اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در اجلاس خبرگان رهبری چه گذشت؟


نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خبرگان رهبری جمع جمهوریت و اسلامیت نظام است، گفت: هم اسلامیت و هم جمهوریت نظام وابسته به این مجلس است و به همین دلیل مجلس خبرگان رهبری در هندسه جمهوری اسلامی ایران جایگاه خطیری دارد.

خبرگزاری ایرنا: نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خبرگان رهبری جمع جمهوریت و اسلامیت نظام است، گفت: هم اسلامیت و هم جمهوریت نظام وابسته به این مجلس است و به همین دلیل مجلس خبرگان رهبری در هندسه جمهوری اسلامی ایران جایگاه خطیری دارد.

آیت الله «سید محمود هاشمی شاهرودی» صبح سه شنبه در آغاز شانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری افزود: هندسه بی بدیل نظام اسلامی و مردم سالاری دینی همه اسلوب های غرب و شرق را با چالش های اساسی مواجه کرد و کلیدواژه جدیدی را در واژگان سیاسی وارد کرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر بیداری مردم نخبگان را به تعقل واداشت و آنها را از خواب غفلت بیدار کرد و به این ترتیب جنبش نرم افزاری شگرفی در حوزه علوم اجتماعی، سیاسی و حقوقی بوجود آورد.

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تاسف از این که «به واسطه کسالت سنگینی که بر آیت الله محمد رضا مهدوی کنی ریییس مجلس خبرگان عارض شده است»، یادآور شد: این اجلاس بدون حضور ایشان برگزار می شود و همه می دانیم که جناب آقای مهدوی کنی سوابق درخشانی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی هم در رکاب امام عظیم الشان و هم در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه های خطیر و فعالیت های علمی و عملی چهره ای موجه و مقبولی را از خود به یادگار گذاشته است.

آیت الله هاشمی شاهرودی از خداوند متعال درخواست کرد این چهره خدوم را به عرصه سیاسی - اجتماعی برگرداند و لباس عافیت بر ایشان بپوشاند.

وی همچنین ارتحال چهار نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت و برای آنان از درگاه خداوند متعال علو درجات را خواستار شد.

نظام سلطه هرگز دست از دشمنی با ملت های مسلمان برنخواهد داشت

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران قله های عزت و استقلال را در هم می نوردد و با شکوه و صلابت در برابر نظام سلطه مردم مظلوم و ستمدیده را در همه جای جهان حمایت کرده و از نیروهای مومن و مجاهد در برابر این نظام رهبری، مدیریت و حمایت می کند.

آیت الله هاشمی شاهرودی افزود: آنچه این روزها در سوریه، عراق، لبنان، یمن و فلسطین ملاحظه می شود این است که استکبار و قدرت های شیطانی با همه قدرت آمده اند اما کار به جایی نبرده اند و پیروزی مقتدرانه جهاد اسلامی و حماس در برابر یکی از پنج قدرت برتر نظامی دنیا یعنی اسراییل خبیث همه شعاعی از مشعل فروزان امامت و ولایت فقیه است که در منطقه و جهان برجسته شده است.

وی ادامه داد: اینکه امروز رژیم سفاک و فاسد اسراییل در نظام همه جهانیان رژیم نفرت انگیز تلقی می شود که از شدت ضعف به کودک کشی و نسل کشی روی آورده و پس از 50 روز مقاومت و ایستادگی و رشادت افتخارآفرین، مردم مظلوم غزه و مقاومت اسلامی فلسطین پیروز می شوند از برکات غیرقابل انکار انقلاب اسلامی است و خود مقاومت فلسطین نیز به آن اذعان می کند.

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: البته نظام سلطه و غرب هرگز دست از دشمنی با ملت های مسلمان برنخواهد داشت و هر روز تلاش می کند چراغ بیداری و نظام اسلامی را خاموش کرده و پرچم برافراشته شده نظام سلطه را به زیر بکشد.

