اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در دیدار روحانی با «هانس فیشر» چه گذشت؟


رییس جمهوری ایران بر گسترش همکاری های اقتصادی میان تهران و وین تاکید کرد و گفت: ایران برای تکمیل برنامه توسعه خود در صدد گسترش شبکه راه آهن، توسعه بنادر و صنایع است و در این زمینه از همکاری با اتریش استقبال می کند.

خبرگزاری ایرنا: رییس جمهوری ایران بر گسترش همکاری های اقتصادی میان تهران و وین تاکید کرد و گفت: ایران برای تکمیل برنامه توسعه خود در صدد گسترش شبکه راه آهن، توسعه بنادر و صنایع است و در این زمینه از همکاری با اتریش استقبال می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر روز سه شنبه به وقت نیویورک (صبح چهارشنبه به وقت تهران) در دیدار رییس جمهوری اتریش با بیان اینکه ایران در زمینه انرژی دارای شرایط بی نظیری است به طوری که می تواند مرکز انرژی مطمئنی برای اروپا باشد، افزود: ما آماده اجرایی شدن شبکه انتقال گاز به اروپا از طریق اتریش هستیم.

رییس جمهوری کشورمان گفت: مناسبات علمی و فرهنگی ایران و اتریش نیز باید همانند سایر عرصه ها در شأن این دو ملت بزرگ، ارتقاء یابد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با ۱+۵ و تأکید بر دستیابی به توافق نهایی در صورت وجود اراده جدی طرفین، اظهارداشت: آنچه برای ایران مهم است، دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای به منظور توسعه کشور است.

روحانی ادامه داد: ما آماده هستیم در فرصت باقی مانده با طرف مقابل در زمینه هسته ای به توافق نهایی دست پیدا کنیم، مهم این است که مسأله باید در چارچوب مقررات بین المللی و معاهدات ان.پی.تی مورد توجه قرار گیرد.

رییس جمهوری با اشاره به گزارش های مثبت آژانس بین المللی هسته ای در ۱۲ سال گذشته از فعالیت های صلح آمیز کشورمان، گفت: اراده مردم و دولت ایران همواره فعالیت در مسیر صلح آمیز بوده است و اتحادیه اروپا و اتریش باید در زمینه دستیابی سریع تر به توافق نهایی مسئولیت خود را به خوبی ایفا کند.

روحانی تاکید کرد: مطمئناً این توافق به نفع ایران، اتحادیه اروپا و همه طرف های مذاکره کننده خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح اوضاع عراق و سوریه، گفت: برخی از کشورها فکر می کردند با تزریق کمک های مالی و تسلیحاتی می توانند در زمان کوتاهی حکومت سوریه را سرنگون کنند.

وی ادامه داد : متأسفانه همین گروهی که امروز در عراق جنایت می کند، ظرف سه سال گذشته در سوریه جنایت می کرد و همزمان با عراق جنایت هایش را در سوریه ادامه می دهد.

رییس جمهوری افزود: اینکه ما یک گروه را مسلح کنیم، آموزش بدهیم، کار اشتباهی است این گروه ها گاه با مردم و گاه با نیروهای دولتی می جنگند و نمی توان با تروریست ها جنگید، اما مرکزیت آن کشور را نادیده گرفت.

روحانی ادامه داد: اگر چه ممکن است به حکومت یک کشور انتقاد داشت ولیکن باید اول تروریسم را نابود کرد تا آوارگان به خانه هایشان بازگردند و از طریق دمکراتیک هر اقدامی که می خواهند انجام دهند. به نظر من کشورهای فراوانی در مسأله سوریه اشتباه کردند و هنوز هم به نحوی اشتباه خود را ادامه می دهند.

رییس جمهوری اتریش نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور از ارتقاء مناسبات اقتصادی، فرهنگی و علمی فی مابین استقبال کرد و گفت: هدف اتحادیه اروپا این است که در زمینه تأمین انرژی خطوط متنوعی در اختیار داشته باشد و همکاری با ایران برای اتحادیه اروپا ثمربخش است.

«هانس فیشر» با اشاره به مذاکرات ایران با ۱+۵ اظهار امیدواری کرد با دستیابی به توافق جامع، زمینه برای افزایش تعاملات میان ایران و اتحادیه اروپا بیش از پیش فراهم شود.

رییس جمهوری اتریش با تاکید بر نقش و جایگاه ایران را در مبارزه با تروریسم و تشریح دیدگاه های خود، حضور جمهوری اسلامی ایران در تأمین صلح و ثبات در منطقه را ضروری ارزیابی کرد.


