اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دری نجف آبادی: شورای نگهبان بازنگری کند


نایب رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت، در اسرع وقت بازنگری حکیمانه در خصوص رد صلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌ها و به ویژه تعیین تکلیف آنها داشته باشند و آنها که احراز صلاحیت نشده‌اند غربال شوند تا نتیجه نهایی مشخص و تکلیف داوطلبان احراز صلاحیت نشده مشخص شود.

خبرگزاری ایسنا: نایب رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت، در اسرع وقت بازنگری حکیمانه در خصوص رد صلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌ها و به ویژه تعیین تکلیف آنها داشته باشند و آنها که احراز صلاحیت نشده‌اند غربال شوند تا نتیجه نهایی مشخص و تکلیف داوطلبان احراز صلاحیت نشده مشخص شود.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در اولین همایش استانی نماز با اشاره به موضوع احراز صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: برخی بداخلاقی ها و رفتارهای ما قابل توجیه و دفاع نیست و باید اصلاح شود.

وی با تاکید براینکه درخصوص انتخابات و غیر انتخابات باید بسیار حکیمانه رفتار کنیم، گفت: در این موضوع همانگونه که رهبری فرمودند حق الناس مطرح است. در مرحله اجرا و نظارت برخی رد صلاحیت می‌شوند و در مورد برخی عدم احراز صلاحیت عنوان می‌شود، باید دید احراز صلاحیت نشده یعنی چه؟

دری نجف آبادی با بیان اینکه در این خصوص باید تدبیر شود، گفت: بکار بردن عبارت عدم احراز صلاحیت به معنی رد صلاحیت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مسئولان مربوطه باید دقت خود را در این خصوص بالا ببرند، افزود: این‌کارها بازی با آبروی مردم است. مسئله تشخیص موضوع مطرح است و مسئولان باید قدرت تشخیص موضوع را داشته باشند و اگر فرصت لازم است عنوان کنند تا حداقل آمار 40 درصدی عدم احراز به 20 درصد کاهش پیدا کند.

دری نجف آبادی با تاکید براینکه باید بررسی‌ها انجام شده و صلاحیت‌ها را احراز کنید، افزود: اینکار فشار روحی و روانی را روی داوطلبان، روحانیت، خانواده‌ داوطلبان، مجریان انتخابات، طرفداران کاندیدها و دستگاه‌های نظارتی کاهش می‌دهد.

وی افزود: با این‌کار در سطح بین‌المللی نیز فرصت کمتری برای توطئه دشمنان فراهم می‌شود. این مسایل ظریف و حساس است. تمام جوانب حق‌الناس باید سنجیده شود و همه نسبت به تمام جوانب این موضع مهم باید حساس باشند و دستگاه‌های اظلاعاتی، امنیتی نیروی انتظامی و سپاه باید مسئولیت‌شان را به خوبی انجام دهند.

دری نجف آبادی با تاکید براینکه در نهایت شورای نگهبان باید شرعا در این خصوص اظهار نظر کند، گفت: در این حوزه آبروی مردم مطرح است و این مسئولیت‌ها از هیچکس سلب مسئولیت نمی‌کند؛ چراکه آبروی مردم در این میان از همه چیز مهمتر بوده و حرمت مومن از حرمت کعبه هم با عظمت‌تر است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت، در اسرع وقت بازنگری حکیمانه در خصوص رد صلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌ها و بویژه تعیین تکلیف آنها داشته باشند و آنها که احراز صلاحیت نشده‌اند غربال شوند تا نتیجه نهایی مشخص و تکلیف داوطلبان احراز صلاحیت نشده مشخص شود. ممکن است از اینها گروهی تایید صلاحیت شوند در این صورت بار هم از روی دوش شورای نگهبان برداشته می‌شود و هم بهانه دست دشمن نمی‌دهیم.

دری نجف آبادی تاکید کرد: افراد متدین در تمامی اقشار و جریان‌ها هستند و همه در سایه ولی فقیه انجام وظیفه می‌کنیم. ما در چارچوب نظامی که امام تاسیس کرده و رهبری سال‌هاست سکاندار اوست زندگی می‌کنیم. باید همت‌مان را به کار بگیریم و با یک جهاد بزرگ از این فرصت استفاده کنیم. با پشتوانه ایمان و اخلاق انجام وظیفه کنیم. اگر کسی نظام را قبول ندارد هم باید در انتخابات شرکت کند. همه باید در عظمت این کشور سهم ایفا کنیم .


ویدیو مرتبط :
قمه زنی از نظر آیت الله دری نجف آبادی(از سایت خودشان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پورمحمدی، محسنی اژه ای و دری نجف آبادی، شاهدان دادگاه کهریزک/پایان جلسه پنجم دادگاه



 دادگاه کهریزک,اخبار  دادگاه کهریزک,متهمان  دادگاه کهریزک

پورمحمدی، محسنی اژه ای و دری نجف آبادی، شاهدان دادگاه کهریزک/ مرتضوی: مردم درباره دادگاه قضاوت کنند

پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان کهریزک به پایان رسید.

در جلسه امروز که با حضور سعید مرتضوی و حدادی فر دو تن از متهمان، خانواده اولیا دم و وکلای آنها و همچنین وکیل قاضی حداد یکی دیگر از متهمان در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی برگزار شد، به اتهامات قاضی حداد رسیدگی شده و وکیلش به دفاع از او پرداخت.قاضی حداد تاکنون در هیچ یک از جلسات دادگاه حاضر نشده است.

