اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در آخرین دقایق؛ مرکل و سارکوزی در مورد یونان به توافق رسیدند



 

 

در آخرین دقایق؛  مرکل و سارکوزی در مورد یونان به توافق رسیدند

 

صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه پس از ۷ ساعت گفتگو سرانجام به موضعی مشترک در مورد  بحران یونان دست یافتند.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "آنجلا مرکل" صدراعظم آلمان و "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهوری فرانسه شب گذشته برای یافتن رویکردی واحد در مورد بحران مالی یونان در برلین با یکدیگر دیدار کردند.

 

در این دیدار که یک روز پیش از آغاز نشست ویژه سران اتحادیه اروپا برای بررسی بحران یونان انجام شد، دو طرف پس از ۷ ساعت مذاکره سرانجام در مورد موضعی مشترک در قبال یونان توافق کردند.

 

"اشتفن زایبرت" سخنگوی دولت یونان با اعلام این مطلب از دیدار مرکل و سارکوزی با "ژان کلود تریشه" رئیس بانک مرکزی اروپا و نیز گفتگوی مفصل تلفنی آنان با "هرمان وان رومپوی" رئیس اتحادیه اروپا در این خصوص خبر داد.

 

به این ترتیب در نشست امروز پنج شنبه در بروکسل، موضع مشترک آلمان و فرانسه در مورد وضعیت بدهی های یونان به اطلاع سران کشورهای اروپایی می رسد.

 

گفتنی است مرکل پیش از دیدار با سارکوزی نیز طی تماسی تلفنی با "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در مورد بحران یورو و وضعیت پیش آمده در یونان رایزنی کرد./خبرگزارى مهر



ویدیو مرتبط :
توافق یونان با بدهکارانش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سه شنبه، آخرین مهلت یک هفته‌ای خودروسازان/ توافق جدید خودرویی با وزارت صنعت



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

رئیس شورای رقابت اعلام کرد:

سه شنبه، آخرین مهلت یک هفته‌ای خودروسازان/ توافق جدید خودرویی با وزارت صنعت

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه مهلت یک هفته ای خودروسازان برای ارائه اطلاعات و درخواست‌های خود درباره قیمت آن رو به اتمام است، گفت: منتظر دریافت اطلاعات خودروسازان تا روز دوشنبه یا سه شنبه هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید پژویان درباره اینکه قیمت جدید خودروها تا چه زمانی اعلام خواهد شد، گفت: اگر اطلاعات مورد درخواست به دست ما نرسد، شورا مطابق قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی وظیفه دارد با موارد تخطی برخورد  و مجازات هایی را هم اعمال کند.

رئیس شورای ملی رقابت افزود: در جلساتی با خودروسازان و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کردیم اطلاعات و درخواست‌های خودروسازان در اختیار ما قرار گیرد و بحث و بررسی را درباره دستورالعمل تعیین قیمت خودرو آغاز و به زودی نهایی کنیم.

وی افزود: این هفته هم با آقای غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدصادق مفتح قائم مقام وزیر دیداری داشتیم و توافق شد وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه ارائه اطلاعات و همچنین معرفی کارشناسان دارای تجربه خود به مرکز ملی رقابت همکاری کند تا به همراه کارگروه تعیین دستورالعمل قیمت خودرو هر چه سریعتر این دستور تهیه و تصویب شود.

پژویان تصریح کرد: رغبت زیادی داریم این دستورالعمل هر چه سریعتر تهیه و اجرا شود و این کار را به سرعت انجام خواهیم داد.

وی افزود: به محض اینکه اطلاعات مورد انتظار و درخواست خودروسازان برسد، اقدامات خود را آغاز می کنیم.

رئیس شورا و مرکز ملی رقابت گفت: روش و سیاست این نهاد مانند کمیته های معمولی نیست که با رأی گیری تصمیم گیری می کنند بلکه بر مبنای نظریه های اقتصادی و علمی و قابل اطمینان از لحاظ کارایی تلاش خواهیم کرد دستورالعملی تهیه شود که به کارایی فعالیت خودروسازان ، افزایش تولید، افزایش بهره وری کمک می کند و نتیجه همه این تلاش ها کاهش قیمت خواهد بود ، خودروسازان هم از بازار خارج نمی شوند و همزمان به مصرف کنندگان نیز اجحاف نمی شود.

پژویان گفت: تعیین قیمت مطلوب و بهینه در چنین فضای انحصاری مد نظر ماست و تمایل داریم هر چه سریع تر به نتیجه برسیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم اطلاعات مورد انتظار دریافت شود و کارگروه تعیین دستورالعمل قیمت به پیشرفت ‌ای لازم برسد تا در جلسه یکشنبه هفته آینده به چارچوب کلی برسیم و به سرعت تصمیم‌گیری و دستورالعمل نهایی و مصوب به خودروسازان ابلاغ شود.

پژویان افزود : تلاش خواهیم کرد این دستورالعمل تا پایان سال نهایی و ابلاغ شود./مهر