آیت الله هاشمی شاهرودی یادآور شد: نظیر آن، طرح شوم ایجاد گروه های تکفیری و تجهیز و تسلیح آنان برای تخریب وجهه و چهره نورانی اسلام و تضعیف انقلاب اسلامی در منطقه و جهان است که به اعتراف جاسوسان خودشان، آمریکای جنایتکار و اسراییل خبیث و انگلیس مکار در طرح شومی به نام لانه زنبور گروه های تکفیری را آموزش داده و وارد منطقه کردند و با جنایت های آنها بازار فتنه و اختلاف قومی و مذهبی را گرم کردند.

وی همچنین گفت: آنها تلاش می کنند اتحاد و یکپارچگی مسلمانان را از بین برده و با متوقف کردن بیداری اسلامی هم چهره اسلام را مشوح کنند و هم چنبره و سلطه مستکبران و دست اندازی آنان بر منابع و ثروت منطقه بیشتر شود.

فتنه های قومی و مذهبی ساخته و پرداخته نظام سلطه است

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد: فتنه های مذهبی، قومی و گروه های تکفیری خارج از اسلام همه ساخته و پرداخته دست نظام سلطه و آمریکای جنایتکار و اسراییل غاصب و همپیمانان آنها در منطقه است و این مطلب ضرورت ورود علما و روحانیون شیعه و سنی و دانشمندان و نخبگان جهان اسلام به میدان رویارویی به آنان را بیش از پیش می طلبد.

آیت الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: نخبگان و عالمان و دانشمندان باید با روشنگری، صداقت، صراحت و قاطعیت جلوی تحقق اهداف شوم آمریکا و همپیمانان آن را بگیرند و اجازه ندهند قدرت های استکباری با دروغ پردازی چهره ای مشوه از اسلام عرضه کنند.

وی خاطرنشان کرد: نخبگان و دانشمندان جهان اسلام باید برای فهم صحیح، جامع و کامل از اسلام و جهاد اسلامی برپایه قرائت شایسته از دین، جوانان را آگاه کنند تا جوانان در دام هر مدعی اسلام خواهی جهاد دروغین و انحرافی گرفتار نشوند و میراث غنی فقه اسلامی را از منابع دقیق و رسمی و آگاه اخذ کنند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز شیطان بزرگ با به کارگیری سناریوی خبیثی سعی در فتنه گری و تفرقه و نابودی امت اسلامی دارد که باید مورد توجه همه علمای وارسته جهان اسلام قرار گیرد و برای مقابله با آن طرح های دقیق برنامه ریزی شود تا رسالت پرافتخارآفرین مسوولیت حفظ اسلام راستین از تحریف و همچنین حفظ امت اسلامی از انحراف توطئه های دشمن را نقش برآب کنند.

ایران اسلامی به قدرت فرامنطقه ای تبدیل شده است

آیت الله هاشمی شاهرودی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اکنون به لطف خداوند و عنایات خاصه حضرت بقیه الله اعظم (عج) ایران اسلامی به قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای تبدیل شده که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، رژیم غاصب صهیونیستی را درهم کوبیده است و اقتدار مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران به قدرت بازدارند و مستحکمی بدل شده است.

وی با یادآوری این که پهپاد رادارگریز رژیم صهیونیستی چندی پیش وارد آسمان کشور اسلامی ایران شد و توسط نیروهای مومن و مجاهد سپاه پاسداران ساقط شد، گفت: خبر غرورآفرین اسقاط پهپاد رادارگریز دوستان را خوشحال و دشمنان را ناامید کرد و به لطف الهی هرگونه تعدی و تجاوز و دست اندازی به تمامیت ارضی و کیان انقلاب و منافع نظام با شدت و قوت پاسخ داده خواهد شد.