دو وزیر، شاهدان دادگاه

پدر یکی از قربانیان کهریزک گفت: وزرای سابق کشور و اطلاعات و دادستان سابق کل کشور (حجت الاسلام پورمحمدی، محسنی اژه ای و دری نجف آبادی) را به عنوان شاهد به دادگاه معرفی کردیم.

به گزارش مهر عبدالحسین روح الامینی در جمع خبرنگاران گفت: امروز از روند رسیدگی به پرونده راضی تر بودیم ما هم از روز اول گفتیم جلسات محاکمه به صورت علنی برگزار شود.

وی افزود: خواسته ما قبول مسئولیت، عذرخواهی و برکناری متحمان پرونده بود که این اتفاق نیفتاد و کار به محاکمه رسید. هر حکمی که دادگاه بدهد ما قبول می کنیم. این درخواست را نزد مقام معظم رهبری نیز مطرح کردم.

روح الامینی ادامه داد: نمی خواهیم ذره ای ظلم به کسی شود و جزئیات دادگاه را از قوه قضاییه بپرسید، زیرا در زمینه اطلاع رسانی منع شده ایم.

وی در پایان گفت: در خصوص معرفی شاهد به دادگاه گفت: وزرای سابق کشور و اطلاعات و دادستان سابق کشور (حجت الاسلام پورمحمدی، محسنی اژه ای و دری نجف آبادی) را به عنوان شاهد به دادگاه معرفی کردیم اما اینکه آنها را احضار کنند دست ما نیست.

مرتضوی: مردم درباره پرونده کهریزک قضاوت کنند

دادستان سابق تهران با درخواست علنی شدن جلسات محاکمه، گفت: قضاوت مردم درباره این پرونده کمتر از رای دادگاه نیست.

سعید مرتضوی پس از پنجمین جلسه محاکمه قضات تعلیق شده کهریزک در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران حرفهای مرا به طور کامل منتشر نمی کنند برخی از حرفهای من نیز تحریف شده و تقوای مطبوعاتی رعایت نمی شود.

وی افزود: در خصوص حرفهایی که من درباره مسئولیت پذیری آقای روح الامینی اشاره کردم خبر به درستی منتشر نشد و این باعث شد وی بگوید که مرغ پخته نیز به این حرفها می خندد. واقعیت طوری است که سنگ نیز به این حرفها می خندد. من درباره مسئولیت پذیری صحبت کردم و به پدران توصیه کرده که مسئولیت فرزندان را بگیرند.

خبرنگاری از مرتضوی پرسید فایل صوتی صحبتهای شما درباره مسئولیت پذیری آقای روح الامینی وجود دارد، وی در پاسخ گفت: من منکر این فایل نیستم.

خبرنگاری درباره روند دادگاه پرسید، وی در پاسخ گفت: از روند دادگاه راضی نیستم زیرا به صورت غیرعلنی برگزار می شود. اتهامات ما را علنی همه جا چه داخل و چه خارج کشور در بوق کردند و این در حالی است که کوچکترین تقصیری در این ماجرا ندارم.

وی ادامه داد: حتی یک برگ هم بر علیه من وجود ندارد. اطلاعات سری و محرمانه ای در پرونده کهریزک وجود ندارد و از دادگاه می خواهم جلسه بعد را علنی برگزار کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: هنوز برای پرونده رای صادر نشده و باید بعد از صدور رای استدلالهای دادگاه را مورد بررسی قرار داد و درباره رضایت از دادگاه صحبت کرد. دانستن حق مردم است و از دادگاه می خواهیم که جلسه بعد به صورت علنی برگزار شود تا مردم توضیحات ما و شاکیان را گوش کنند تا غیر از قضاوت دادگاه، مردم نیز قضاوت کنند. اهمیت قضاوت مردم چیزی کمتر از رای دادگاه نیست. ما در این پرونده دفاع کرده و لایحه خود را نیز منتشر کردیم. در حالی که دشمنان نظام از این موضوع سوءاستفاده می کنند بهتر است دادگاه به صورت علنی برگزار شود.

عکس یکی از قربانیان در اغتشاشات واقعی است

یکی از متهمان پرونده کهریزک گفت: عکس اشاره شده در خصوص حضور فرزند روح الامینی در اغتشاشات واقعی بوده و در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

قاضی علی اکبر حیدری فر پس از پنجمین جلسه برگزاری دادگاه کهریزک در پاسخ به اظهارات وکیل یکی از قربانیان در خصوص ارائه نشدن عکس به دادگاه، اظهار کرد: عکسی در خصوص حضور پسر آقای روح الامینی در اغتشاشات وجود دارد که عکس و مستندات خود را در این خصوص در جلسه آینده به دادگاه ارائه خواهیم داد.

وی افزود: این عکسها واقعی بوده و هیچ کار فتوشاپی روی آن انجام نشده است. روند دادگاه نیز روند خوبی است و تصور می کنم روز یکشنبه آخرین دفاعیات اخذ و حکم پرونده صادر شود. 

جلسات محاکمه تا پایان رسیدگی غیرعلنی است

رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران گفت: جلسات دادگاه تا پایان به صورت غیرعلنی برگزار می شود.

قاضی سیامک مدیر خراسانی پس از پنجمین جلسه دادگاه کهریزک در جمع خبرنگاران گفت: اجازه ندارم درباره روند رسیدگی صحبت کنم. جلسات محاکمه نیز تا پایان رسیدگی به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص پایان رسیدگی به این پرونده در جلسه آینده گفت: جلسه بعدی دادگاه روز یکشنبه هفته آینده برگزار می شود که نمی توان در حال حاضر گفت آخرین جلسه دادگاه است./خبرآنلاین