اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در اتاق جنگ علیه ایران چه خبر است؟



سکوت عجیب مقامات اسرائیل در خصوص حمله به ایران

در اتاق جنگ علیه ایران چه خبر است؟

از دفتر نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مرکز اورشلیم دربی وجود دارد که مستقیم به اتاقی مبله و با دیوارهای چوبی که با نقاشی های هنرمندان صهیونیستی تزئین شده، منتهی می شود.

انتخاب : رویترز گزارش داد: از دفتر نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مرکز اورشلیم دری وجود دارد که مستقیم به اتاقی مبله و با دیوارهای چوبی که با نقاشی های هنرمندان صهیونیستی تزئین شده، منتهی می شود.

انتخاب به نقل از رویترز، در این اتاق، یک میز چوبی بزرگ به همراه صندلی های قهوه ای چرمی و یک صفحه ی نمایش پروژکتور قدیمی وجود داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این اتاق محرمانه در انتهای کریدوربی در بین اتاق شخصی نتانیاهو و دفتر مشاور ارشد نظامی اش قرار گرفته است. این اتاق مکانی است که شاید مهمترین تصمیم دهه های اخیر در آن بزودی گرفته می شود:حمله به تاسیسات هسته ای ایران!

به نوشته ی رویترز، زمان برای تصمیم گیری به سرعت در حال اتمام است و مقامات هم در حال مصمم شدن هستند

نقش ایران در تاخیر نتانیاهو در حمله به ایران به دلیل نقشه ی بزرگ خاورمیانه است که در اتاقش نصب شده است. در این نقشه سرزمین های اشغالی در لبه قرار دارد و ایران با غرور تمام در مرکز .

 

رویترز در ادامه مدعی شد: کارشناسان می گویند که ظرف چنده ماه اینده، برنامه هسته ای ایران به زیر کوه فردو منتقل می شود و امکان موفقیت آمیز بودن حمله نظامی به تاسیسات را بسیار مشکل می کند!

در حالی که به زمان اتخاذ تصمیم نزدیک تر می شویم، مواضع علنی مقامات رسمی اسرائیل تغییر کرده اند.

پس از هشدارهای جنگ طلبانه در خصوص حمله به ایران در اوائل سال جاری، لحن آنها محافظه کارانه و محتاطانه شده است و نمی توان نیات انها را تشخیص داد.

انتخاب : به نقل از رویترز،  یک مقام رسمی گفت: مقامات ارشد دولت تحت کنترل قرار گرفته و هیچ کس به صورت علنی سخنی نمی گوید. همین موضوع وضعیت را شرح می دهد.

هفته گذشته، نتانیاهو موفق به تشکیل دولت ائتلافی شد. این موضوع باعث گمانه زنی هایی در خصوص اینکه اسرائیل به دنبال دولتی قدرتمند برای حمله است، شده است.

راه یابی موفاز ، رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل به دولت باعث دامن زدن به گمانه زنی ها شد.

یک مقام ارشد اسرائیلی که با اداره کنندگان دولت رژیم صهوینستی در ارتباط است می گوید: فکر می کنم که انها تصمیم به حمله گرفته اند.

وی افزود: این اتفاق می افتد و فرصت حمله به ایران پیش از انتخابات امریکا در ماه نوامبر است. بدین وسیله اسرائیل، امریکایی ها را مجبور یه پشیتبانی می کند.

به نوشته ی رویترز، افراد نزدیک به نانتیاهو محتاط ترند و می گویند که هیچ پیش بینی در خصوص حمله به ایران نباید انجام گیرد.

محمود عباس رئیس دولت خودگران فلسطین به روبتزر گفته است که حمله به ایران پایان جهان است.

نخست وزیر اسرائیل و متحدانش دائما این سخنان را تکرار می کنند که باید به تحریم های اقتصادی علیه ایران زمان داد تا موثر واقع شود و هم اکنون زمان سخن گفتن از حمله به ایران تیست.

دیپلمات ها می گویند که اسرائیل در حال رد گم کردن است.

رویترز در ادامه نوشت: موفاز هم از سخن گفتن در خصوص حمله به ایران اجتناب می کند.

انتخاب به نقل از رویترز،  یک کهنه کار نظامی با 40 سال سابقه عملیاتی می گوید: در پشت لحن جدید مقامات ارشد است که دائما طفره می روند، حقایقی اشکار است و ان این است که زمان رو به اتمام است.

یک مقام دیپلماتیک ارشد غرب گفت: انها به حالت خاموشی رفته اند هر چه اتفاق بیافتد و هر تصمیمی که بگیرند ما از آن آگاه نخواهیم شد./انتخاب


ویدیو مرتبط :
در اتاق جنگ مخفی ولودیمیر زلنسکی چه خبر است؟ | ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش مهمانپرست به خبر تحریم های امارات علیه ایران



 

 

واکنش مهمانپرست به خبر تحریم های امارات علیه ایران

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برخی اخبار مبنی بر محدودیتهای امارات برای شرکتهای ایرانی گفت: کشورهایی که در این مسیر گام بر می دارند شرکتهای خود را محروم کرده اند زیرا با این محدودیتها شرکتهای دیگر جایگزین می شوند.

رامین مهمانپرست سخنگوی دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه در نشست خبری که با حضور نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که پرسید آیا اخبار مبنی بر اعمال محدودیت های جدید برای شرکت های و اتباع ایرانی توسط کشور امارات مورد تایید است و چه واکنشی نسبت به این موضوع صورت گرفته است، تصریح کرد: تحریم ها اگر بر مبنای قطعنامه 1929 شورای امنیت باشد اصل آن را غیر منطقی می دانیم و اگر فراتر از آن باشد مورد تایید بسیاری از کشورهای دنیا نیست.

وی تاکید کرد: یکجانبه گرایی ها در راستای اهداف برخی کشورهای غربی است اما اینکه این تحریم ها موثر است یا خیر، فکر نمی کنیم تاثیر چندانی در مسیر حرکت ملت بزرگ ایران داشته باشد و ملت ما راه خود را پیدا کرده واین مسیر را دنبال می کند.

مهمانپرست در عین حال عنوان کرد: کشورهایی که در این مسیر گام بر می دارند شرکت های خود را محروم کرده اند و به شرکتهای خود فشار وارد می کنند چرا که با این محدودیت ها، شرکت های دیگر جایگزین می شوند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سئوالی در رابطه با پیگیری حقوقی عهد شکنی روس ها در خصوص سامانه های اس 300 نیز گفت: بین دو کشور قراردادی امضا شده و تعهد طرفین پیرامون آن مشخص است و بر اساس آن عمل خواهد شد.

وی همچنین گفت: توصیه دوستانه ما به روسها این است که منافع بلند مدت ملت روسیه را با وارد شدن به بازی های آمریکا تحت تاثیر قرار ندهند...../تحلیل:عصرایران