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری همچنین پیروزی غرورآفرین مقاومت را به ملت فلسطین به ویژه مردم بی دفاع غزه تبریک گفت و اظهار داشت: مقاومت غرور آفرین ملت فلسطین به خصوص مردم بی دفاع غزه در برابر صهیونیست های روسیاه با حداقل تسهیلات و با تکیه بر نیروی ایمان و همچنین تقدیم بیش از دو هزار شهید، 12 هزار مجروح و ویرانی خانه ها و بیمارستان ها و مدارس ایستادگی کردند و یاد شهدای گلگون کفن که اکثر آنان از زنان و کودکان بودند گرامی می داریم و مراتب سپاس و تشکر خبرگان رهبری از حمایت های رهبر معظم انقلاب و همچنین حضور چشمگیر و موثر امت حزب الله در راهپیمایی های اعلام شده قدردانی می کنیم.

مسوولان با تعمیق همدلی در مسیر اجرای کامل رهنمودهای رهبری قدم بردارند

آیت الله هاشمی شاهرودی در بخش دیگر از سخنان خود ضمن تبریک هفته دولت گفت: دولت خدمتگزار گزارش فعالیت یک ساله خود را به ملت بزرگوار ارایه کرد و توفیقات خوبی در زمینه ای مختلف کسب شده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر، به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و همکاران وی خسته نباشید گفت و توفیق روز افزون دولت یازدهم را در تحقق اهداف عالیه نظام و منویات رهبر معظم انقلاب از خداوند مسالت کرد.

نایب رییس اول مجلس به همه مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطوح مدیریت به ویژه در قوای سه گانه توصیه کرد که با تعمیق همدلی و مودت در مسیر پیروی و اجرای کامل رهنمودها و فرامین رهبری قدم بردارند.

آیت الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: رهنمودها و توصیه های 15 گانه اخیر رهبر معظم انقلاب که نشات گرفته از درایت، دقت نظر، اشراف کارشناسی و عالمانه و مدبرانه ایشان است باید سرلوحه کارها قرار گیرد.

ما از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران حمایت می کنیم

وی همچنین درباره مذاکرات هسته ای ایران گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرمودند در مذاکرات با دولت مستکبر آمریکا امیدی نبوده و نیست و در برابر زورگو سخن و مذاکره نتیجه ای ندارد و تحریم های جدید آمریکا این مطلب را ثابت می کند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: البته ما از تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم و برای آنان آرزوی توفیق می کنیم و تاکید می کنیم در این مذاکرات باید عزت و اقتدار و استقلال کشور حفظ شود و پیش شرط آن عدم زورگویی و زیاده خواهی و لغو تحریم ها است که تجاوزی آشکار به حقوق ملت ما است و البته اهتمام تیم مذاکره کننده نیز همین است.

وی در پایان برای شفای آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری دعا کرد.


ویدیو مرتبط :
پایان هفدهمین اجلاس خبرگان با صدور بیانیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هفتمین اجلاس خبرگان رهبری برگزارمی شود



 

 

اخبار سیاسی

 

هفتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری چهار و پنج اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش فارس هفتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری، دوره چهارم، به مدت دو روز در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار می شود. در همین حال عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت؛ در روز اول هفتمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری منوچهر متکی وزیر امور خارجه در رابطه با مسائل خارجی و در روز دوم اجلاس سردار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه در خصوص امنیت داخلی سخنرانی می کنند.سید احمد خاتمی با بیان اینکه اجلاس فوق اجلاسی عادی و طبق روال مجلس خبرگان است، افزود؛ در روز اول اجلاس پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید رئیس مجلس خبرگان رهبری نطق خواهد داشت. وی در ادامه خاطرنشان کرد؛ هفتمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری طبق آیین نامه ۱۶ ناطق قبل از دستور دارد که قبل از شروع اجلاس خبرگان اعضا برای نطق قبل از دستور نام نویسی می کنند و هر ناطق حداکثر ۱۵ دقیقه وقت برای سخنرانی خواهد داشت.