اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در انتظار سقوط آزادِ فوتبال ایران


شاید بازی های غرب آسیا اهمیتی نداشته باشد اما احتساب این مسابقات در رنکینگ فیفا در رتبه ماه دیگر ایران در رنکینگ فیفا تاثیر زیادی دارد.

تماشا: شاید بازی های غرب آسیا اهمیتی نداشته باشد اما احتساب این مسابقات در رنکینگ فیفا در رتبه ماه دیگر ایران در رنکینگ فیفا تاثیر زیادی دارد. مسابقات غرب آسیا بازی های رسمی به حساب می آید به همین دلیل ایران با نتایجی که در این بازی ها به دست آورد سقوط قابل توجهی در رنکینگ فیفا خواهد داشت.

تیم ملی در حال حاضر با 611 امتیاز در رده 44 قرار دارد. ایران نسبت به ماه گذشته در رنکینگ فیفا 14 پله صعود داشت و توانست از رده 58 به رده فعلی اش برسد. این ماه شرایط کاملا فرق می کند. محاسبه نتایج ایران در غرب آسیا نشان می دهد که ایران حداقل 10 پله در رنکینگ فیفا سقوط خواهد کرد. بر اساس نرم افزاری که سایت فیفا در بخش رنکینگ گذاشته است، نتایج ایران در این ماه که شامل سه بازی در غرب آسیا و یک بازی دوستانه با تاجیکستان است.

امتیاز این تیم را از 611 به 532 می رساند. با این امتیاز رتبه ایران در فیفا بدون احتساب نتایج بازی های دیگر تیم ها در رده 60 دنیا قرار می گیرد و با توجه به عملکرد تیم های دیگر شاید چند پله بالاتر یا پایین تر برود. البته رتبه ایران در آسیا به احتمال زیاد هیچ تغییری نخواهد کرد. شاگردان کی روش در حال حاضر تیم چهارم آسیا هستند. اختلاف امتیاز ایران با تیم های پایین تر از خودش بسیار زیاد است و کم شدن 79 امتیاز نمی تواند ایران را از جایش تکان دهد.


ویدیو مرتبط :
بهترین تیم ملی فوتبال ایران+سقوط هواپیما گلچین صفاسا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوتبال ایران پنج پله سقوط کرد/ قهرمان یورو 2012 همچنان در صدر جدول



فوتبال ایران پنج پله سقوط کرد/ قهرمان یورو 2012 همچنان در صدر جدول

فوتبال ایران در تازه ترین رده بندی فیفا پنج پله نزول کرده و اسپانیا همچنان بر صدر فوتبال جهان حکومت می کند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، ایران که در رده بندی ماه گذشته فیفا به دلیل پیروزی بر ازبکستان در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی هفت پله صعود کرده بود، در رده بندی اخیر با نزولی پنج پله ای مواجه شده و به رده پنجاهم جهانی سقوط کرده که بی ارتباط با تساوی خانگی مقابل قطر در همین چارچوب نیست.

فوتبال ایران در تازه ترین رده بندی فدراسیون جهانی فوتبال با 581 امتیاز و پنج پله نزول پس از تیم های ژاپن (829)، استرالیا (807) و کره‌جنوبی (740) در رده چهارم تیم های آسیا قرار دارد.

اسپانیا که مدت زمان مدیدی است در صدر رده بندی فیفا قرار دارد در رده بندی جدید همچنان در صدر قرار دارد ضمن اینکه آلمان به دلیل انجام بازی های خوب در مسابقات یورو 2012 موفق شد جایگاه خود را از اروگوئه در رده دوم جدول پس بگیرد.

 

رده بندی 10 تیم برتر جهان به این شرح است:

1- اسپانیا 1691 امتیاز

2- آلمان 1502 امتیاز

3- اروگوئه 1297 امتیاز

4- انگلستان 1294 امتیاز

5- پرتغال 1213 امتیاز

6- ایتالیا 1192 امتیاز

7- آرژانتین 1095 امتیاز

8- هلند 1079 امتیاز

9- کرواسی 1050 امتیاز

10- دانمارک 1017 امتیاز

منبع:مهر