اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در دنیا سابقه ندارد که مردم در مواجهه با گرانی ها، با چنین سعه صدری با دولت همراهی کنند/ منتظر گرانی بیشتر هم باشید!





در دنیا سابقه ندارد که مردم در مواجهه با گرانی ها، با چنین سعه صدری با دولت همراهی کنند/ منتظر گرانی بیشتر هم باشید!

 

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی با اشاره به همراهی مردم در اجرای هدفمندی یارانه ها گفت: برخی اقلام همچون حاملهای انرژی تا 10 برابر گران شد، اما مردم همراهی کردند در حالی که در ترکیه، قیمت بنزین و گازوئیل اصلاح شد، مردم ناراضی شدند.

به گزارش خبرنگار ما، غلامرضا مصباحی مقدم در چهارمین دوره از همایش «اندیشه های آسمانی» در مشهد، با اشاره به نتایج هدفمندی یارانه ها در صرفه جویی انرژی افزود: اصلاح قیمتها منحصر به امسال نیست و در سالهای بعد قیمت حاملهای انرژی بالاتر می رود.

وی گفت: تجربه اصلاح قیمتها در کشور ما، در دنیا سابقه ندارد که مردم با چنین سعه صدری با دولت همراهی کنند. 9 قلم کالا در کشور ما اصلاح قیمت داشت، آن هم نه در حد 20 - 30 درصد، بلکه تا 100 درصد و گاهی هم تا 10 برابر، برای نمونه گازوئیل از مترمکعبی 16 تومان به 150 تومان، بنزین لیتری 100 تومانی نیز به 700 تومان، گاز مصرفی از مترکعبی 16 تومان به 70 تا 350 تومان رسید، اما اتفاقی نیفتاد.

یک پیش بینی غلط

مصباحی مقدم افزود: برخی پیش بینی تورم 75 درصدی را داشتند، اما هیچ شوکی به جامعه وارد نشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از برکات هدفمندی یارانه ها و اصلاح قیمتها این بود که مردم با اصلاح روشها، در مصرف صرفه جویی می کردند که این موجب رشد تولید، توسعه اشتغال و کاهش هزینه ها شد.

وی گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه، حداقل 20 درصد از درآمد حاصل از فروش نفت باید به صندوق ذخیره توسعه ملی ریخته می شد که 20 میلیارد دلار از این محل ذخیره شد.
او افزود: اگر هدفمندی یارانه ها از ترس مخالفت مردم اجرا نمی شد، قطعاً شاهد رشد اقتصادی نبودیم.

نرخ رشد اقتصادی

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ رشد اقتصادی 8 درصد اعلام شده که برخی آن را 10 درصد اعلام می کنند صحت ندارد، اما در مقایسه با زمان مشابه آن در سال 88 که رشد 3 ونیم درصدی داشت، رقم قابل توجهی است.

وی در بخش دیگر سخنانش، با اشاره به بهره گیری از فرصتها و توان اقتصادی کشور بر اجرایی شدن سیاستهای اصل 44 تأکید کرد و گفت: مجموع سیاستهای ما به سمت کوچک سازی دولت و توانمند کردن بخش خصوصی است تا در جهت رشد فزاینده اقتصادی کشور، حرکتی پرشتاب داشت.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی، یکی از ظرفیتهای کشور برای جهاد اقتصادی را در حوزه تولیدات نفتی دانست و افزود: مشتقات نفتی 300 هزار نوع است که ما با فروش نفت خام به دیگر کشورها، مشتقات آن همچون بنزین با قیمتهای بالا و گاهی تا 10 برابر بیشتر می خریم، در حالی که خودکفایی در این عرصه، علاوه بر رشد اقتصادی، اشتغال کشور را نیز دستخوش تحول می کند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
گرانی بی سابقه در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزان افزایش قیمت مسکن در تمام استان ها/ منتظر گرانی مسکن باشید



اخبار ,اخبار اقتصادی ,میزان افزایش قیمت مسکن در تمام استان ها

 

اخبار اقتصادی - میزان افزایش قیمت مسکن در تمام استان ها/ گرمای تابستان قیمت مسکن را بالا می برد

بررسی وضعیت فصلی گزارش های بانک مرکزی از قیمت مسکن، نشان می دهد در میانه بهار قیمت مسکن به طور سنتی در کشور افزایش می یابد.

اخبار ,اخبار اقتصادی ,میزان افزایش قیمت مسکن در تمام استان ها

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید.


---------------------------------------

 

منتظر گرانی مسکن باشید

قیمت انواع مصالح ساختمانی در پاییز و زمستان سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی ها نشان می دهد قیمت انواع مصالح ساختمانی بین 30 تا 40 درصد رشد داشته است. گزارش مرکز آمار ایران تایید می کند قیمت انواع مصالح ساختمانی رشد داشته است. حداقل 30 درصد هزینه تمام شده ساختمان به قیمت مصالح ساختمانی مربوط است. براین اساس پیش بینی می شود که قیمت خانه های که در زمستان سال گذشته ساخته شده اند در تابستان سال جاری با رشد همراه خواهد بود.

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,گرانی مسکن

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین