اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در جلسه بین فردوسی پور و تاج چه گذشت؟


کسر تعداد سهمیه باشگاه‌های فوتبال ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از سوی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتقاد تند منتقدان داخلی رو به رو شد به گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان کاهش سهمیه باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را به عملکرد نامطلوب مدیران فدراسیون و شعف مدیریت مدیران عامل باشگاه‌ها ارتباط دادند.

فشار منتقدان به اندازه‌ای افزایش یافت که مدیران فدراسیون فوتبال برای رهایی از معضل تصمیم گرفتند با پیش کشیدن مشکلات ساختاری باشگاه‌ها برای خود شریک تراشی کنند تا به تنهایی در برابر منتقدان قرار نگیرند اما این تلاش پایان شیرینی برای مدیران فدراسیون فوتبال نداشت چون طیف منتقدان فوتبال ایران به سرعت نوع سیاسی کاری مدیران فوتبال را تشخیص دادند تا با آشکار ساختن این حرکت مانع از فرفکنی مسوولان فدراسیون فوتبال شوند.

در همین راستا انتقادات زیادی به نحوه عملکرد مدیران فدراسیون فوتبال صورت گرفت به گونه‌ای که گفته می‌شود در آخرین نشست شورای راهبردی ورزش صدا و سیما که روز سه شنبه در ساختمان شیشه‌ای صدا و سیما برگزار شد، جدال تندی میان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال و تهیه کننده برنامه نود که در این جلسه حضور داشته در این خصوص درمی‌گیرد و طرفین در حضور حاضرین در جلسه به بحث و جدل می‌پردازند.

گفته می‌شود؛ تهیه كننده و مجری برنامه نود در این نشست انتقادات زیادی را از مدیران فدراسیون فوتبال انجام می‌دهد به گونه‌ای که سایر اعضا هم با فردوسی‌پور همراه می‌شوند و از عملکرد فدراسیون فوتبال به شدت انتقاد می کنند.

بر اساس گزارش منابع خبری دو روز پیش در جریان این جلسه كه با حضور مهدی تاج، فردوسی‌پور، ذكایی، آقازمانی، حمید سجادی و علی اصغر پورمحمدی و دیگر اعشا... در آن حضور داشتند، بحث سهمیه‌بندی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا مطرح شد که این بحث به یکباره با سخنان محاضرین به موضوعی جنجالی تبدیل شد. مهدی تاج عضو این شورا که به نماینده فدراسیون فوتبال از سوی اعضا شناخته می شود در این نشست نیز گزارشی از آخرین وضعیت سهمیه‌بندی به اعضا ارائه داد. در آن مقطع AFC اعلام كرده بود ایران سه و نیم سهمیه در این مسابقات دارد و هنوز سهمیه ایران به 2+2 كاهش نیافته بود. با این حال در جریان این جلسه عادل فردوسی‌پور كه در جریان تمام اتفاقات و برنامه‌ریزی‌های فدراسیون قرار داشت به مهدی تاج اعلام كرد كه «فدراسیون فقط ظاهر قضیه را درست كرده و هیچ چیز فدراسیون فوتبال سر جای خودش نیست.»

اوج انتقادات عادل فردوسی پور هم به جمله‌ای كه نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت برمی‌گشت. فردوسی‌پور در بخش دیگری از صحبت‌هایش تیكه تندی به فدراسیونی‌ها انداخت و تاكید داشت: «همین سهمیه را هم با سندسازی گرفته‌اید وگرنه ما اصلا به زور می‌توانستیم یك نماینده در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم.»

گفته می‌شود پس از این نشست و کاهش سهمیه نمایندگان ایران از سوی هیات اجرایی برنامه سازان رسانه ملی تصمیم گرفتند انتقاد مستقیم از مدیریت فدراسیون فوتبال را در دستور کار خود قراردهند تا در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال فشار زیادی از سوی این طیف به مدیریت فوتبال وارد شود، علی کفاشیان و کابیه ناکام وی به دنبال این هستند با استفاده از ابزارهای اجرایی خود مانع از این اتفاق شوند اما منابع آگاه خبری مدعی هستند انتقاد مستقیم از عملکرد تیم مدیریتی فوتبال در دستور کار برنامه سازان سیما قرار گرفته است.


