اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در اتوبان تهران - قم/ نجات زن جوان از چنگال جوان شیطان صفت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در اتوبان تهران - قم

نجات زن از چنگال جوان شیطان صفت

 مردی كه قصد داشت با ربودن زنی جوانی او را مورد آزار و اذیت قرار دهد، دستگیر شد.

به گزارش روز یكشنبه جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، مأموران کلانتری 171 مصطفی‌خمینی در 27 فروردین ماه سال ‌جاری در حین گشت‌زنی در اتوبان تهران ـ قم متوجه درخواست‌های کمک سرنشین زن یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ، در صندلی عقب خودرو شدند که راننده‌ آن با سرعت زیاد در حال حرکت داخل اتوبان بود.

 

مأموران گشت کلانتری با مشاهده این صحنه به راننده خودرو دستور ایست داده اما راننده پراید با افزایش سرعت تلاش داشت تا از دست آنها متواری شود؛ در زمان تعقیب و گریز ، مأموران شاهد آن بودند که سرنشین زن صندلی عقب خودرو چندین بار قصد داشت تا با وجود سرعت بالای پراید ، خود را به بیرون پرتاب نماید که مأموران با مشاهده این صحنه و اعلام هشدار از طریق بلندگو، وی را از انجام این کار منصرف کردند.

 

در ادامه تعقیب و گریز و عدم توجه راننده پراید به دستور ایست پلیس ، مأموران کلانتری اقدام به تیراندازی هوایی کرده که راننده پراید در نزدیکی عوارضی تهران ـ قم ، مسیر خود را به سمت یکی از جاده های فرعی و خاکی اتوبان تغییر داد که در  نهایت راننده پراید کنترل خودرو را از دست داده و لاستیک پراید به داخل گودالی می افتد که همین موضوع باعث توقف خودرو و نجات سرنشین زن پراید می شود.

 

با توقف پراید، مأموران به تعقیب راننده پرداخته و با وجود درگیری میان مأموران و راننده پراید و تلاش این شخص برای فرار از دست مأموران، سرانجام متهم به هویت «مجید.م» 33 ساله دستگیر و به کلانتری منتقل می شود.

 

با انتقال سرنشینان پراید به کلانتری، سرنشین زن پراید در اظهارات اولیه خود عنوان داشت که راننده خودرو قصد آزار و اذیت و تجاوز به وی را داشته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه 101 دادگاه بخش آفتاب ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

با ارجاع پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی، زن شاکی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در 27 فروردین سال جاری برای انجام خرید به خیابان 20 متری افسریه رفته بودم ؛ پس از خرید و به قصد بازگشت به خانه ، سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شدم که ناگهان راننده خودرو مسیرش را تغییر داد و با سرعت زیادی شروع به حرکت کرد. با تغییر مسیر حرکت ، به راننده پراید اعتراض کردم که ناگهان وی شروع به تهدید کرد ؛ تصمیم گرفتم تا خود را از ماشین به بیرون پرتاب نمایم که راننده پراید با افزایش سرعت ماشین ، به صورت دیوانه وار به مسیر خود ادامه داد و همین موضوع باعث شد تا نتوانم خودم را از ماشین به بیرون پرتاب نمایم. در حالیکه به راننده پراید التماس می کردم که مرا رها کند ، متوجه شدم که او قصد آزار مرا دارد و او به صراحت نیز قصد خود را از سوار کردن من به ماشین عنوان کرد. ناگهان در حالیکه همچنان به راننده پراید التماس می کردم که مرا رها کند ، در یک لحظه و با مشاهده ماشین پلیس ، درب عقب خودرو را باز کرده و با فریاد زدن از پلیس کمک خواستم که مأموران با مشاهده این صحنه به کمک من آمده و مرا از دست این جوان نجات دادند.

 

بررسی سوابق مجرمانه متهم

در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان به تحقیق از «مجید.م» پرداخته و متهم در همان مراحل اولیه تحقیقات ، به ناچار لب به اعتراف گشود و به «آدم ربایی و تلاش برای آزار و اذیت» اعتراف کرد.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و در بررسی سوابق مجرمانه متهم ، کارآگاهان پایگاه نهم اطلاع پیدا کردند که «مجید.م» از اراذل و اوباش و مجرمان سابقه داری است که دارای سوابق متعدد دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف زورگیری، شرارت، درگیری با مأموران، شرب خمر، سرقت و... است و از سال 80 تاکنون ، بارها دستگیر و روانه زندان شده است.

 

سرهنگ کارآگاه  مرتضی رستمی رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر، گفت: با اعتراف صریح متهم به آدم ربایی و تلاش برای آزار و اذیت و احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی از سوی متهم ، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و شناسایی دیگر شکات احتمالی پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است لذا از کلیه شهروندان محترم بویژه شهروندان خانم که توسط سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ مورد زورگیری و یا آزار و اذیت قرار گرفته اند درخواست و دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و طرح شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع درشهرری ـ خیابان آستانه مراجعه نمایند و اطمینان داشته باشند که هرگونه شکایت آنها نزد پلیس کاملا محرمانه بوده و پلیس خود را موظف به حفظ اسرار شهروندان می داند./جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
نجات دختر جوان از چنگال خرس های قطبی در باغ وحش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات زن جوان از دست مرد شیطان صفت


مرد شیطان صفت وقتی نتوانست مربی زن باشگاه بدنسازی را مورد آزار و اذیت قرار دهد با سرقت کیف او از محل گریخت. کارآگاهان متهم را در یک قهوه خانه شناسایی و دستگیر کردند.

خبرگزاری مهر: مرد شیطان صفت وقتی نتوانست مربی زن باشگاه بدنسازی را مورد آزار و اذیت قرار دهد با سرقت کیف او از محل گریخت. کارآگاهان متهم را در یک قهوه خانه شناسایی و دستگیر کردند.

ساعت 7 و 30 دقیقه صبح یکم اردیبهشت امسال ، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 یک فقره ورود به عنف به داخل یک باشگاه ورزشی در شهرک اکباتان به کلانتری 135 آزادی اعلام شد .

با حضور مأموران در محل باشگاه ورزشی ، مربی ویژه سانس بانوان در اظهارات خود به مأموران گفت : ساعت هفت صبح طبق روال هر روز وارد باشگاه شده و منتظر ورود شاگردان خود بودم که در باشگاه به صدا در آمد . به گمان اینکه شاگردانم هستند ، اقدام به باز کردن در کرده که ناگهان یک نفر جوان با زدن مشت به صورتم وارد باشگاه شد و مرا به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد.

 شاکی در ادامه اظهارات خود عنوان داشت : در حالیکه به شدت از سوی این شخص مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودم ، متوجه شدم که این جوان تلاش داشت تا مرا مورد آزار و اذیت قرار دهد که به شدت با او درگیر شدم . زمانیکه وی با مقاومت من روبرو شد ، اقدام به سرقت کیف دستی همراه حاوی مقداری وجه نقد و گوشی تلفن همراه کرد و قبل از حضور شاگردانم به سرعت از محل دور شد .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف" و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای ادامه رسیدگی و شناسایی و دستگیری متهم در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با حضور در محل به بررسی باشگاه و محیط پیرامونی آن پرداخته و با بررسی دوربین های مداربسته یک مغازه سوپرمارکت در فاصله چند متری باشگاه موفق به شناسایی تصویر متهم در لحظه فرار از محل شدند .

با شناسایی تصویر به دست آمده از متهم توسط شاکی ، بررسی فرضیه "آشنایی متهم با محل ارتکاب جرم" در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مدیریت باشگاه با مشاهده تصویر متهم ، وی را به عنوان نیروی خدماتی سابق باشگاه مورد شناسایی قرار داد . مدیریت باشگاه ورزشی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : این شخص به عنوان نیروی خدماتی و نظافتچی مدتی در این باشگاه مشغول به کار بود .

در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان با مراجعه به محل شرکت خدماتی به بررسی سوابق فردی به نام "حمیدرضا . ط "  22 ساله پرداخته و اطلاع پیدا کردند که هویت حمیدرضا یک هویت مجعول بوده و متهم با استفاده از یک جلد شناسنامه دارای سابقه فقدان ، خود را با هویت کذب و دروغین معرفی کرده است .

در شرایطی که هیچگونه اطلاعاتی در خصوص هویت واقعی متهم وجود نداشت ، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل تردد متهم در یک قهوه خانه در خیابان آذربایجان شدند .

با شناسایی قهوه خانه و اطمینان از حضور متهم در محل ، متهم بلامکان که به عنوان کارگر در این مکان مشغول به کار بوده و شب ها نیز در همانجا استراحت می کرد ، دستگیر و پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی از سوی شاکی مورد شناسایی قرار گرفت .

با شناسایی هویت واقعی متهم به نام فرید 27 ساله و بررسی سوابق وی ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف ورود به عنف اماکن ، کیف قاپی و ... و دارای سوابق متعدد تحمل کیفر در ندامتگاه های مختلف کشور می باشد .

متهم که در زمان دستگیری منکر هرگونه سرقت به عنف و تلاش برای آزار و اذبت شاکی شده بود ، در ادامه تحقیقات و پس از مواجه حضوری با شاکی به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جرایم خود اعتراف کرد .

متهم در اعترافات خود گفت : در مدت زمان کوتاهی که در باشگاه به عنوان نیروی خدماتی مشغول به کار بودم ، اطلاعات کاملی در خصوص سانس و نوبت کلاس های ورزشی به ویژه کلاس های ویژه بانوان پیدا کرده بودم و با استفاده از همین اطلاعات و زمانی که مربی ویژه بانوان به تنهایی در داخل باشگاه حضور داشت ، به قصد آزار و اذیت وی وارد محل شده اما زمانی که موفق به این نشدم اقدام به سرقت کیف دستی همراه او کرده و از محل متواری شدم .

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این عنوان داشت: در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم در طول چند سال گذشته در مراکز مختلف تجاری ، به ویژه مراکز تهیه و توزیع غذا به عنوان پیک موتوری و یا نیروی خدماتی مشغول به کار بوده و این احتمال وجود دارد که در پوشش پیک موتوری و یا نیروی خدماتی اقدام به ارتکاب جرایم مختلف کرده باشد . به همین خاطر از کلیه شهروندان مختلف که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت، تهدید ، ضرب و جرح و... قرار گرفته اند دعوت و درخواست می شود تا جهت شناسایی متهم به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.