اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در اسرائیل چه می گذرد؟



 

در اسرائیل چه می گذرد؟

 

عصرایران - با گذشت چند روز از آغاز آتش سوزی در مناطق شمالی اسرائیل و از بین رفتن بخش بزرگی از پوشش جنگلی منطقه کوهستانی کرمل (جنوب شرقی شهر ساحلی حیفا) ، علیرغم آنکه آتش سوزی تا حدودی در منطقه یوسفیا کنترل شده ، مناطقی چون عین هود،دنیا، بیت اورن،کیریات بیالیک، نیرعتسیون و تیرات هاکرمل همچنان در محاصره زبانه های آتش قرار دارند و آتش سوزی کماکان در مسیر غرب گسترش می یابد .

 

به گزارش عصرایران به نقل از رسانه های اسرائیلی ، از قرار معلوم اقدامات صورت پذیرفته جهت کنترل آتش تا کنون چندان موثر واقع نشده است. در حال حاضر تخلیه مناطق مسکونی که در مسیر گسترش آتش قرار دارند به عنوان تنها راهکار گزینه مورد توجه نیروهای آتش نشان قرار دارد.

چندین ساعت پس از آغاز آتش سوزی 5000 شهروند ساکن آکرا از محل زندگی خود تخلیه شدند ؛ عملیات انتقال ساکنان به مناطق امن هنوز ادامه دارد و تا صبح دیروز حدودا  25000 نفر  دیگر به پناهگاههای موقت منتقل شدند.

در حال حاضر از شمار دقیق قربانیان این حادثه اطلاعات موثقی موجود نیست اما به نقل از منابع خبری رژیم صهیونیستی از  ساعات اولیه آتش سوزی تا کنون  43 نفر جان خود را از دست داده اند.

بنا به خبر منتشره در روزنامه یدیعوت آحرونوت، اتوبوس حامل نگهبانان زندان دمون در نزدیکی حیفا کاملا در محاصره آتش از بین رفته و 40 سرنشین آن به مشتی از خاکستر مبدل شده اند. پس از این حادثه  زندان دمون و زندان شماره ۶ اسرائیل در این منطقه (که محل نگهداری نظامیان فراری از ارتش اسرائیل بود) نیز  کاملا تخلیه شدند. اتوبوس این نگهبانان بدنبال افتادن یک درخت در جاده در میان شعله های آتش گیر افتاد و به طور کامل سوخت.

همچنین دو افسر پلیس نیز ناپدید شده اند که جست و جو برای یافتن آنها هنوز به نتیجه نرسیده است.

درباره تعداد و وضعیت مجروحان این حادثه نیز آمار دقیقی وجود ندارد اما 50 نفر از زندانیان زندان دمون و صدها تن از شهروندان اسرائیلی، تا کنون به دلیل صدمات ناشی از آتش سوزی در مراکز درمانی مگان دیود آدوم،رامبام و بی نی زیون بستری شده اند،اما با توجه به افزایش تعداد مصدومان سیستم درمانی اسرائیل نیز با مشکلات فراوانی  مواجه شده است.

آتش سوزی مناطق شمالی اسرائیل در کنار صدمات فراوانی که ایجاد نموده، حواشی فراوانی را نیز به دنبال داشته است.عملکرد پرسش برانگیز سیستم آتش نشانی اسرائیل که عملا تا پیش از ورود آتش نشانان بین المللی هیچ برنامه مشخصی جهت مقابله با آتش سوزی نداشت در کنار کمبود شدید تجهیزات آتش نشانی در اسرائیل موج عظیمی از انتقادات را متوجه دولتمردان رژیم صهیونیستی نموده است.

دیروز یکی از روزنامه های رژیم صهیونیستی در تیتری جالب به این مسئله اشاره نمود که اگر آتش سوزی مذکور صدمات فراوانی را برجای گذاشته حداقل یک نتیجه مثبت هم داشته و آن اثبات عدم وجود واحدی به نام نیروی آتش نشان ملی national firefighting force در اسرائیل است!یا در جای دیگر به این نکته اشاره شده که اسرائیل تنها 6 هواپیمای مخصوص عملیات اطفاء حریق در اختیار دارد!

امکانات محدود رژیم صهیونیستی در مدیریت بحران ایجاد شده انتقاد رسانه های غربی را نیز به دنبال داشته است.بسیاری از پایگاههای خبری اروپائی و آمریکائی با اشاره به عملکرد ضعیف اسرائیل در مقابل بحران ایجاد شده این پرسش را مطرح نموده اند  : چگونه اسرائیل با آن همه مدعی پیرامون در اختیار داشتن تکنولوژی های پیشرفته هنوز از تجهیزات آتش نشانی متعلق به یک قرن پیش استفاده می نماید؟!

مسئله دیگر که در روز جمعه سروصدای زیادی براه انداخت جریان مربوط به شرکت چایم –نیر  و گزارش 6 ماه پیش  سازمان بازرسی کل رژیم صهیونیستی به الی یشای وزیر امور داخلی این رژیم در خصوص کمبود تجهیزات آتش نشانی در اسرائیل است.

چایم–نیر کمپانی مسئول تهیه مواد شیمیائی ویژه اطفا حریق برای سیستم آتش نشانی رژیم صهیونیستی تنها ساعتی پس از آغاز آتش سوزی از عدم وجود مواد شیمیائی ویژه اطفا حریق در انبارهای خود خبر داد.این در حالی است که این شرکت سالانه رقم قابل توجهی را برای تامین مواد مذکور دریافت می کند.