ویدیو مرتبط :
دوبله من از هانس (فروزن frozen) پارت یک (دیدار با هانس)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در دیدار روحانی با نمایندگان چه گذشت؟



لیست کابینه در روز تحلیف

روحانی: تلاش می کنیم لیست کابینه در روز تحلیف اعلام شود
در دیدار روحانی با نمایندگان چه گذشت؟

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب در جلسه امروز خود با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته است که تلاش می کند تا لیست کابینه خود را در روز مراسم تحلیف به مجلس ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری ها، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که حدود 40 نفر بودند پیش از ظهر امروز با حسن روحانی رئیس جمهور منتخب دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار حدود 10 نفر از نمایندگان به بیان نقطه نظرات خود و نحوه تعامل مجلس و دولت پرداختند.
این دیدار حدود یک ساعت و 30 دقیقه به طول انجامیده است و نمایندگان حاضر کسانی بودند که در روند برگزاری انتخابات و زمان ثبت نام هاشمی رفسنجانی و اعلام رد صلاحیت وی، نامه اعتراضی نوشتند که البته رسانه ای نشد.

جزییاتی از دیدار
مهدی سنایی نماینده نهاوند در گفتگویی با مهر توضیحاتی درباره دیدار نمایندگان با رییس جمهور منتخب ارائه کرد.
وی گفت: «در ابتدا چند نفر از نمایندگان مجلس دیدگاه های خود را در زمینه مسائل کشور، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و نحوه تعامل دو قوه بیان کردند.»

سنایی افزود: «در این زمینه پیشنهاداتی مطرح و تاکید شد که مجلس آماده همکاری با دولت است و دیدگاه رئیس مجلس و اکثریت نمایندگان بر اساس همکاری با دولت منتخب است.»
بنا به گفته نماینده نهاوند،  دکتر روحانی معتقد است ترکیب رأی کلانشهرها و روستاها نشان می دهد که بیش از 50 درصد مردم در شهر و روستا یک گفتمان را انتخاب و عقلانیت و اعتدال را برای مدیریت کشور ترجیح دادند.

سنایی گفت: «دکتر روحانی پیگیری قول های داده شده در روند برگزاری انتخابات را تکلیف شرعی و قانونی می‌داند و تاکید کرد اجرای بسیاری از وعده ها و راه حل مشکلات تنها در قوه مجریه نیست، بلکه نیاز به مساعدت دیگر قوا نیز دارد.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور منتخب صحبتی از ارائه از لیست کابینه خود کرد، گفت: «آقای روحانی گفت تلاشم بر این است تا روز تحلیف لیست معرفی کابینه را به همراه برنامه به مجلس ارائه دهم، نمایندگان مجلس هم در هفته پیش رو اگر نقطه نظراتی درباره برنامه و کابینه دارند، ارائه دهند.»

اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان نیز جزییاتی از این دیدار را بیان کرد. جلیلی در گفت و گو با ایسنا گفت: «یکی از دغدغه‌هایی که ایشان در این دیدار مطرح کردند همکاری مجلس با دولت بود تا مشکلاتی که در قانون بودجه سال 92 وجود دارد حل شود و با توجه به تاخیر دولت برای اجرای قانون، مجلس کمک کند که قانون به شکل واقع‌بینانه‌ای اصلاح شود.»
وی افزود: «نمایندگان نیز اذعان داشتند که قانون بودجه 92 نیاز به بازنگری دارد.»

جلیلی با اشاره به تاکید نمایندگان برای تعامل بین دولت و مجلس، افزود: «نمایندگان در این دیدار گسترده‌شدن تعامل دو قوه را به نفع هر دو بخش دانستند و گفتند که این کمک می‌کند تا اهداف و برنامه‌های مورد نظر دولت با مشارکت جمعی و کمترین اصطحکاک و هزینه تحقق یابد که آقای روحانی هم این دغدغه را قبول داشتند.»

علی مطهری، رمضانعلی سبحانی فرد، علی محمد احمدی، غلامرضا تاجگردون و بهروز نعمتی نمایندگان تهران، سبزوار، دهلران، گچساران و اسدآباد از جمله نمایندگانی بودند که در آغاز این دیدار طی سخنانی نقطه نظرات خود را در مورد تعامل دو قوه مطرح کردند.

حسن روحانی در ابتدای ماه مبارک رمضان نیز در ضیافت افطاری مجلس شورای اسلامی حضور یافت. او برای اولین بار پس از انتخاب به عنوان رییس جمهور در صحن علنی مجلس سخنرانی کرد و به بیان نقطه تظرات خود پرداخت.
سخنان روحانی در آن جلسه و انتقادات وی از وضعیت اقتصادی کشور واکنش هایی را برانگیخته است./فرارو