اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در دیدار دو پادشاه ضدایرانی چه گذشت؟


پادشاهان دو کشور بحرین و مراکش در دیداری که در منامه با یکدیگر داشتند ضمن بررسی راه‌های تقویت همکاری‌ها، ایران را به مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه و حمایت از تروریسم متهم کردند.

خبرگزاری ایسنا: پادشاهان دو کشور بحرین و مراکش در دیداری که در منامه با یکدیگر داشتند ضمن بررسی راه‌های تقویت همکاری‌ها، ایران را به مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه و حمایت از تروریسم متهم کردند.

حمدبن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین روز دوشنبه در شهر منامه میزبان محمد ششم، همتای مراکشی خود بود.

در این دیدار دو طرف ایران را به "مداخله" در امور داخلی بحرین و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و دیگر کشورهای عرب منطقه و نیز حمایت از "تروریسم" و "دخالت" در اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی متهم کردند.

در این دیدار روابط دوستانه و تاریخی دو کشور و راه‌های حمایت از آنها را بررسی کردند.

دو پادشاه در ادامه بر لزوم توسعه این روابط و ارتقای آن جهت تحقق خواسته‌های مردم هر دو کشور تاکید کردند.

بن عیسی آل خلیفه در ادامه بر حمایت کشورش از وحدت ارضی مراکش و مقابله با هرگونه تعرض به خاک این کشور تاکید و از تلاش‌های مراکش در حل بحران صحرای غربی حمایت کرد.

دو طرف در ادامه این دیدار از نتایج مثبت نشست هفته گذشته سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و مراکش در شهر ریاض استقبال و بر عمق این روابط که می‌تواند ریشه‌های دوستی میان دو طرف را تقویت سازد، تاکید کردند.

پادشاه بحرین در ادامه از تلاش‌های پادشاه مراکش در حمایت از حقوق مردم فلسطین در دوره ریاستش بر کمیته قدس وابسته به سازمان همکاری اسلامی تقدیر کرد.

همچننی دو طرف تحولات فلسطین، سوریه، عراق، یمن و لیبی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر لزوم افزایش اقدامات کشورهای عربی و تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

محمد ششم نیز در این دیدار از تلاش‌های پادشاه بحرین در ایجاد روابطی بهتر با مراکش تقدیر و تشکر کرد.

در این دیدار دو پروتکل و برنامه‌های اجرایی همکاری‌ها میان دو کشور به امضا رسیدند.


ویدیو مرتبط :
در دیدار کری و جعفری چه گذشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در دیدار روحانی و پادشاه عمان چه گذشت؟


پادشاه عمان و رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه در مجموعه سعدآباد تهران دیدار کردند.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: پادشاه عمان و رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه در مجموعه سعدآباد تهران دیدار کردند.

پادشاه عمان و رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه در مجموعه سعدآباد تهران دیدار و در خصوص گسترش روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر گفتگو کردند.

حجت الاسلام حسن روحانی در این دیدار که بعد از مراسم رسمی استقبال برگزار شد ضمن خوشامدگویی به پادشاه عمان و هیات همراه وی با اشاره به زمینه‌های گسترده توسعه روابط تهران-مسقط گفت: مقامات عالی رتبه دو کشور تلاش کنند تا مناسبات و همکاری های دو جانبه بیش از پیش تعمیق و توسعه یابد.

رییس‌جمهور به جایگاه ممتاز عمان در عرصه همکاری های منطقه ای اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است روابط خود را با کشور دوست و برادر عمان در بخشهای مختلف به ویژه تجاری، اقتصادی تحکیم بخشد.

دکتر روحانی تصریح کرد: همکاری های تهران- مسقط برای بازگشت صلح و ثبات به منطقه بسیار موثر و مهم است و جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند این سیاست را با تلاش دیگر کشورهای منطقه دنبال کند.

رییس‌جمهور همچنین از تلاش های پادشاه عمان برای ارتقاء هر چه بیشتر روابط دو جانبه در عرصه‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی ابراز خوشحالی کرد.

سلطان قابوس پادشاه عمان نیز در این دیدار که مقامات عالی رتبه دو کشور حضور داشتند با ابراز خرسندی از استقبال گرم دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از وی و هیات همراه، روابط دو کشور را خوب توصیف کرد و خواستار ارتقاء همکاری های تجاری و اقتصادی تهران- مسقط شد.

سلطان قابوس آمادگی کشور متبوعش را برای همکاری در فعال‌تر کردن کریدور تجاری شمال- جنوب که با مشارکت جمهوری اسلامی ایران، ترکمنستان، ازبکستان و افغانستان در حال اجراست، اعلام کرد.