از طرف دیگر با شدت یافتن بحران در اسرائیل سازمان بازرسی کل رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه ای از گزارش 6 ماه پیش خود در رابطه با لزوم تجهیز سیستم آتش نشانی اسرائیل به الی یشای خبر داد.این خبر که خیلی ها آنرا به مثابه تیر خلاصی برای یشای می دانند ، اتهامات فراوانی را متوجه وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی نموده است.

روزنامه هاآرتض نیز نوشت : آتش سوزی عظیم در کارمل یاد آور جنگ یوم کیپور و تلاش گروهای نجات و امداد از آتش است که آنها آماده مقابله با مصائبی به این عظمت نبودند.با این حادثه روشن شد که اسرائیل آماده مقابله با حملات زیاد تروریستی که می تواند تلفات بسیاری را موجب شود، نیست. در واقع این می تواند یاد آور اظهارات "عاموس یادلین" رئیس سابق موساد باشد که نسبت به جنگ آتی اسرائیل هشدار داده بود و گفته بود که چنین جنگی می تواند مشکلات بیشتری از آنچه که اسرائیل در گذشته تجربه کرده به بار آورد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: در چنین شرایطی برای اسرائیل خوب نیست تا دست به ماجراجویی علیه ایران بزند زیرا که در این صورت ایران هزاران موشک را به  سوی اسرائیل شلیک خواهد کرد که در اینجا توان مقابله با بحران ناشی از آن وجود ندارد.

با توجه به حواشی فراوان ایجاد شده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن شرکت در یک کنفرانس خبری از همه در خواست نمود که صرفا بر جریان مقابله با آتش سوزی تمرکز کنند و سایر مسائل را به پایان جریان آتش سوزی موکول کنند.

بغرنج شدن موضوع باعث شد تا دولت اسرائیل از جامعه جهانی کمک بطلبد. هم اکنون صد آتش نشان از بلغارستان وارد اسراییل شده اند و اردن و یونان نیز نیرو های کمکی خود را به آن کشور اعزام کرده اند.

انگلیس و قبرس هواپیماهای آتش نشان خود را به اسراییل فرستاده اند و ایالات متحده، روسیه و شماری دیگر از کشور ها کمک های لازم را ارسال کرده اند. از مصر، اسپانیا، ترکیه، رومانی و آذربایجان نیز هواپیما و سایر امداد رسانی ها به سوی اسراییل روان شده است.تل آویو کمک ترکیه را نشانه ای بر بهبود روابط دو جانبه بعد از ماه ها تیرگی روابط دانسته است.حتی آتش نشانان اردن و حکومت خودگردان فلسطینی به یاری اسرائیل شتافتند.

بنیامین نتانیاهو از مقامات نروژ، فنلاند، هلند، بلژیک، ایرلند، آلمان و اوکراین نیز تقاضای وسائل و تجهیزات آتش نشانی کرده است.

کارشناسان بر این باورند که با ورود هواپیماهای مخصوص از روسیه که تا 16 (حدودا 80000 لیتر) برابر هواپیماهای معمولی ویژه اطفا حریق قابلیت حمل آب و مواد ضد حریق را دارند،احتمالا جریان کنترل آتش تسریع خواهد شد.

آمریکا هم یک هواپیمای ویژه ضد آتش سوزی را به اسرائیل اعزام کرده است.

آتش سوزی اخیر که بزرگ ترین آتش سوزی تاریخ رژِیم صهیونیستی است ، نهایتاً مهار خواهد شد اما زبانه های آن ، در هفته های آتی ، گریبان بسیاری از مقامات اسرائیلی را خواهد گرفت.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
در پروتکل های اسرائیل چه می گذرد ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری از آنچه در قلبتان می گذرد!



 

تصاویری از آنچه در قلبتان می گذرد

 

 

قلب انسان یکی از شگفتی های بدن و از اندامهایی است که مشاهده تصاویر دقیق از بیرون و درون آن در حالت زنده جز در موارد خاص شاید چندان امکانپذیر نباشد اما پرتونگاری به خوبی توانسته است آنچه در قلب انسان می گذرد را آشکار کند.

 


تکنیک آنژیوگرافی شیوه ای رایج از تصویربرداری از عروق خونی با کمک مواد رنگی و پرتونگاری به منظور تشخیص انسداد عروق خونی در بدن و قلب، تصویری زیبا از قلب سالم انسان را به همراه جزئیات دقیقی از عروق خونی آن خلق کرده است.

 


تصویر آنژیوگرافی از قلب سالم

 


مایع رنگی غیر شفافی که در این شیوه به رگهای فرد تزریق می شود می تواند کوچکترین گرفتگی را در رگهای خونی آشکار سازد به بیانی دیگر باریک بودن بیش از حد رگها نمایانگر وجود بیماری های شریانی در فرد است.

 


تصویری از درون قلب انسان اثر "لنارت نیلسون"

 


درون قلب نیز از رگهای نازک اما قدرتمندی تشکیل شده که روزانه به منظور انتقال مقادیر زیادی خون از میان ۹۷ هزار کیلومتر رگ در حال باز و بسته شدن هستند.

 


قلب انسان زمانی که به درستی کار می کند ماشینی شگفت انگیز است اما زمانی که عروق آن دچار انسداد می شود به یکی از کشنده ترین اندامهای بدن تبدیل می شود به طوری که این بیماری به صورت میانگین سالانه ۷.۲ میلیون نفر را در سرتاسر جهان به کام مرگ می کشاند.