اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در اوکراین چه خبر است؟(+تصاویر)



 اخباربین الملل - در اوکراین چه خبر است؟ /روزهای خون‌بار اوکراین در سایه تهدیدهای نظامی مسکو - واشنگتن /استانداری‌ها یکی پس از دیگری سقوط می‌کنند

اوکراین خون بارترین روزهایش پس از اعتراضات نوامبر (آبان- آذر) گذشته را سپری می‌کند؛ مسکو و واشنگتن به تهدیدهای نظامی آشکار روی آورده‌اند و استانداری‌های شرق اوکراین پی در پی سقوط می‌کنند.

به گزارش نامه نیوز- تنش و درگیری در بخش های شرقی اوکراین این روزها بالا گرفته است؛ کی‌یف سربازانش را تحت عملیات «مبارزه با تروریسم» برای مقابله با جدایی طلبان حامی روسیه راهی بخش های شرقی این کشور کرده است.

در مقابل مسکو که به حمایت همه جانبه از معترضان ضد دولتی در اوکراین برآمده، با موج گسترده ای از تحریم های بین المللی با هدف پایان دادن به دخالت در امور داخلی اوکراین مواجه شده است. استان های شرقی اوکراین در روزهای اخیر به صحنه اعتراضات گسترده معترضان جدایی طلب حامی روسیه تبدیل شده بود که با حمله به مراکز استانداری‌، شهرداری‌ و پلیس یکی از پس از دیگری آنها را به تصاحب خود در می آوردند.

درگیری در بخش های شرقی اوکراین روز جمعه گذشته وارد فاز شدیدتری شد؛ دولت اوکراین با اعزام ارتش و نیروهای امنیتی به استان های شرقی، اقدام به سرکوب جدایی طلبان و توقف پیشروی آنها کرد. استان های شرقی اوکراین که اغلب ساکنان آن را روس تبار و یا روس زبان تشکیل می دهد، با روسیه همسایه هستند.

پس از اعتراضات گسترده مردمی سال گذشته مخالفان دولت اوکراین، حکومت «ویکتور یانکویچ» رئیس جمهور متمایل به روسیه اوکراین سقوط کرد، پس از آن منطقه خودمختار کریمه در جنوب کریمه نیز با برگزاری همه پرسی جنجال برانگیز، از خاک اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.

اکنون و با تشدید تحریکات جدایی طلبان، وضعیت در شرق اوکراین به جنگ داخلی رسیده است و با خروج کنترل بخشی از مناطق شرقی اوکراین از سلطه دولت مرکزی این کشور، دولت آمریکا برای نخستین‌بار به‌صورت رسمی تهدید به رویارویی نظامی با روسیه کرد. با ادامه خط و نشان کشیدن‌های مسکو و واشنگتن در پشت صحنه بر سر اوکراین، برای نخستین بار یک مقام دولتی آمریکا اعلام کرده که این کشور درصورت ورود نظامیان روسیه به اوکراین، واکنشی قطعی و شدید در مقابل مسکو خواهد داشت.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم تهدید کرده است که اگر منافع این کشور در اوکراین هدف حمله قرار بگیرد مسکو واکنشی مانند آنچه در اوستیای جنوبی رخ داد خواهد داشت.

روزنامه گاردین انگلیس در گزارشی با اشاره به آخرین تحولات اوکراین می نویسد: پس از درگیری‌های خونین انقلاب فوریه اوکراین، کی‌یف عملیات ضد تروریسم را در شرق این کشور در پیش گرفته است.

دولت اوکراین اعلام کرده است که اکنون کشورش در جنگ با شورشیان حامی روسیه است، این در حالی است که کرملین هشدار داده است با صدها درخواس برای کمک از درون مرزهای همسایه‌اش مواجه شده است.

با تشدید درگیری ها در شهر «کراماتوسورک» در غرب منطقه دونتسک در شرق اوکرایت، مردم اوکراین خون بار ترین حوادث پس از انقلاب ماه فوریه گذشته را تجربه می کنند.

در درگیری های روز جمعه گذشته جدایی طلبان اوکراینی حامی روسیه با شلیک به سمت مرکز پلیس در شهر "لوهانسک" در شرق اوکراین توانستند مقر پلیس این شهر را به کنترل خود درآورند. آنها قبل از این توانسته بودند ساختمان استانداری لوهانسک (دیگر شهر شرق اوکراین) را به تصرف خود درآورند.

بر این اساس حداقل 42 نفر در شهر بندری ادیسا کشته شدند.


نقشه اوکراین به تفکیک قومیت و نژاد

اخبار,اخبار بین الملل,بحران اوکراین


بر اساس این نقشه، اغلب ساکنان مناطق قرمز رنگ به زبان اوکراینی صحبت می کنند، مناطقی که به رنگ صورتی نشان داده شده است نیز اغلب به زبان اوکراینی صحبت می کنند.

مناطقی که با رنگ زرد و سفید نشان داده شده است نیز به زبان روسی صحبت می کنند.

بر این اساس مناطقی که با رنگ قهوه ای و زرد و قهوه ای نشان داده شده است نیز به اغلب روس تبار هستند.

دو استان شامل 5 شهر اوکراین (دونتسک، خارکیف، لوهانسک، سومی، چرینیهو) با روسیه همسایه هستند.

خط آبی رنگ نشان داده شده در نقشه نیز مرز درگیری های در اوکراین را نشان می دهد که در مناطق شرقی این کشور تنش و بحران پس از سقوط حکومت یانکویج بالا گرفته است.

اخبار,اخبار بین الملل,بحران اوکراین


در نقشه بالا نیز میزان درصد جمعیت اوکراین را که به زبان روسی و یا اوکراینی صحبت می کنند نشام داده است که بر این اساس، در مناطق زرد رنگ 20درصد از کردم به زبان روسی، در مناطق سفید رنگ 20 تا 30 درصد مردم به زبان روسی صحبت می کنند و در مناطق آبی کم رنگ 30 تا 50 درصد مردم به این زبان تکلم می کنند.

در نقشه و در مناطقی که به رنگ آبی پررنگ نشان داده شده است بیش از 50 درصد مردم به زبان روسی صحبت می کنند.
اخبار بین الملل - نامه نیوز


ویدیو مرتبط :
جنگ روسیه و اوکراین | تصاویر تلخ هوایی از شهر باخموت اوکراین بعد جنگ با روسیه؛ تلی از خاک!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیتر خبر : چهره واقعی ستاره های هالیوود روی مجسمه های مومی +تصاویر



چهره واقعی ستاره های هالیوود روی مجسمه های مومی +تصاویر

به گزارش پرداد به نقل از مگ فور: ماه می امسال در موزه "مادام توسو" در سراسر جهان از مجسمه های مومی ستاره های هالیوودی پرده برداری خواهد شد. این مجسمه ها فوق العاده زیبا و طبیعی ساخته شده اند و بسیار شبیه چهره واقعی این ستاره ها هستند به طوریکه نمیشود تفاوت میان آنها را تشخیص داد. در این تصاویر شما چهره واقعی برخی از این ستاره ها را در کنار مجسمه اش می بینید./پرداد


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب