اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در دیدار لاریجانی با بشار اسد چه گذشت؟


رئیس مجلس گفت: اقدامات دولت سوریه برای حفظ کشور و تمامیت ارضی آن و مقابله با تروریست ستودنی است و بشار اسد رهبری شجاع و مصمم می باشد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مجلس گفت: اقدامات دولت سوریه برای حفظ کشور و تمامیت ارضی آن و مقابله با تروریست ستودنی است و بشار اسد رهبری شجاع و مصمم می باشد.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر دیروز در دیدار با بشار اسد رییس جمهور سوریه اقدامات دولت سوریه برای حفظ کشور و تمامیت ارضی آن و مقابله با تروریست را ستود و بشار اسد را رهبر شجاع و مصمم توصیف کرد.

رئیس مجلس ادامه داد: از ابتدا تشخیص ایران این بود که حوادث در جریان در سوریه یک حرکت برای گسترش تروریسم و خشونت در منطقه است از این رو خود را در کنار مردم و دولت سوریه قرار داد بنابراین آمادگی ایران برای همکاری همه جانبه با دولت سوریه در راستای استقرار ثبات و امنیت در منطقه است.

اسد: ایران و سوریه در کنار هم در برابر مشکلات ایستادگی کردند

بشار اسد ضمن خوشامدگویی به هیأت ایرانی روابط ایران و سوریه بسیار گرم و صمیمی توصیف کرد و گفت: این دو کشور در مراحل مختلف در کنار هم بوده و در مقابل مشکلات ایستادگی کرده اند و توانسته اند برنامه های دشمنان تروریست را با شکست مواجهه کنند.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به تلاش های دولت سوریه علیه تروریست ها گفت: اکنون همه متوجه شدند که مبارزه دولت و ملت سوریه علیه تروریسم وحشی است، تروریست‌هایی که حتی قدرت های حامی آن ها امروز مجبور به مقابله با آنها شده اند.

بشار اسد در پایان خواستار ارسال سلام گرم خود به رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری ایران شد.


ویدیو مرتبط :
در دیدار بشار اسد و لاریجانی چه گذشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در دیدار «ولایتی» با «بشار اسد» چه گذشت؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مشاور مقام معطم رهبری در امور بین الملل امروز یکشنبه در سفری رسمی وارد سوریه شد و با رئیس جمهوری این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه ای و همکاری های دو جانبه به تبادل نطر پرداخت.

«علی اکبر ولایتی» در این دیدار که در دو بخش خصوصی و عمومی برگزار شد علاوه بر ابلاع سلام مقام معظم رهبری و ملت و دولت ایران به رئیس جمهوری، دولت و ملت سوریه از دیدار دوباره با «بشار اسد» ابراز خرسندی کرد.
 
در آغاز این دیدار که «محمدرضا شیبانی» سفیر ایران در سوریه و «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه نیز حصور داشتند، رئیس جمهوری سوریه علاوه بر تشکر از مواصع اصولی مقام معطم رهبری و همراهی دولت و ملت ایران از پایداری سوریه گفت: تحولات جدی در منطقه در ماه های اخیر به وقوع پیوسته است و اگر همراهی جمهوری ایران به صورت مستقیم و غیرمستقیم وجود نداشت، شاهد این پیروزی ها نبودیم و من از مواضع اصولی مقام معطم انقلاب در این باره اطلاع دارم و تشکر می کنم.
 
مشاور مقام معطم رهبری در امور بین الملل در این دیدار گفت: با حضور و شجاعت شما و ملت سوریه دوره ای افتخارآمیز و بی نظیر از سوریه در تاریخ بر جای مانده است و به دلبل آنکه در مقابل دشمنان اسلام و این جنگ جهانی و جریانات افراطی و تکفیری ایستاده اید مایه مباهات و افتخار هستید.
 
وی افزود: رهبر معطم انقلاب همواره از دولت و ملت سوریه حمایت کرده اند و برای پیروزی شما دعا می کنند. یاست محترم جمهوری ایران نیز پیام محبت و سلام خود را ابلاع کردند و همواره از این مسیر حمایت کرده اند. مطمئن هستیم پیروزی نصیب مقاومت و مردم سوریه خواهد بود.
 
رئیس جمهوری سوریه نیز با تاکید بر آگاهی کامل از حمایت مردم ایران گفت: همه پیروزی ها و استقامت و پایداری انجام شده، مرهون حمایت های رهبری، دولت و مردم شریف ایران است و اگر این حمایت ها نبود حتما پیروزی محقق نمی شد.
 
در ادامه این دیدار مهمترین تحولات و موضوعات منطقه ای و چشم انداز آینده در جلسه جداگانه ای بررسی و تبادل نطر شد.
 
همچنین قرار است ولایتی فردا (دوشنبه) برای دیدار با مقام های لبنانی راهی بیروت شود.

 

اخبار سیاست خارجی - آنا