند پنجره‌ها را پوشانده‌اند و چند تابلو خطی هم در راه‌پله‌های طبقه دوم از زیر پرده‌ها بیرون زده است.

سایه لادن با ساختمان‌های هم‌قد کناری‌اش تمام کوچه را گرفته، ساعت حدود 9:30صبح یکشنبه، خودروهایی با شیشه‌های دوداندود که خواه‌ناخواه توجه همه را جلب می‌کند و این سوال را به ذهن می‌آورد که «لابد باید خودرو آدم مهمی باشد» در دو طرف کوچه در مقابل ساختمان پارک کرده بودند؛ خودروهای آدم‌های یک زمانی مهم، خودروهای وزرای سابق.

در این میان، دو خودرو پلاک‌قرمز هم به چشم می‌خورد که متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری بود. ورود به ساختمان به هیچ‌وجه اجازه داده نمی‌شد.

خوش‌وبش گرم برخی راننده‌ها باهم که شاید آخرین‌بار همدیگر را در مراسم تنفیذ رییس‌جمهوری جدید دیده بودند حکایت از آن داشت که جلسه احمدی‌نژاد با وزرایش تازه آغاز شده است. مسوول حراست هم البته همین جلسه را علت ممانعت از ورود به ساختمان عنوان کرد.

دیدار رییس دولت دهم با وزرای سابق بیش از شش‌ساعت طول کشید تا جایی که راننده‌های وزرا نیز که حرف‌های نگفته‌شان ته‌کشیده بود خسته شدند و هریک مشغول کاری شدند یا گوشه‌ای نشستند، برخی با ماشینشان خود را سرگرم کرده بودند، برخی برای تنوع هم که شده می‌رفتند و چرخی می‌زدند یا ماشین خود را جابه‌جا می‌کردند و گاه سیگاری دود می‌کردند و یکی هم فرصتی گیرش آمده بود و با ناخنگیر مشغول بود تا انتظار پایان جلسه زودتر سرآید. ساعت حدود 13:15، صدای اذان بلند که شد کمی بعد اولین وزیر سابق؛ مهدی غضنفری (وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت) از جلسه بیرون آمد و بی‌معطلی رفت.

اندکی بعد بقایی به همراه دو نفر دیگر از ساختمان خارج شد اما بی‌آنکه سوار ماشینی شود پیاده از سر دیگر کوچه «لادن» بالا رفت و سپس محمد عباسی (وزیر سابق ورزش و جوانان) خارج شد، اما خوشحالی راننده‌ها از اینکه جلسه در حال پایان یافتن است چندان دوام نیاورد و عباسی آخرین وزیری بود که تا ساعت حدود 13:30جلسه را ترک کرد.

ربع ساعتی گذشت؛ بقایی که پیاده رفته بود به همراه دو نفر دیگر دوباره برگشت و به داخل ساختمان رفت. سید محمد حسینی (وزیر سابق ارشاد) سومین فرد از کابینه دولت دهم بود که «لادن» را ترک کرد. راننده‌ها را برای صرف ناهار صدا زدند.

 

در این فاصله دو نفری که بقایی را همراهی کرده بودند با نفر سومی دوباره راهی همان‌جایی شدند که با بقایی رفته بودند و به او (نفر سوم) گفتند: «پیاده یک‌ربع هم طول نمی‌کشد که آنجا برسیم» جایی که احتمالا مقر بعدی احمدی‌نژاد وهمراهان خواهد شد چراکه کسی که خود را مسوول حراست ساختمان لادن معرفی کرد هم می‌گفت: «اصلا معلوم نیست که احمدی‌نژاد در این ساختمان بماند و ممکن است به جای دیگری برود.»

