اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دریچه های زاینده رود باز شد


مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه دریچه های سد زاینده رود امروز باز شد گفت: این بازگشایی بر اساس تصمیم دیشب کمیته پنج نفره صورت گرفته و آب این رودخانه تا ۲۰ اسفند امسال جاری می باشد.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه دریچه های سد زاینده رود امروز باز شد گفت: این بازگشایی بر اساس تصمیم دیشب کمیته پنج نفره صورت گرفته و آب این رودخانه تا ۲۰ اسفند امسال جاری می باشد.

دریچه های سد زاینده رود برای رهاسازی 65 متر مکعب در ثانیه آب در رودخانه زاینده رود برای مصارف کشاورزی در استان اصفهان باز شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه دریچه های سد زاینده رود امروز باز شد گفت: این بازگشایی بر اساس تصمیم دیشب کمیته پنج نفره صورت گرفته و آب این رودخانه تا 20 اسفند امسال جاری است.

مسعود میر محمد صادقی با اشاره به اینکه دبی خروجی آب از سد زاینده رود در روزهای آینده متفاوت می شود افزود : امسال همچنین آب در رودخانه زاینده رود در 15 آبان تا نیمه آذر امسال برای آغاز کشت پائیزه جریان پیدا کرد.

وی گفت : مرحله بعدی بازگشایی هم وابسته به میزان بارش و تصمیم کمیته پنج نفره متشکل از مدیر عامل آب منطقه ای ، فرماندار اصفهان ، نماینده کشاورزان ، نماینده جهاد کشاورزی و مسئولان استانداری اصفهان است.

سد زاینده رود که دارای گنجایشی افزون بر یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب آب است در این سالها حداکثر ذخیره کمتر از 900 میلیون متر مکعب بوده و میزان ذخیره آب در این سد حتی تا 120 میلیون متر مکعب نیز کاهش یافته است.

کاهش بارش ها در سال های گذشته سبب شده است که زاینده رود از یک جریان آبی دائمی به یک رودخانه فصلی بدل و تالاب گاوخونی نیز خشک شود.


ویدیو مرتبط :
رود خانه زاینده رود - زاینده رود دات نت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دریچه‌های سد زاینده‌رود ساعت 10 صبح امروز باز می‌شود



اخبار,اخباراجتماعی , سد زاینده‌رود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان از باز شدن دریچه‌های سد زاینده‌رود از 10 صبح امروز خبر داد.

مسعود میر محمدصادقی در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر که دریچه‌های سد زاینده‌رود ساعت 10 صبح امروز باز می‌شود،  اظهار کرد: بنا بر تصمیم کمیته پنج نفره شامل نماینده‌هایی از استانداری، فرمانداری، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و صنف کشاورزان اصفهان در شامگاه گذشته، باز شدن آب رودخانه زاینده‌رود از امروز صبح به تصویب رسید.

وی افزود: تصمیم اولیه رها سازی آب بنا بر نظر کمیته پنج نفره برای 20 روز است.

 

 اخباراجتماعی  - فارس