منبع: رجانیوز



ویدیو مرتبط :
سوتی های عادل فردوسی پور در سالی که گذشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فردوسی پور از جایزه 10 میلیونی گذشت!



ماهنامه رونا جوایز ارزنده ای را به چهره های سال در زمینه های مختلف اهدا می کرد که به گفته یکی از نزدیکان این مجله این جوایز مبالغی بیش از 10 میلیون تومان داشتند. فردوسی پور هم به عنوان چهره سال سینما انتخاب شده بود اما در این مراسم حضور پیدا نکرد و به گفته همان شخص نزدیک به ماهنامه رونا، با این که نام او در مراسمی که در برج میلاد برگزار شد خوانده شد، جایزه به او تعلق نگرفت.

 

جهان ورزش ، این مراسم روز یکشنبه اول اسفند ماه در سالن برج میلاد برگزار شد و از آن جا که یک روز پیش از پخش برنامه نود بود می توان دلیل غیبت فردوسی پور را مشغله زیاد دانست. هر چند فردوسی پور بارها یکشنبه شب ها به گزارش مسابقات فوتبال خارجی پرداخته و جایزه ای بیش از 10 میلیون تومان آن قدر وسوسه کننده است که سلبریتی سیما، کسی که بیش از بسیاری از ستارگان سینما شهرت، محبوبیت و اعتبار دارد از خیر این جایزه فقط به خاطر برنامه نود نگذرد.

شنیده ها اما حاکی از آن است که عدم حضور فردوسی پور در این مراسم مربوط می شود به وقتی که او نام سایر برندگان و مدعوین را شنید. در میان برندگان و مدعوین اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر ریاست جمهوری و محمد علی آبادی، رییس سابق سازمان تربیت بدنی و رییس کنونی کمیته ملی المپیک حضور داشتند. رحیم مشایی جایزه چهره سال فرهنگ را به خاطر فعالیت هایش در کمیسیون فرهنگی دولت دریافت کرد و علی آبادی هم جزو میهمانان ویژه ماهنامه رونا به شمار می رفت. طبق شنیده ها حضور این دو در این مراسم دلیل اصلی غیبت عادل فردوسی پور بود.

فردوسی پور که همیشه در تلاش است از سیاست دوری کند و بارها در برنامه نود به خصوص زمانی که ناخواسته مسایل فوتبال ایران به سمت سیاست رفته از آن دوری کرده سابقه خیلی دوستانه ای با این دو نفر ندارد.

سازمان تربیت بدنی از زمان ریاست علی آبادی به بهانه های مختلف مانند تعلیق فدراسیون فوتبال، انتخاب رییس فدراسیون، انتقال تیم های تهرانی به شهرستان ها، دخالت های سازمان در فوتبال و غیره مورد تاخت و تاز فردوسی پور قرار گرفته بود و مجری نود در یک برنامه هم با افشای رابطه فامیلی مدیر عامل سایپا با رحیم مشایی، به انتصابی بودن مدیران ورزشی از سوی مدیران سیاسی انتقاد کرده بود.

همه این دلایل کنار هم به اضافه تلاش فردوسی پور از دوری از دیدار احتمالا پرحاشیه اش با این اشخاص، از دلایل اصلی غیبت فردوسی پور در مراسم سالگرد ماهنامه رونا به شمار می رود. حتی با این که او با غیبت در این مراسم هرگز جایزه وسوسه کننده اش را دریافت نکرد.

در این مراسم حامد بهداد، بهرام رادان، مهناز افشار، جواد عزتی، فرمان فتحلیان، محسن یگانه، رضا یزدانی، سروش صحت و بسیاری از چهره های شاخص دیگر حضور داشتند.../جهان ورزش