ساعت به حدود 14:30رسید، جلسه در حال اتمام است، خانمی که به‌نظر از معاونان زن دولت احمدی‌نژاد بود سوار ماشین پلاک قرمز (متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری) شد و رفت، کمی بعد دو خانم چادری دیگر هم از ساختمان خارج شدند. طریقت‌منفرد که در ماه‌های پایانی دولت دهم جای مرضیه وحیددستجردی را در وزارت بهداشت و درمان گرفته بود سوار ماشین پلاک قرمز دوم شد و محل را ترک کرد.

حسینی وزیر اقتصاد دولت دهم و چند دقیقه بعد سردار احمد وحیدی وزیر سابق دفاع، رستم قاسمی وزیر نفت سابق و مشاور عالی کنونی حسین دهقان وزیر دفاع، بهمنی رییس کل سابق بانک مرکزی، نامجو وزیر سابق نیرو و نامی وزیر ماه‌های پایانی ارتباطات دولت دهم همزمان از ساختمان لادن بیرون آمدند.

در حالی که همه وزرا رفته بودند و جز احمدی‌نژاد، مشایی، بقایی و شاید ثمره‌هاشمی در ساختمان لادن کسی نمانده بود، غلامحسین الهام 14:45تازه از راه رسید و بالا رفت و تا ساعات بعدی هم از بیرون‌آمدن احمدی نژاد و یارانش خبری نشد، او حتی در جلسه پرسش‌وپاسخی که انجمن اسلامی دانشجویان مستقل (شاخه دانشجویی اصولگرایی البته بیشتر از نوع جبهه پایداری) در دانشگاه تربیت‌مدرس برای احمدی‌نژاد برپا کرده بود و قرار بود ساعت 16:30برگزار شود، شرکت نکرد و دلیل آن را هم «حفظ آرامش کشور» عنوان کرد. «

لاله» و «لادن» دولت دهم (احمدی‌نژاد و مشایی) شاید همان‌طور که داماد احمدی‌نژاد گفته «برای انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری آینده برنامه دارند.» به گفته یکی از همسایگان روبه‌رویی ساختمان لادن، هر روز چند نفر از وزرا در حال رفت‌وآمد به ساختمان لادن هستند. با این تفاسیر دیدار رییس دولت سابق با وزرای سابق ظاهرا باید فراتر از دیدار یک رییس دولت سابق با همکاران سابقش باشد./روزنامه شرق


ویدیو مرتبط :
خبر کشته شدن فرمانده تروریستها در القصیر با اسم مستعار بن لادن 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد و مشایی در ساختمان لادن



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

احمدی‌نژاد و مشایی در ساختمان لادن

دفتر ساختمان لادن پیش از این در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوده و از سال‌های اخیر به کنترل نهاد ریاست جمهوری در امده و بعد از بازسازی، در اختیار علی سعیدلو معاون امور بین‌الملل احمدی‌نژاد قرار گرفته بود. اما این دفتر پس از نقل مکان سعیدلو در اختیار بقایی قرار گرفت.

محمود احمدی‌نژاد در اولین روز کاری بعد از ریاست‌جمهوری، به ساختمان لادن که همان دفتر رئیس‌جمهور سابق نامیده می‌شود، حضور یافت.

به گزارش تسنیم، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان بعد از مراسم تنفید و تحویل رسمی نهاد ریاست جمهوری به حسن روحانی، از صبح امروز به همراه اسفندیار رحیم مشایی به ساختمان لادن رفته است.
این در حالی است که احمدی‌نژاد روز گذشته گفته بود امروز،یکشنبه، به دانشگاه ایرانیان خواهد رفت.

دفتر ساختمان لادن پیش از این در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوده و از سال‌های اخیر به کنترل نهاد ریاست جمهوری در امده و بعد از بازسازی، در اختیار علی سعیدلو معاون امور بین‌الملل احمدی‌نژاد قرار گرفته بود. اما این دفتر پس از نقل مکان سعیدلو در اختیار بقایی قرار گرفت.
از این دفتر به عنوان دفتر رئیس جمهور سابق یاد می‌شود./تسنیم